DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) INNOVACIÓ I EMPRENEDORIA Codi 17244131
Ensenyament
Grau en Enginyeria de Sistemes i Serveis de Telecomunicacions (2016)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Quart 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
SANTOS PAGÉS, MARIA
Adreça electrònica maria.santos@urv.cat
Professors/es
SANTOS PAGÉS, MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant <br />

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 RT3 Capacitat per utilitzar eines informàtiques de recerca de recursos bibliogràfics o d'informació relacionada amb les telecomunicacions i l'electrònica.
 RT15 Coneixement de la normativa i la regulació de les telecomunicacions en els àmbits nacional, europeu i internacional.
 RT18 Capacitat per crear innovació i valor afegit en processos i productes de base tecnològica en el camp de les tecnologies de la informació i les telecomunicacions.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç en llengua estrangera.
 CT3 Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi.
 CT6 Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 RT3 Utilitza eines informàtiques per a la recerca de recursos i informació
 RT15 Utilitza coneixements i habilitats estratègiques per a la creació i gestió de productes i idees innovadores en el camp de les telecomunicacions dins el marc normatiu vigent
 RT18 Coneix les tècniques i procediments utilitzats en el disseny i implementació d'un procés d'innovació per part d'una organització
Identifica i desenvolupa, de forma creativa i autònoma, una idea innovadora
Coneix com s'organitzen i gestionen els processos innovadors en una empresa de base tecnològica
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç
 CT3 Identifica la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i te la motivació per afrontar-lo.
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexiona sobre el model proposat i es capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores
 CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional
Identifica el propi procés d’aprenentatge
Analitza l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenya itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional
 CT7 Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre home i dones i compren les causes
Identifica els principals problemes ambientals
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s’implica en la millora de la comunitat
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i fa un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció: innovació a les empreses
2. Innovació a les empreses i institucions
3. Vigilància Tecnològica
4. Protegeix les teves idees
5. Noves idees i gestió de projectes
6. El model Canvas
7. Valorització de tecnologia
8. La responsabilitat social de l'enginyeria i els sistemes nacionals d'innovació

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CE15
0 40 40
Activitats d’auto seguiment
CE15
CT1
CT3
0 10 10
Treballs
CE15
CT1
CT3
24 30 54
Sessió Magistral
CE15
CT1
17 27 44
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura i al temari
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i digestió de la bibliografia essencial i complementària
Activitats d’auto seguiment Test on-line d'autoavaluació sobre cada tema
Treballs Elaboració de l'Anàlisi d'Oportunitat Tecnològica i del Model Canvas. Presentació Model Canvas.
Sessió Magistral Exposició magistral a classe amb tots els alumnes
Atenció personalitzada Això, atenció personalitzada a l'estudiant

Atenció personalitzada
Descripció
Això, atenció personalitzada a l'estudiant

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Activitats d’auto seguiment
CE15
CT1
CT3
Test d'autoseguiment per a cada tema 5
Treballs
CE15
CT1
CT3
Confecció del treball d'Oportunitat Tecnològica i del Model Canvas 45
Altres   Proves tipus test i/o preguntes curtes o casos pràctics. 50
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Mark Dodgson, David Gann, Ammon Salter, The Management of Technological Innovation, Oxford University Press, 2008
Joe Tidd, John Bessant, Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, Wiley, 5th Edition, 2013

Complementària Jairo Chaur Bernal, Vigilancia e Inteligencia Competitiva, IALE Tecnología, 2013

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent