Type A
|
Code |
Competences Specific | | FB4 |
Master the basic concepts of linear systems and their related functions and transforms, the theory of electrical circuits and electronic circuits, the physical principle of semiconductors, logic families, electronic and photonic devices, and materials technology, and apply these concepts to solve problems in engineering.
|
| RT9 |
Have the ability to analyse and design synchronous and asynchronous combinational and sequential circuits and to use microprocessors and integrated circuits. |
| RT10 |
Understand and apply the fundamentals of description languages for hardware devices.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| FB4 |
Understand basic logic gates and the characteristic parameters of logic families
| | RT9 |
Apply the design and analysis methodologies of digital systems
Apply the design techniques of combinational and sequential logic
Understand the basic functioning of microprocessors
| | RT10 |
Use VHDL language to describe digital logic circuits and use them in programmable logic structures
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Metodologies de Disseny |
Introducció.
Nivells d'abstracció i dominis d'especificació.
Llenguatges de descripció de hardware. |
Disseny Lògic |
Sistemes Combinacionals
Sistemes seqüencials |
Circuits Integrats Digitals |
Famílies lògiques
Caracterització elèctrica |
Subsistemes Digitals |
Alternatives Tecnològiques.
Memòries.
Dispositius lògics programables.
Conversors DAC i ADC.
Microprocontroladors |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
15 |
15 |
30 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
10 |
20 |
30 |
Previous study |
|
1 |
4 |
5 |
Laboratory practicals |
|
8 |
2 |
10 |
Experimental integrative project |
|
18 |
18 |
36 |
Personal attention |
|
1 |
1 |
2 |
|
Multiple-choice objective tests |
|
3 |
12 |
15 |
Mixed tests |
|
3 |
18 |
21 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Lecture |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant transparències i pissarra. A causa de l'emergència sanitària COVID-19, les sessions de transparències s'aniran gravant i posant a disposició dels estudiants a l'espai Moodle; els conceptes es reforçaran amb classes per videoconferència que tambés s'aprofitaran per a resoldre dubtes |
Problem solving, exercises in the classroom |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. D'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne.
A causa de l'emergència sanitària COVID-19, les sessions de problemes es faran majoritariament de manera no presencial; oportunament s'anirà informant a l'espai Moodle de les sessions que es faran de manera presencial a l'aula
|
Previous study |
Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les.
A causa de l'emergència sanitària COVID-19, aquesta part aagafa una importància especial per la possible reducció de la presencialitat als laboratoris
|
Laboratory practicals |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les. |
Experimental integrative project |
Després d'un primer bloc de pràctiques comunes es farà un projecte de disseny digital (la 1a proposta és un rellotge multifunció) en el que cada grup podrà decidir què fer i com fer-ho, adaptant l'objectiu final a les seves pròpies capacitats i motivacions. |
Personal attention |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
Description |
Inclou l'atenció de
l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a
l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes,
estudis previs i pràctiques. l’atenció a
l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions online, en horaris
concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines
virtuals. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Laboratory practicals |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, implementació i documentació. En alguna de les pràctiques: defensa oral individual (entrevista). Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. |
10 |
Experimental integrative project |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, implementació i documentació. En alguna de les pràctiques: defensa oral individual (entrevista). Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. |
20 |
Multiple-choice objective tests |
|
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències. Inclou seguiment per Moodle de la realització de tasques que permetin l'avaluació continuada.També inclou la participació no presencial als fòrums de l'aula virtual Moodle |
30 |
Mixed tests |
|
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències. Inclou seguiment per Moodle de la realització de tasques que permetin l'avaluació continuada.També inclou la participació no presencial als fòrums de l'aula virtual Moodle i el lliurament d'exercicis demanats periòdicament |
40 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. En 2a convocatòria l'avaluació consistirà en un examen de teoria/problemes. En segona convocatòria no es podrà recuperar la part corresponent a les pràctiques. Als examens de l'assignatura no es pot portar cap tipus d'aparell electrònic |
Basic |
Anil K. Maini, Digital Electronics: Principles, Devices and Applications, ISBN: 978-0-470-51051-3,
Jean-Pierre Deschamps; Elena Valderrama; Lluís Terés, Digital Systems From Logic Gates to Processors, ISBN 978-3-319-41197-2, Springer
Peiron Guàrdia, Montse, Fonaments de computadors, UOC (http://hdl.handle.net/10609/12901), 2011
|
|
Complementary |
ALCUBILLA, R.; PONS, J.; BARDES, D., Diseño digital: una perspectiva VLSI-CMOS, , Edicions UPC.
Frank Vahid, Roman Lysecky , VHDL for Digital Design, ISBN: 978-0-470-60470-0, Wiley
Andrew Rushton, VHDL for Logic Synthesis, 3rd Edition, ISBN: 978-0-470-68847-2, Wiley
Muhammad Ali Mazidi s. Naimi et al, The AVR microcontroller and embedded system, ISBN: 978-0-13-8000331-9, Pearson
Floyd, Fundamentos de sistemas digitales, ISBN 9788483220856, 2006
|
|
Subjects that continue the syllabus |
MICROCONTROLLERS AND EMBEDDED SYSTEMS/17244117 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF COMPUTERS/17244002 |
|
|
Other comments |
Although this course is not offered in English, foreign exchange students
will receive personalised support in English and will be able to develop
the evaluation activities in this language. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|