Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Integrar els fonaments de les àrees més importants de la matemàtica, la física i l'enginyeria.
|
| CE2 |
Establir connexions entre conceptes, eines i problemes relacionats de les matemàtiques, la física i l'enginyeria. |
| CE7 |
Identificar els nous reptes físics i matemàtics que es plantegen en la solució de problemes d'enginyeria. |
| CE10 |
Resoldre problemes de mecànica, termodinàmica, fluids, ones, electromagnetisme i física quàntica, i la seva aplicació a problemes d'enginyeria. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Coneix el concepte i necessitat del sistema de referència en Física
Coneix el concepte de sistema de referència no inercial, la conveniència de la seva utilització en determinades situacions i les seves conseqüències
Coneix les lleis de Newton, els principals teoremes de la dinàmica clàssica i sap com aplicar-los eficientment a la solució de casos d'interès pràctic
Coneix les bases dels plantejaments energètics sota situacions de forces conservatives i no conservatives
Coneix com traslladar la dinàmica de la partícula puntual a la dinàmica de sistema de partícules
Coneix el concepte de centre de masses i sap com determinar la seva posició en qualsevol sistema màssic
Coneix el concepte de sòlid rígid i com avaluar la seva dinàmica general, així com la seva importància en l'enginyeria
Coneix en profunditat els moviments harmònics
Entén el concepte d'oscil·lació esmorteïda i sap avaluar els seus paràmetres de caracterització
Entén el concepte d'oscil·lació forçada i també coneix el concepte de ressonància tant en velocitat com en elongació
Coneix i entén el concepte d'ona i sap com introduir la seva expressió matemàtica
Coneix i entén l'equació d'ones i els contextos pràctics i enginyeria en els quals s'aplica
Coneix el concepte d'ona estacionària
Coneix la física del so com ona longitudinal
| | CE2 |
Coneix les lleis de Newton, els principals teoremes de la dinàmica clàssica i sap com aplicar-los eficientment a la solució de casos d'interès pràctic
Coneix les bases dels plantejaments energètics sota situacions de forces conservatives i no conservatives
Coneix el concepte de centre de masses i sap com determinar la seva posició en qualsevol sistema màssic
Coneix el concepte de sòlid rígid i com avaluar la seva dinàmica general, així com la seva importància en l'enginyeria
Entén el concepte d'oscil·lació esmorteïda i sap avaluar els seus paràmetres de caracterització
| | CE7 |
Coneix en profunditat els moviments harmònics
Entén el concepte d'oscil·lació esmorteïda i sap avaluar els seus paràmetres de caracterització
Coneix i entén el concepte d'ona i sap com introduir la seva expressió matemàtica
Coneix la física del so com ona longitudinal
| | CE10 |
Coneix les lleis de Newton, els principals teoremes de la dinàmica clàssica i sap com aplicar-los eficientment a la solució de casos d'interès pràctic
Coneix el concepte de centre de masses i sap com determinar la seva posició en qualsevol sistema màssic
Coneix el concepte de sòlid rígid i com avaluar la seva dinàmica general, així com la seva importància en l'enginyeria
Coneix i entén l'equació d'ones i els contextos pràctics i enginyeria en els quals s'aplica
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins el grup per facilitar la cohesió i el rendiment
Es compromet amb les tasques i l'agenda del grup
Col·labora dins el grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
| | CT7 |
Identifica els principals problemes ambientals
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s'implica en la millora de la comunitat
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l'àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i fa un ús responsable de les declaracions que l'afecten com a membre de la comunitat universitària
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Es presentaran els estudis cinemàtics d’un sistema mecànic a partir de sistemes de referencia a velocitat constant (inercial) i també utilitzant sistemes de referencia accelerats |
|
No sempre les coordenades cartesianes presenten la millor eficiència per fer el seguiment d’un sistema mecànic en la seva trajectòria. Introducció de les coordenades polars, cilíndriques i esfèriques. |
|
Introducció de les tres lleis de Newton. Dinàmica de la massa puntual. |
|
Concepte de quantitat de moviment. Sistemes en els que es conserva la quantitat de moviment. Moment angular i sistemes en els que es conserva el moment angular. |
|
Forces fonamentals de la natura. Concepte de forces conservatives. |
|
Concepte de treball. Teorema de l’energia cinètica. Concepte d’energia potencial. Teorema de conservació d l’energia total mecànica. |
|
Sistema de partícules puntuals i estudi de la seva dinàmica. Concepte de centre de masses. Estàtica del sistema. |
|
Col·lisions entre partícules. Col·lisions elàstiques i inelàstiques. |
|
Concepte de sòlid rígid. Dinàmica general del sòlid rígid. Tensor d’inèrcia. |
|
Força elàstica i moviment harmònic simple. Estudi de les oscil·lacions esmorteïdes i forçades. Ressonància. Acoblament d’oscil·lacions. |
|
Estudi del moviment ondulatori. Equació d’ones i funcions d’ones. Estudis energètics en les ones. Ones estacionaries. Moviment ondulatori en 2D i en 3D. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
43 |
73 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
43 |
73 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
43 |
73 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i dels objectius formatius pretén. |
Sessió Magistral |
Explicació teòrica dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes i exercicis relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització al laboratori i amb tècniques, TIC de pràctiques relacionades amb els continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Atenció a l'alumne per resoldre dubtes relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Descripció |
Atenció a l'alumne per resoldre dubtes relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
La realització de les pràctiques és obligatòria. Es realitzarà un examen escrit relacionat amb el contingut de les pràctiques. La nota mínima per fer mitjana és un 3. |
25% |
Proves de desenvolupament |
|
Es realitzarà una prova escrita on s'avaluarà el coneixement dels conceptes teòrics i la seva aplicació pràctica en la resolució d'exercicis dels continguts de la primera part de l'assignatura. |
37.5% |
Proves de desenvolupament |
|
Es realitzarà una prova escrita on s'avaluarà el coneixement dels conceptes teòrics i la seva aplicació pràctica en la resolució d'exercicis dels continguts de la segona part de l'assignatura. |
37.5% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria, la nota de pràctiques, que es guarda si és igual o superior a 5, també comptarà un 25 % de la nota de l'assignatura. La prova escrita de qüestions i problemes comptarà un 75 % de la nota final.
|
Bàsica |
|
Tippler, P.A., Física (Vol I i II), Reverté Serway, R. A. and Jewett, J.W., Física para Ciencias e Ingeniería (vol I i II), Paraninfo |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|