DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) PROGRAMACIÓ CIENTÍFICA Código 17274004
Titulación
Grau en Enginyeria Matemàtica i Física (2021)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
GRANELL MARTORELL, CLARA
Correo-e clara.granell@urv.cat
Profesores/as
GRANELL MARTORELL, CLARA
Web http://https://campusvirtual.urv.cat/local/alternatelogin/index.php
Descripción general e información relevante

DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: Elements bàsics de programació; Algoritmes bàsics; Programació estructurada; Estructures de dades; Elements de programació científica


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 CE12 Dissenyar i desenvolupar algoritmes computacionals per a la solució de problemes matemàtics de la física i l'enginyeria ponderant aspectes com la seva precisió, cost i estabilitat.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 CE12 Coneix els elements bàsics de programació: dades, estructures de control i entrada / sortida
Entén i sap aplicar els algoritmes bàsics de recorregut, recerca i ordenació
Sap dissenyar i estructurar un programa
Entén el concepte de tipus abstracte de dades
Entén i sap aplicar estructures de dades bàsiques i complexes
Entén i sap calcular el cost computacional d'algorismes
Determina l'estructura de dades més adequada per a cada problema
Coneix les particularitats i prioritats de la programació per a ús científic
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT3 Identifica la situació plantejada com un problema en l'àmbit de la disciplina i té la motivació per afrontar
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexiona sobre el model proposat i és capaç de trobar limitacions i proposar millores
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Introducció Introducció als Computadors
Introducció a la Programació
Tipus de Dades Variables
Constants
Operacions
Entrada i Sortida
Estructures de Control Condicionals
Bucles
Cerca i recorregut
Programació estructurada Procediments
Accions / Funcions
Pas de paràmetres
Pas per valor vs. pas per referència
Dades estructurades Taules
Cadenes
Recorreguts
Tractament de seqüències
Registres
Taules de registres
Tipus d'usuari
Punters Definició i ús
Pas de paràmetres per referència amb punters
Alocatació dinàmica de la memòria
Persistència de dades Fitxers
Llegir de fitxer
Escriure a fitxer
Costos algorísmics Eficiència
Notació asimptòtica
Cerca i Ordenació Cerca seqüencial
Cerca en conjunts ordenats
Cerca binària
Algorismes d'ordenació
Ordenació per Inserció
Ordenació per Selecció
Ordenació per Intercanvi
Algorismes d'ordenació recursius

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CE12
28 30 58
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CE12
CT3
26 50 76
Treballs
CE12
CT3
4 8 12
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves pràctiques
CE12
CT3
1 0 1
Proves mixtes
CE12
CT3
1 0 1
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Introducció al desenvolupament de l'assignatura i als seus continguts
Sessió Magistral Exposició dels continguts
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Resolució de problemes a l'aula TIC per a la comprensió dels continguts i aprendre la seva aplicació pràctica
Treballs Treballs d'aplicació dels coneixements adquirits, que combinen teoria, resolució de problemes, i tècniques computacionals.
Atenció personalitzada Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
descripción

Resolució de dubtes sobre els continguts i els exercicis pràctics. Es realitzarà personalment al despatx del professor (en hores de consulta o en hora concertada), o per via telemàtica (correu electrònic, campus virtual, videoconferència, etc.).


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves pràctiques
CE12
CT3
pràctiques + exercicis pràctics 60%
Proves mixtes
CE12
CT3
Exàmens 40%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Primera convocatòria:

La teoria i les pràctiques s'han d'aprovar per separat per aprovar el curs.

  • Proves de teoria: 40% (dividit en un o més exàmens)
  • Proves pràctiques: 60% (dividit en una o més pràctiques + exercicis pràctics)

Segona convocatòria:

Només caldrà recuperar la part suspesa (teoria o pràctiques, o ambdues)

  • Proves de teoria: 40% examen de segona convocatòria
  • Proves pràctiques: 60% pràctica de segona convocatòria.

Fonts d'informació

Bàsica Luis Joyanes, Fundamentos de Programación, 2a, 1996
Brian W Kernighan, Dennis M Ritchie, El lenguaje de programación C, 2a, 1991

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
ANÀLISI MATEMÀTICA I/17274002
FÍSICA I/17274003

(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.