Type A
|
Code |
Competences Specific | | RT4 |
Capacitat d'analitzar i especificar els paràmetres fonamentals d'un sistema de comunicacions.
|
| RT5 |
Capacitat per avaluar els avantatges i inconvenients de diferents alternatives tecnològiques de desplegament o implementació de sistemes de comunicacions, des del punt de vista de l'espai del senyal, les pertorbacions, el soroll i els sistemes de modulació analògica i digital.
|
| ST4 |
Capacitat per a la selecció de circuits, subsistemes i sistemes de radiofreqüència, microones, radiodifusió, radioenllaços i radiodeterminació.
|
| ST5 |
Capacitat per a la selecció d'antenes, equips i sistemes de transmissió, propagació d'ones guiades i no guiades, per mitjans electromagnètics, de radiofreqüència o òptics i la corresponent gestió de l'espai radioelèctric i assignació de freqüències.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| RT4 |
Coneix les topologia de sistemes receptors i emissors i les seves especificacions bàsiques
| | RT5 |
Comprèn el soroll, la seva anàlisi i caracterització en sistemes d'alta freqüència
Coneix els processos de distorsió lineal i no lineal en sistemes de comunicació
| | ST4 |
Coneix les diferents tecnologies per a dispositius actius i passius d'alta freqüència
Comprèn el concepte de sintetitzador de freqüència i control automàtic de guany
| | ST5 |
Coneix tecnologies de receptors integrats per diferents sistemes de comunicació
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introducció als sistemes de comunicació |
- Diagrama de blocs dels sistemes de comunicació, dels emissors i receptors
- Elements bàsics dels sistemes de comunicació
- Topologies d’emissors i receptors
|
Soroll en sistemes de comunicació |
- Concepte de soroll en comunicacions
- Soroll en dipols i quadripols
- Factor de soroll i temperatura equivalent de soroll
- Soroll en quadripols en cascada. Factor de soroll en receptors
- Factor de soroll en elements actius i passius
- Mesura del factor soroll
|
Processos de distorsió en sistemes de comunicació |
- Distorsió lineal i no lineal
- Distorsió per llei quadràtica i llei cúbica
- Distorsió harmònica i distorsió d’intermodul.lació
- Nivell de compressió
- Marge dinàmic lliure d’espuris
- Intermodulació en quadripols en cascada
|
Elements dels capçals de radiofreqüència |
- Filtres i amplificadors
- Mescladors i oscil.ladors
- Síntesi directa i indirecta de freqüència. PLLs
- Control automàtic de guany
|
Tecnologies de sistemes d’alta freqüència |
- Tecnologies d’elements passius
- Tecnologies d’elements actius
- Tècniques de fabricació
|
Emissors i receptors per diferents aplicacions |
- Aplicacions de comunicacions: transceptors GSM i W-CDMA
- Aplicacions de ràdar: sistema Doppler i FMCW
- Aplicacions de sensat remot: radiòmetres
- Receptor GPS
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
29 |
43.5 |
72.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
21 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
3 |
5 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
3 |
5 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció al curs |
Sessió Magistral |
Explicació a classe dels conceptes teòrics que formen part dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques a laboratoris |
Treball al laboratori per posar en pràctica i consolidar els conceptes explicats en les sessions magistrals |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercicis per resoltre a classe i a casa relacionats amb els continguts explicats en les sessions magistrals |
Atenció personalitzada |
Atenció als alumnes al despatx o via e-mail |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
- 2 proves de desenvolupament
- 2 proves test |
60% |
Pràctiques a laboratoris |
|
- Prova final
- Avaluació de les pràctiques |
30% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Exercicis realitzats a classe i a casa |
10% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En els exàmens (1a i 2a convocatòria) no es podrà portar cap tipus de dispositiu electrònic, només una calculadora CIENTÍFICA (no programable). Primera convocatòria: - Per tal de fer mitja en el càlcul final de la nota de l'assignatura cal que totes les proves avaluatives tinguin una nota igual o superior a 4 i la nota global de l'assignatura sigui igual o superior a 5. Segona convocatòria: - S'hauran de realitzar de nou, i de forma independent, les proves (teoria i pràctiques) que en primera convocatòria tinguin una nota inferior a 4. - Per aprovar caldrà que tots els exàmens tinguin una nota igual o superior a 4 i la nota global de l'assignatura sigui igual o superior a 5 |
Bàsica |
|
Bruce Carlson, Communication Systems. An introduction to signals and
noise in Electrical Communication, , Mc Graw Hill D. Girbau, Emissors i receptors, Moodle |
Complementària |
|
M. Sierra Pérez, Electrónica de Comunicaciones, , Prentice Hall R.C. Dixon, Radio receiver design, , Marcel Dekker, Ic |
Subjects that continue the syllabus |
TELEFONIA I COMUNICACIONS MÒBILS/17244120 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
COMUNICACIONS DIGITALS/17244112 | ANTENES I RADIOPROPAGACIÓ/17244119 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FONAMENTS DE COMUNICACIONS I/17244103 | FONAMENTS DE COMUNICACIONS II/17244108 | LABORATORI DE TELECOMUNICACIONS/17244109 | ENGINYERIA DE RADIOFREQÜÈNCIA/17244111 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|