Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció |
Conceptes fonamentals de la química. Importancia de la química en biomedicina |
Estructura atòmica |
L’Àtom. Models atòmics. Orbitals atòmics. configuracions electròniques. Taula Periòdica. Propietats periòdiques |
Enllaç químic |
Formulació del compostos inorgànics. Tipus d’enllaç. Enllaç metàl·lic, iònic i covalent. Estructures de Lewis. Geometria dels compostos covalents. Hibridació. |
Estats d’agregació i forces intermoleculars |
Forces dipol-dipol. Forces de dispersió. Enllaç d’hidrogen. Conseqüències en les propietats. Solubilitat. Dissolucions aquoses. L’equilibri químic (concepte de pH). |
Reaccions químiques |
tipus de reaccions. Estequiometria, reactiu limitant i rendiment d’una reacció. Estequiometria de les dissolucions. Formes de donar la concentració d’una dissolució. |
Termodinàmica i cinètica química |
Primer principi de la termodinàmica. Llei de Hess. Segon principi de la termodinàmica: l’entropia. Tercer principi de la termodinàmica. Energia lliure de Gibbs. Velocitat de reacció. Equació de velocitat. Modificació de la velocitat de les reaccions. Catalitzadors. |
Electroquímica
|
Sistemes redox. Potencials Standard. Força oxidant. Equació de Nerst |
Estructura i reactivitat de compostos d’interés en biomedicina |
Nomenclatura i formulació. Representacions bidimensionals i tridimensionals. Isomeria. Reactivitat. |
Laboratori |
Instrumentació de laboratori. Normes i seguretat. Separació de compostos d’una barreja. Mesures de pH (indicadors). |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
15 |
30 |
Sessió Magistral |
|
26 |
24 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
36 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El primer dia de classe es presentarà l’assignatura, s’explicarà breument el temari i la seva organització, metodologia a seguir, bibliografia més adient i la forma d’avaluació. També s’explicarà a l’alumnat la forma de contactar amb el professor fora de les hores de classe. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes i qüestions relacionades amb la teoria per part dels alumnes sota la supervisió del professor, individualment o en grup. |
Sessió Magistral |
S’explicaran a classe els continguts de l’assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de problemes pràctics relacionats amb la teoria |
Atenció personalitzada |
Temps que el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes |
Descripció |
<div> L'alumne podrà contactar amb el professor de l'assignatura en qualsevol moment del curs via correu electrònic, moodle o en el seu despatx per tal de resoldre dubtes referents a l’assignatura. El primer dia de classe es donarà la informació pertinent.<br /><br />En cas d'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals.<br /> </div> |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Es resoldran problemes pràctics relacionats amb la teoria. Es valorarà la correcta aplicació dels continguts explicats a classe en la resolució de forma correcta i raonada de qüestions pràctiques. |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Atkins, P. W., Química General, 2006,
Brown, Theodore L., Química. La ciencia central, 2009,
|
|
Complementària |
Horta Zubiaga, A; Esteban Santos, S.; Navarro Delgado, R.; Cornago Ramírez, P. Barthelemy González,C, Técnicas experimentales de química, 1991, UNED, Madrid,
López Solanas, V., Técnicas de laboratorio, 1991, Edunsa, Barcelona,
P. Yurkanis, Fundamentos de Química Orgánica, 2007, Pearson Educación
Sastre Requena, A. M.; Miralles Esteban, N., Fonaments de química, 1993, Pràctiques, edicions UPC, Barcelona
M.J. Herranz, M.L. Pérez, Nomenclatura de Química Orgánica, 2008, Editorial Síntesis
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|