Type A
|
Code |
Competences Specific | | RT9 |
Capacitat d'anàlisi i disseny de circuits combinacionals i seqüencials, síncrons i asíncrons, i d'utilització de microprocessadors i circuits integrats.
|
| ST6 |
Capacitat per analitzar, codificar, processar i transmetre informació multimèdia emprant tècniques de processat analògic i digital de senyal.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| RT9 |
Coneix l'arquitectura, funcionament i programació de microcontroladors
Coneix la implementació d'un sistema encastat basat en FPGA
| | ST6 |
Programa microcontroladors per a desenvolupament d'aplicacions en l'àmbit dels sistemes de telecomunicacions
Utilitza els llenguatges descriptors de maquinari per programar FPGA i implementa circuits i tècniques de processat de senyals en sistemes de telecomunicacions
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
- Estudi dels elements d'un sistema amb microprocessador: busos , memòria, interrupcions, entrada/sortida i comunicacions.
|
|
- Estructura i programació d'un microcontrolador AVR. Desenvolupament d'aplicacions amb la ATmega328P Xplained Mini Board. Exemples d'aplicació a sistemes de telecomunicació |
|
- Familiarització amb el microprocessador de 8 bits atmega328p del fabricant Microchip |
|
Introducció als sistemes encastats amb FPGA; exemples d'aplicació al processat de senyals de sistemes de comunicació |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
16 |
26 |
Pràctiques a laboratoris |
|
28 |
42 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
16 |
24 |
Seminaris |
|
6 |
8 |
14 |
Treballs |
|
2 |
8 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Descripció de l'assignatura i el seu desenvolupament durant el curs |
Sessió Magistral |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant transparències i pissarra |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. D'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne |
Seminaris |
Seminaris relacionats amb el mon dels microprocessadors i microcontroladors. En concret es centrarà l'atenció en el microcontrolador ATMEGA328P |
Treballs |
L'estudiant realitzarà un treball associat amb la temàtica dels seminaris |
Atenció personalitzada |
Atenció individualitzada a l'estudiant per part dels professors de l'assignatura |
Description |
Els alumnes que ho desitgin, tindran dret a rebre atenció personalitzada per part dels professors, ja sigui presencialment i/o de manera no presencial |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluarà el desenvolupament de les pràctiques, els resultats així com l'informe final sobre les mateixes. |
50 |
Treballs |
|
Els seminaris s'avaluaran a partir d'un treball. |
10 |
Proves mixtes |
|
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències. Inclou seguiment per Moodle de la realització de tasques que permetin l'avaluació continuada. També inclou la participació no presencial als fòrums de l'aula virtual Moodle i el lliurament d'exercicis demanats periòdicament |
40 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatoria consistirá en un examen dels continguts de teoria i laboratis, i/o la presentació del treball No es podrá portar material no autoritzat (calculadores, tablets, smart-watch, etc)
|
Bàsica |
David Patterson John Hennessy, Computer Organization and Design, eBook ISBN: 9780124078864, 2013
David Harris, Sarah Harris, Digital Design and Computer Architecture, ISBN-10: 9789382291527, Morgan Kaufmann, 2012
Sepehr Naimi, The AVR Microcontroller and Embedded Systems Using Assembly and C: Using Arduino Uno and Atmel Studio, ISBN:978-0-9979259-6-8, 2017
De Predko M., 123 PICMicrocontroller Experiments for the evil genius, McGraw-Hill, 2005
|
- Fulls de característiques i aplicacions del fabricant |
Complementària |
, , ,
Thomas Grace, Programming and Interfacing ATMEL's AVRs, ISBN: 978-1305509993,
|
|
Subjects that continue the syllabus |
SISTEMES EMBEDDED/17244212 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ/17244001 | FONAMENTS DE COMPUTADORS/17244002 | PROGRAMACIÓ/17244010 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|