Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | RT9 |
Capacitat d'anàlisi i disseny de circuits combinacionals i seqüencials, síncrons i asíncrons, i d'utilització de microprocessadors i circuits integrats.
|
| ST6 |
Capacitat per analitzar, codificar, processar i transmetre informació multimèdia emprant tècniques de processat analògic i digital de senyal.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| RT9 |
Coneix l'arquitectura, funcionament i programació de microcontroladors
Coneix la implementació d'un sistema encastat basat en FPGA
| | ST6 |
Programa microcontroladors per a desenvolupament d'aplicacions en l'àmbit dels sistemes de telecomunicacions
Utilitza els llenguatges descriptors de maquinari per programar FPGA i implementa circuits i tècniques de processat de senyals en sistemes de telecomunicacions
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
- Estudi dels elements d'un sistema amb microprocessador: busos , memòria, interrupcions, entrada/sortida i comunicacions.
|
|
- Estructura i programació d'un microcontrolador AVR. Desenvolupament d'aplicacions amb la ATmega328P Xplained Mini Board. Exemples d'aplicació a sistemes de telecomunicació |
|
- Familiarització amb el microprocessador de 8 bits atmega328p del fabricant Microchip |
|
Introducció als sistemes encastats amb FPGA; exemples d'aplicació al processat de senyals de sistemes de comunicació |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
16 |
26 |
Pràctiques a laboratoris |
|
28 |
42 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
16 |
24 |
Seminaris |
|
6 |
8 |
14 |
Treballs |
|
2 |
8 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Descripció de l'assignatura i el seu desenvolupament durant el curs |
Sessió Magistral |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant transparències i pissarra |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. D'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne |
Seminaris |
Seminaris relacionats amb el mon dels microprocessadors i microcontroladors. En concret es centrarà l'atenció en el microcontrolador ATMEGA328P |
Treballs |
L'estudiant realitzarà un treball associat amb la temàtica dels seminaris |
Atenció personalitzada |
Atenció individualitzada a l'estudiant per part dels professors de l'assignatura |
descripción |
Els alumnes que ho desitgin, tindran dret a rebre atenció personalitzada per part dels professors, ja sigui presencialment i/o de manera no presencial |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluarà el desenvolupament de les pràctiques, els resultats així com l'informe final sobre les mateixes. |
50 |
Treballs |
|
Els seminaris s'avaluaran a partir d'un treball. |
10 |
Proves mixtes |
|
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències. Inclou seguiment per Moodle de la realització de tasques que permetin l'avaluació continuada. També inclou la participació no presencial als fòrums de l'aula virtual Moodle i el lliurament d'exercicis demanats periòdicament |
40 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatoria consistirá en un examen dels continguts de teoria i laboratis, i/o la presentació del treball No es podrá portar material no autoritzat (calculadores, tablets, smart-watch, etc)
|
Bàsica |
David Patterson John Hennessy, Computer Organization and Design, eBook ISBN: 9780124078864, 2013
David Harris, Sarah Harris, Digital Design and Computer Architecture, ISBN-10: 9789382291527, Morgan Kaufmann, 2012
Sepehr Naimi, The AVR Microcontroller and Embedded Systems Using Assembly and C: Using Arduino Uno and Atmel Studio, ISBN:978-0-9979259-6-8, 2017
De Predko M., 123 PICMicrocontroller Experiments for the evil genius, McGraw-Hill, 2005
|
- Fulls de característiques i aplicacions del fabricant |
Complementària |
, , ,
Thomas Grace, Programming and Interfacing ATMEL's AVRs, ISBN: 978-1305509993,
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
SISTEMES EMBEDDED/17244212 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ/17244001 | FONAMENTS DE COMPUTADORS/17244002 | PROGRAMACIÓ/17244010 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|