Type A
|
Code |
Competences Specific | | RI4 |
Coneixement i utilització dels principis de teoria de circuits i màquines elèctriques.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| RI4 |
Coneix i aplica magnituds normalitzades en el sistema per unitat
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de les transformacions trifàsiques
Coneix les característiques de de la màquina d’inducció trifàsica treballant com a generador i com a motor lineal
Coneix el model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina síncrona
Coneix el model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina de corrent continu
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Magnituds normalitzades (1 h) |
Introducció.
Canvi de base.
Sistemes trifàsics. |
2. Transformacions trifàsiques (8 h) |
Constitució.
Connexions.
Model matemàtic i circuit equivalent. |
3. Màquina d'inducció trifàsica (3 h) |
Funcionament com a generador.
Funcionament com a motor amb desequilibri en l'alimentació.
Motor lineal. |
4. Màquina síncrona (10 h) |
Model matemàtic i circuit equivalent.
Regulació de tensió de l'alternador.
Alternador aïllat.
Alternador connectat a la xarxa.
Funcionament en paral·lel com alternador.
Funcionament com a motor. |
5. Màquina de corrent continu (4 h) |
Model matemàtic i circuit equivalent.
Engegada.
Regulació de velocitat.
Funcionament com a generador. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
25 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
35 |
49 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
1 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
10 |
10.5 |
Proves pràctiques |
|
1.5 |
10 |
11.5 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: competències, resultats d'aprenentatge, continguts, planificació, metodologies, atenció personalitzada, avaluació, fonts d'informació i recomanacions. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts teòrics de l'assignatura.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s'entenen. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor resol problemes vinculats amb els continguts de les classes magistrals.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s'entenen. |
Pràctiques a laboratoris |
L'estudiant, abans d'assistir a classe de laboratori, ha de descarregar des de l'espai Moodle de l'assignatura el guió de la pràctica i llegir-lo.
El professor de laboratori portarà un control d'assistència dels estudiants a les pràctiques. Abans d'iniciar la pràctica el professor farà una breu explicació de la mateixa indicant el material a utilitzar i realitzarà la distribució dels alumnes en grups de treball.
Les pràctiques les realitzen els estudiants amb la supervisió del professor. |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l'assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari. |
Description |
La atención personalizada es para atender dudas en cualquier de las actividades de la asignatura. Se puede realizar presencialmente, o mediante Microsoft Teams. Pedís cita previa mediante correo electrónico. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzen 2 proves tipus test sobre els continguts teòrics, una per cada part en que es divideixen els continguts. Les dos proves tenen la mateixa ponderació a la qualificació final (15%). |
30 |
Proves pràctiques |
|
Es realitzen 2 proves tipus de resolució de problemes, una per cada part en que es divideixen els continguts. Les dos proves tenen la mateixa ponderació a la qualificació final (25%). |
50 |
Proves de desenvolupament |
|
Es realitza una prova amb preguntes de desenvolupament referents a les pràctiques de laboratori. La ponderació a la qualificació final és del 20%. |
20 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'avaluació de l'assignatura consta de 5 parts: Examen Teoria Parcial 1 (Teo1); prova tipus test, 15% de la nota final.Examen Problemes Parcial 1 (Prb1); 25% de la nota final.Examen Teoria Parcial 2 (Teo2): prova tipus test, 15% de la nota final.Examen Problemes Parcial 2 (Prb2): 25% de la nota final.Examen Laboratori (Lab); prova de desenvolupament, 20% de la nota final.Cal una qualificació mínima de 3.5 punts en TOTES les parts, i una qualificació final igual o superior a 5.0 punts per aprovar en primera convocatòria. En cas de no complir aquest requisit, cal presentar-se a la segona convocatòria d'aquelles parts en les que la qualificació no arriba a 3.5 punts. Qualificació final: QF = 0.25 (Prb1 + Prb2) + 0.20 Lab + 0.15 (Teo1+Teo2) No es pot utilitzar cap tipus de dispositiu electrònic durant la realització dels exàmens. |
|