Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RT9 |
Capacitat d'anàlisi i disseny de circuits combinacionals i seqüencials, síncrons i asíncrons, i d'utilització de microprocessadors i circuits integrats.
|
| ST6 |
Capacitat per analitzar, codificar, processar i transmetre informació multimèdia emprant tècniques de processat analògic i digital de senyal.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RT9 |
Coneix l'arquitectura, funcionament i programació de microcontroladors
Coneix la implementació d'un sistema encastat basat en FPGA
| | ST6 |
Programa microcontroladors per a desenvolupament d'aplicacions en l'àmbit dels sistemes de telecomunicacions
Utilitza els llenguatges descriptors de maquinari per programar FPGA i implementa circuits i tècniques de processat de senyals en sistemes de telecomunicacions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
- Estudi dels elements d'un sistema amb microprocessador: busos , memòria, interrupcions, entrada/sortida i comunicacions.
|
|
- Estructura i programació d'un microcontrolador AVR. Desenvolupament d'aplicacions amb la ATmega328P Xplained Mini Board. Exemples d'aplicació a sistemes de telecomunicació |
|
- Familiarització amb el microprocessador de 8 bits atmega328p del fabricant Microchip |
|
Introducció als sistemes encastats amb FPGA; exemples d'aplicació al processat de senyals de sistemes de comunicació |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
16 |
26 |
Pràctiques a laboratoris |
|
28 |
42 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
16 |
24 |
Seminaris |
|
6 |
8 |
14 |
Treballs |
|
2 |
8 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció de l'assignatura i el seu desenvolupament durant el curs |
Sessió Magistral |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant transparències i pissarra |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. D'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne |
Seminaris |
Seminaris relacionats amb el mon dels microprocessadors i microcontroladors. En concret es centrarà l'atenció en el microcontrolador ATMEGA328P |
Treballs |
L'estudiant realitzarà un treball associat amb la temàtica dels seminaris |
Atenció personalitzada |
Atenció individualitzada a l'estudiant per part dels professors de l'assignatura |
Descripció |
Els alumnes que ho desitgin, tindran dret a rebre atenció personalitzada per part dels professors, ja sigui presencialment i/o de manera no presencial |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluarà el desenvolupament de les pràctiques, els resultats així com l'informe final sobre les mateixes. |
50 |
Treballs |
|
Els seminaris s'avaluaran a partir d'un treball. |
10 |
Proves mixtes |
|
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències. Inclou seguiment per Moodle de la realització de tasques que permetin l'avaluació continuada. També inclou la participació no presencial als fòrums de l'aula virtual Moodle i el lliurament d'exercicis demanats periòdicament |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatoria consistirá en un examen dels continguts de teoria i laboratis, i/o la presentació del treball
No es podrá portar material no autoritzat (calculadores, tablets, smart-watch, etc)
|
Bàsica |
David Patterson John Hennessy, Computer Organization and Design, eBook ISBN: 9780124078864, 2013
David Harris, Sarah Harris, Digital Design and Computer Architecture, ISBN-10: 9789382291527, Morgan Kaufmann, 2012
Sepehr Naimi, The AVR Microcontroller and Embedded Systems Using Assembly and C: Using Arduino Uno and Atmel Studio, ISBN:978-0-9979259-6-8, 2017
De Predko M., 123 PICMicrocontroller Experiments for the evil genius, McGraw-Hill, 2005
|
- Fulls de característiques i aplicacions del fabricant |
Complementària |
, , ,
Thomas Grace, Programming and Interfacing ATMEL's AVRs, ISBN: 978-1305509993,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
SISTEMES EMBEDDED/17244212 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ/17244001 | FONAMENTS DE COMPUTADORS/17244002 | PROGRAMACIÓ/17244010 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|