Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | FB4 |
Comprensión y dominio de los conceptos básicos de sistemas lineales y las funciones y transformadas relacionadas, teoría de circuitos eléctricos, circuitos electrónicos, principio físico de los semiconductores y familias lógicas, dispositivos electrónicos y fotònicos, tecnología de materiales y la aplicación para resolver problemas propios de la ingeniería.
|
| RT9 |
Capacidad de análisis y diseño de circuitos combinacionales y secunciales, síncronos y asíncronos, y de utilitzación de microprocesadores y circuitos integrados.
|
| RT10 |
Conocimiento y aplicación de los fundamentos de lenguajes de descripción de dispositivos de maquinario.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| FB4 |
Conoce las puertas lógicas básicas y los parámetros característicos de las familias lógicas.
| | RT9 |
Aplica las metodologías de diseño y análisis de sistemas digitales.
Aplica las técnicas de diseño de lógica combinacional y secuencial.
Conoce el funcionamiento básico de microprocesadores.
| | RT10 |
Utiliza el lenguaje VHDL para describir circuitos lógicos digitales para implementarlos en estructuras lógicas programables.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Metodologies de Disseny |
Introducció.
Nivells d'abstracció i dominis d'especificació.
Llenguatges de descripció de hardware. |
Disseny Lògic |
Sistemes Combinacionals
Sistemes seqüencials |
Circuits Integrats Digitals |
Famílies lògiques
Caracterització elèctrica |
Subsistemes Digitals |
Alternatives Tecnològiques.
Memòries.
Dispositius lògics programables.
Conversors DAC i ADC.
Microprocontroladors |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
10 |
20 |
30 |
Estudios previos |
|
1 |
4 |
5 |
Prácticas en laboratorios |
|
8 |
2 |
10 |
Proyecto Integrador Experimental |
|
18 |
18 |
36 |
Atención personalizada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
3 |
12 |
15 |
Pruebas mixtas |
|
3 |
18 |
21 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Sesión magistral |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant transparències i pissarra. A causa de l'emergència sanitària COVID-19, les sessions de transparències s'aniran gravant i posant a disposició dels estudiants a l'espai Moodle; els conceptes es reforçaran amb classes per videoconferència que tambés s'aprofitaran per a resoldre dubtes |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. D'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne.
A causa de l'emergència sanitària COVID-19, les sessions de problemes es faran majoritariament de manera no presencial; oportunament s'anirà informant a l'espai Moodle de les sessions que es faran de manera presencial a l'aula
|
Estudios previos |
Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les.
A causa de l'emergència sanitària COVID-19, aquesta part aagafa una importància especial per la possible reducció de la presencialitat als laboratoris
|
Prácticas en laboratorios |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les. |
Proyecto Integrador Experimental |
Després d'un primer bloc de pràctiques comunes es farà un projecte de disseny digital (la 1a proposta és un rellotge multifunció) en el que cada grup podrà decidir què fer i com fer-ho, adaptant l'objectiu final a les seves pròpies capacitats i motivacions. |
Atención personalizada |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
descripción |
Inclou l'atenció de
l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a
l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes,
estudis previs i pràctiques. l’atenció a
l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions online, en horaris
concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines
virtuals. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Prácticas en laboratorios |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, implementació i documentació. En alguna de les pràctiques: defensa oral individual (entrevista). Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. |
10 |
Proyecto Integrador Experimental |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, implementació i documentació. En alguna de les pràctiques: defensa oral individual (entrevista). Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. |
20 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències. Inclou seguiment per Moodle de la realització de tasques que permetin l'avaluació continuada.També inclou la participació no presencial als fòrums de l'aula virtual Moodle |
30 |
Pruebas mixtas |
|
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències. Inclou seguiment per Moodle de la realització de tasques que permetin l'avaluació continuada.També inclou la participació no presencial als fòrums de l'aula virtual Moodle i el lliurament d'exercicis demanats periòdicament |
40 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. En 2a convocatòria l'avaluació consistirà en un examen de teoria/problemes. En segona convocatòria no es podrà recuperar la part corresponent a les pràctiques. Als examens de l'assignatura no es pot portar cap tipus d'aparell electrònic |
Básica |
Anil K. Maini, Digital Electronics: Principles, Devices and Applications, ISBN: 978-0-470-51051-3,
Jean-Pierre Deschamps; Elena Valderrama; Lluís Terés, Digital Systems From Logic Gates to Processors, ISBN 978-3-319-41197-2, Springer
Peiron Guàrdia, Montse, Fonaments de computadors, UOC (http://hdl.handle.net/10609/12901), 2011
|
|
Complementaria |
ALCUBILLA, R.; PONS, J.; BARDES, D., Diseño digital: una perspectiva VLSI-CMOS, , Edicions UPC.
Frank Vahid, Roman Lysecky , VHDL for Digital Design, ISBN: 978-0-470-60470-0, Wiley
Andrew Rushton, VHDL for Logic Synthesis, 3rd Edition, ISBN: 978-0-470-68847-2, Wiley
Muhammad Ali Mazidi s. Naimi et al, The AVR microcontroller and embedded system, ISBN: 978-0-13-8000331-9, Pearson
Floyd, Fundamentos de sistemas digitales, ISBN 9788483220856, 2006
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
MICROCONTROLADORES Y SISTEMAS EMBEDDED/17244117 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FUNDAMENTOS DE COMPUTADORES/17244002 |
|
|
Otros comentarios |
Although this course is not offered in English, foreign exchange students
will receive personalised support in English and will be able to develop
the evaluation activities in this language. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|