Type A
|
Code |
Competences Specific | | IS1 |
Capacitat per desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes de programari que satisfacin tots els requisits de l'usuari i es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir, i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria de programari.
|
| IS5 |
Capacitat d'identificar, avaluar i gestionar els riscos potencials associats que puguin presentar-se.
|
| IS6 |
Capacitat per dissenyar solucions apropiades en un o més dominis d'aplicació utilitzant mètodes de l'enginyeria de programari que integrin aspectes ètics, socials, legals i econòmics.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4 |
Capacitat per manegar especificacions, reglaments i normes d’obligat compliment. |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| IS1 |
Coneix i comprèn l’arquitectura client/servidor.
Coneix els protocols de nivell d’aplicació que intervenen en la programació orientada a Internet.
Sap usar programari per a la creació d’aplicacions web
| | IS5 |
Entén els problemes de seguretat del comerç electrònic.
Entén la importància de la protecció del copyright i coneix els diferents mètodes utilitzats en aquest camp.
Coneix els mètodes per proporcionar confiança i seguretat en l'àmbit del comerç electrònic.
| | IS6 |
Coneix els principals aspectes legals referents al comerç electrònic.
Coneix els fonaments de la gestió del coneixement en el comerç electrònic.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4 |
Coneix els principals aspectes legals referents al comerç electrònic.
| | CT5 |
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció al comerç electrònic |
Conceptes generals
Aspectes legals
Obtenció i explotació de dades
Disseny d'un comerç electrònic
Conceptes bàsics de màrqueting
|
2. Gestió de la informació |
Base de dades operativa
Base de dades estratègica (Data warehouse)
|
3. Sistemes de pagament electrònic |
Pagament mitjançant entitats bancàries
Pagament mitjançant entitats alternatives
Moneda digital
|
4. Protecció de la propietat intel·lectual |
Copyright i Copyleft
Digital rights management (DRM)
Esteganografia: watermarking i fingerprinting
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
20 |
70 |
90 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Es farà una presentació dels objectius i de les aplicacions de l'assignatura.
|
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Per grups de 2, els alumnes dissenyen i implementen una botiga electrònica per vendre per Internet. Per fer-ho hauran de combinar tots els coneixements adquirits a l'assignatura.
|
Presentacions / exposicions |
Per grups de 2, els alumnes presenten a classe el seu model de negoci. |
Atenció personalitzada |
Consultes de forma presencial al despatx 249, mitjançant correu electrònic o mitjançant Teams |
Description |
L'atenció personalitzada és farà en horari de consulta de forma presencial o per correu electrònic. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Disseny i implementació d'una botiga electrónica per vendre per Internet. |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació pública del model de negoci aplicat a la botiga electrònica dissenyada. |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Realització de dos proves per avaluar el grau d'assoliment dels continguts teòrics de l'assignatura. |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
No es permet l'ús de dispositius mòbils durant la realització dels exàmens. Per aprovar l'assignatura, caldrà obtenir una puntuació mitjana superior a 5 tant a la part teòrica com a la part pràctica. L'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà mitjançant un examen de preguntes curtes (50% de la nota final), el disseny i implementació d'una botiga electrònica (40%) i la presentació del model de negoci aplicat a la botiga electrònica dissenyada (10%). Cal tenir en compte que la nota màxima que es pot obtenir a les activitats pràctiques (disseny i implementació d'una botiga electrònica, i presentació del model de negoci) entregades en segona convocatòria és un 8 sobre 10. Tant en primera convocatòria com en segona convocatòria, els exàmens i les avaluacions de les activitats pràctiques es realitzaran de forma presencial. |
Bàsica |
O. Alavedra, J. Domingo, J. Herrera, M.A. Rius, F. Sebé i M. Soriano , “Tecnologia per al comerç electrònic”, EdiUOC, 2003
|
|
Complementària |
J. Domingo Ferrer i J. Herrera Joancomartí , Criptografia per als serveis telemàtics i el comerç electrònic, EdiUOC, 1999
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
BASES DE DADES/17234103 | PROGRAMACIÓ/17234114 | SISTEMES OBERTS/17234123 | SEGURETAT EN XARXES/17234120 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|