Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE1 |
Integrar els fonaments de les àrees més importants de la matemàtica, la física i l'enginyeria.
|
| CE2 |
Establir connexions entre conceptes, eines i problemes relacionats de les matemàtiques, la física i l'enginyeria. |
| CE3 |
Utilitzar raonaments deductius i inductius per demostrar teoremes matemàtics i desenvolupar models físics de manera rigorosa. |
| CE9 |
Resoldre problemes d'anàlisi, equacions diferencials i mètodes numèrics, i la seva aplicació a problemes d'enginyeria. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE1 |
Coneix els mètodes de resolució de les equacions de primer ordre elementals
Entén el concepte de retrat de fase d'una EDO en el pla
Entén l'enunciat del teorema d'existència i unicitat
| | CE2 |
Sap expressar models de la física i l'enginyeria mitjançant equacions diferencials
Entén l'enunciat de l'teorema d'existència i unicitat
Entén el concepte de conjunt omega i alfa límit d'una solució
Entén l'aplicació del mètode de separació de variables en exemples concrets i entén el concepte de condicions de contorn i condicions inicials
| | CE3 |
Entén el concepte de retrat de fase d'una EDO en el pla
Sap aplicar el teorema de Hartman per classificar punts singulars hiperbòlics
És capaç d'utilitzar el teorema de Poincaré-Bendixson per esbossar retrats de fase
| | CE9 |
És capaç d'utilitzar el teorema de Poincaré-Bendixson per esbossar retrats de fase
Entén l'aplicació del mètode de separació de variables en exemples concrets i entén el concepte de condicions de contorn i condicions inicials
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT1 |
Utilitza informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç
| | CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adequades (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
Elabora informació amb les eines i formats adequats a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Equacions diferencials ordinàries de primer ordre |
a. Definicions i terminologia
b. Problema de valor inicial: teoremes d'existència i unicitat
c. Resolució d'EDOs de primer ordre
d. Mètodes numèrics per a EDOs |
Equacions diferencials lineals |
a. Sistemes lineals de primer ordre, i EDOs lineals d'ordre superior
b. Dependència lineal: Wronskià
c. Resolució d'equacions homogènies
d. Resolució d'equacions inhomogènies
|
Aplicacions i mètodes d'equacions diferencials ordinàries |
a. Modelat amb equacions diferencials de primer ordre.
b. Sistemes lineals d'EDOs
c. Modelat amb sistemes lineals d'EDOs
d. Resolució d'EDOs mitjantçant sèrie de potències
e. Problemes de Sturm-Liouville
f. Funcions especials
|
Transformada de Laplace |
a. Definició i teorema d'existència
b. Transformada directa i inversa
c. Propietats i teoremes de translació
d. Transformada de derivades
e. Resolució d'EDOs mitjançant transformada de Laplace
f. Transformada d'integrals |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
30 |
59 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
20 |
33 |
Treballs |
|
10 |
40 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció al desenvolupament de l'assignatura i als seus continguts |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes a l'aula per a la comprensió dels continguts i aprendre la seva aplicació pràctica |
Treballs |
Treballs d'aplicació dels coneixements adquirits, que combinen teoria, resolució de problemes, i tècniques computacionals. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada |
Description |
Resolució de dubtes sobre els continguts i els exercicis pràctics. Es
realitzarà personalment al despatx del professor (en hores de consulta o en hora concertada), o per via telemàtica
(correu electrònic, campus virtual, videoconferència, etc.). |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treballs pràctics d'aplicació dels coneixements adquirits. |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Dues proves de desenvolupament, una amb un pes del 30% i l'altra del 50% |
80% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Primera convocatòria: nota final = max(0.25 PD1 + 0.45 PD2, 0.7 PD2) + 0.3 T Segona convocatòria: nota final = 0.7 examen_final + 0.3 T
|
Bàsica |
D. G. Zill, A first course in differential equations, 10a ed., Cengage, 2012
|
- D. G. Zil, A first course in differential equation, Cengage, 2012. Disponible electrònicament a https://www.academia.edu/33171896/_Dennis_G_Zill_A_First_Course_in_Differential_Equations_9th_Ed |
Complementària |
A. Struthers, M. Potter, Differential equations. For scientists and engineers, 2a ed., Springer, 2019
V. I. Arnol'd, Ordinary differential equations, , Springer, 2006
G. Teschl, Ordinary differential equations and dynamical systems, , AMS, 2012
M. Braun, Differential equations and their applications, 4a ed., Springer, 1993
|
- G. Teschl, Ordinary differential equations and dynamical systems, AMS, 2012. Disponible electrònicament a https://www.mat.univie.ac.at/~gerald/ftp/book-ode/ |
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
ANÀLISI MATEMÀTICA II/17274005 | FÍSICA II/17274007 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
ANÀLISI MATEMÀTICA I/17274002 | FÍSICA I/17274003 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|