Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RT4 |
Capacitat d'analitzar i especificar els paràmetres fonamentals d'un sistema de comunicacions.
|
| RT5 |
Capacitat per avaluar els avantatges i inconvenients de diferents alternatives tecnològiques de desplegament o implementació de sistemes de comunicacions, des del punt de vista de l'espai del senyal, les pertorbacions, el soroll i els sistemes de modulació analògica i digital.
|
| ST6 |
Capacitat per analitzar, codificar, processar i transmetre informació multimèdia emprant tècniques de processat analògic i digital de senyal.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RT4 |
Coneix els sistemes de comunicació digitals: diagrames de blocs, funcionament i paràmetres
| | RT5 |
Comprèn el procés d'adquisició del senyal: mostreig, quantificació i codificació
Coneix els sistemes de transmissió digital banda base PCM i multinivell
Coneix les tècniques de modulació pas banda amb senyalització binària, M-ARIA i d'alta eficiència espectral
Utilitza programes d'anàlisi de modulacions digitals i emulació dels diferents efectes de distorsió que es produeixen en els sistemes de comunicació
Analitza la probabilitat d'error en transmissió banda base i pas banda
| | ST6 |
Entén els mecanismes de codificació de canal i els mecanismes de control i correcció d'errors
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Digitalització del senyal |
- Mostreig
- Quantificació
- Codificació
|
Transmissió digital banda base |
- Pulse Code Modulation
- Transmissió multinivell
- Detecció de senyals binàris en presència de soroll gaussià
- Probabilitat d’error
- Interferència intersimbòlica
- Conformació de polsos
|
Transmissió digital pas banda |
- Modulacions pas banda amb senyalització binària: ASK, FSK, PSK
- Detecció de senyals pas banda en presència de soroll gaussià
- Tècniques de modulació pas banda amb senyalització M-aria. Modulador I/Q
- Probabilitat d’error en transmissió pas banda
|
Modulacions digitals avançades i d’alta eficiència espectral |
- Modulacions d’alta eficiència espectral: M-PSK, OQPSK, MSK, M-QAM
- Efectes del soroll i la distorsió en els senyals digitals pas banda
- OFDM |
Codificació de canal i mecanismes correctors d’errors |
- Codificació de font i codificació de canal
- Codis amb control de paritat i codis cíclics
- Codis convolucionals.
- Descodificador de Viterbi
- Multiplexat
- Entrellaçat
|
Tècniques d’accés al mèdi |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
29 |
43.5 |
72.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
21 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
3 |
5 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
3 |
5 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al curs |
Sessió Magistral |
Explicació a classe dels conceptes teòrics que formen part dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques a laboratoris |
Treball al laboratori per posar en pràctica i consolidar els conceptes explicats en les sessions magistrals |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis per resoltre a classe i a casa relacionats amb els continguts explicats en les sessions magistrals |
Atenció personalitzada |
Atenció als alumnes al despatx o via e-mail |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
- 2 proves de desenvolupament
- 2 proves tipus test |
60% |
Pràctiques a laboratoris |
|
- Prova final al laboratori
- Avaluació de cada pràctica |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exercicis realitzats a classe i casa |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En tots els exàmens (1a i 2a convocatòria) no es podrà portar cap tipus de dispositiu electrònic, només una calculadora CIENTÍFICA (no programable). Primera convocatòria:
- Per tal de fer mitja en el càlcul final de la nota de l'assignatura cal que totes les proves avaluatives tinguin una nota igual o superior a 4 i la nota global de l'assignatura sigui igual o superior a 5. Segona convocatòria: - S'hauran de realitzar de nou, i de forma independent, els exàmens parcials i de pràctiques que en primera convocatòria tinguin una nota inferior a 4. - Per aprovar caldrà que tots els exàmens tinguin una nota igual o superior a 4 i la nota global de l'assignatura sigui igual o superior a 5 |
Bàsica |
|
B. Sklar, Digital Communications, 2ª, Prentice Hall, 2001 D. Girbau, Comunicacions Digitals, Moodle |
Complementària |
|
W. Tomasi, Sistemas de Comunicaciones Electrónicas, 4a, Prentice Hall, 2003 L.W. Couch II, Sistemas de comunicación digitales y analógicos, 5a, Pearson Education, 1997 J.G. Proakis, Communication Systems Engineering, , Prentice Hall, 1994 |
Assignatures que en continuen el temari |
TELEFONIA I COMUNICACIONS MÒBILS/17244120 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
EMISSORS I RECEPTORS/17244116 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE COMUNICACIONS I/17244103 | ELECTRÒNICA DIGITAL/17244105 | FONAMENTS DE COMUNICACIONS II/17244108 | LABORATORI DE TELECOMUNICACIONS/17244109 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|