Type A
|
Code |
Competences Specific | | CP1 |
Capacitat per tenir un coneixement profund dels principis fonamentals i models de la computació i saber-los aplicar per interpretar, seleccionar, valorar, modelar i crear nous conceptes, teories, usos i desenvolupaments tecnològics relacionats amb la informàtica.
|
| CP2 |
Capacitat per conèixer els fonaments teòrics dels llenguatges de programació i les tècniques de processament lèxic, sintàctic i semàntic associades, i saber aplicar-les per a la creació, disseny i processament de llenguatges.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CP1 |
Coneix l’estructura d’un compilador i l’entorn d’execució
Sap construir analitzadors lèxics i sintàctics per llenguatges de programació
Sap generar codi de forma dirigida per la sintaxi
Coneix les conceptes bàsics sobre grafs de flux i la seva aplicació per l’optimització del codi
| | CP2 |
Coneix l’estructura d’un compilador i l’entorn d’execució
Sap construir analitzadors lèxics i sintàctics per llenguatges de programació
Sap generar codi de forma dirigida per la sintaxi
Coneix les conceptes bàsics sobre grafs de flux i la seva aplicació per l’optimització del codi
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Estructura d’un compilador |
a. Anàlisi lèxica
b. Anàlisi sintàctica
c. Anàlisi semàntica
d. Entorn d’execució
e. Generació de codi intermedi
f. Generació de codi objecte
g. Optimitzacions
|
Integració d’analitzadors |
a. Taula de símbols
b. Generadors d’analitzadors lèxics
c. Generadors d’analitzadors sintàctics
d. Traducció dirigida per la sintaxi
|
Generació de codi |
a. Llenguatges intermedis
b. Generació de codi intermedi
c. Màquina objecte
d. Generació de codi objecte
|
Optimitzacions |
a. Fonts d’optimització
b. Grafs de flux
c. Transformacions del codi
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
7.5 |
12.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
16 |
9 |
25 |
Pràctiques a través de TIC |
|
7 |
70 |
77 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
|
Proves orals |
|
1 |
4 |
5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció al desenvolupament de l'assignatura i als seus continguts |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts amb disponibilitat dels materials en la bibliografia |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis pràctics per a la comprensió dels continguts |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Exposició d’eines per al desenvolupament de solucions i resolució pràctica de problemes |
Pràctiques a través de TIC |
Exercicis pràctics per a assolir experiència i consolidar els coneixements teòrics |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada |
Description |
Resolució de dubtes sobre els continguts i els exercicis pràctics. Es realitzarà personalment al despatx del professor, o via telemàtica (correu electrònic, campus virtual, videoconferència, etc.) |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Avaluació dels exercicis pràctics |
90% |
Proves orals |
|
Entrevista de defensa de les pràctiques realitzades |
10% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per segona convocatòria: pràctiques 90%, defensa de les pràctiques 10%. Encara que aquest curs no s'ofereix en anglès, els estudiants estrangers rebran atenció personalitzada en Anglès i podran desenvolupar les activitats d'avaluació en aquest idioma. |
Bàsica |
Aho, A.; Lam, M.; Sethi, R.; Ullman, J., Compiladores: Principios, técnicas y herramientas (2a ed.), Addison-Wesley, 2008
Aho, A.; Sethi, R.; Ullman, J., Compiladores: Principios, técnicas y herramientas (1a ed.), Addison-Wesley Iberoamericana, 1990
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
LLENGUATGES FORMALS/17234110 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|