Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Integrar els fonaments de les àrees més importants de la matemàtica, la física i l'enginyeria.
|
| CE3 |
Utilitzar raonaments deductius i inductius per demostrar teoremes matemàtics i desenvolupar models físics de manera rigorosa. |
| CE4 |
Interpretar les bases i estar en condicions d'aprofundir en alguns temes avançats de matemàtiques i de física d'interès pràctic industrial i per a l'enginyeria. |
| CE5 |
Entendre, desenvolupar i analitzar models quantitatius per a problemes d'enginyeria. |
| CE6 |
Formular hipòtesis sobre problemes de l'enginyeria i analitzar aquests problemes críticament utilitzant el mètode científic. |
| CE7 |
Identificar els nous reptes físics i matemàtics que es plantegen en la solució de problemes d'enginyeria. |
| CE10 |
Resoldre problemes de mecànica, termodinàmica, fluids, ones, electromagnetisme i física quàntica, i la seva aplicació a problemes d'enginyeria. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Assumeix les equacions de Maxwell ja establertes en l'assignatura Física II, així com entendre el seu significat i implicacions
| | CE3 |
Avalua la variació d'energia interna i entropia en un procés entre dos estats d'equilibri
És capaç d'identificar les variables independents de cada potencial termodinàmic
| | CE4 |
Avalua la variació d'energia interna i entropia en un procés entre dos estats d'equilibri
És capaç de determinar les condicions d'estabilitat termodinàmica per a sistemes típics
És capaç d'enunciar l'equació de Gibbs (equació fonamental) per a sistemes amb interfícies planes i corbes
Sap calcular la tensió superficial d'un sistema simple a partir de la teoria de van der Waals
És capaç de calcular les propietats en transicions de segon ordre a partir de la teoria de Landau
| | CE5 |
Calcula el treball i la calor en un procés entre dos estats d'equilibri
Avalua el treball útil a partir dels potencials termodinàmics adequats segons les condicions externes de sistema (adiabàtic, isoterm, isòbar, etc.)
És capaç de determinar les condicions d'estabilitat termodinàmica per a sistemes típics
És capaç d'enunciar l'equació de Gibbs (equació fonamental) per a sistemes amb interfícies planes i corbes
Sap calcular la tensió superficial d'un sistema simple a partir de la teoria de van der Waals
És capaç de calcular les propietats en transicions de segon ordre a partir de la teoria de Landau
| | CE6 |
És capaç d'aplicar les propietats matemàtiques de l'formalisme termodinàmic en els càlculs de treball, calor i variacions de variables d'estat en processos típics entre estats d'equilibri, i aplicar aquests càlculs als motors tèrmics, bombes tèrmiques i refrigeradors
| | CE7 |
És capaç d'enunciar les tres lleis de la termodinàmica
| | CE10 |
Calcula el treball i la calor en un procés entre dos estats d'equilibri
És capaç d'aplicar les propietats matemàtiques de l'formalisme termodinàmic en els càlculs de treball, calor i variacions de variables d'estat en processos típics entre estats d'equilibri, i aplicar aquests càlculs als motors tèrmics, bombes tèrmiques i refrigeradors
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitza informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç
| | CT3 |
Identifica la situació plantejada com un problema en l'àmbit de la disciplina i té la motivació per afrontar
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexiona sobre el model proposat i és capaç de trobar limitacions i proposar millores
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema
1 The laws of Thermodynamics
|
Introduction and fundamentals. |
2 Formal structure |
Formal structure. Some formal relationships and sample systems. |
3 Thermodynamic potentials and inequalities, available work and stability. |
Legendre transforms. Thermodynamic potentials. The thermodynamic inequalities and stability. |
4 Some applications |
Ideal gases. Real gases. Incompressible fluids. Flory–Huggins theory of polymers. Electrolytes. Chemical Reactions. |
5 Advanced topics
|
Interfaces. Fluctuations. Critical phenomena. Others. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
25 |
32 |
57 |
Classe invertida (Flipped classroom) |
|
25 |
61 |
86 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves mixtes |
CE1 | CE3 | CE4 | CE5 | CE6 | CE7 | CE10 | CT1 | CT3 | |
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció general dels objectius i pla d'estudis d'aquest curs, i conceptes preliminars. |
Sessió Magistral |
Les sessions magistrals seran la base per a la introducció als diferents temes del curs. S’espera que els estudiants participin amb preguntes i opinions. |
Classe invertida (Flipped classroom) |
Els estudiants realitzaran fora de classe un treball personal d’estudi de diferents parts del temari a través de la resolució de problemes, i després a classe es farà una feina complementària on es discutiran els conceptes que hagin estat més difícils de comprendre i es resoldran problemes seleccionats que ajudin a aclarir els conceptes del temari treballat fora de la classe. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada per part del (dels) tutor(s) per tal de respondre preguntes sobre qüestions específiques sobre la matèria objecte del curs. |
Descripció |
Descripció Atenció personalitzada per
part del (dels) tutor(s) per tal de respondre preguntes sobre qüestions
específiques sobre la matèria objecte del curs. Típicament, l’estudiant
sol·licitarà cita amb el professor via correu electrònic, i es resoldran els
dubtes per videoconferència en el terme d’entre un i tres dies. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
CE1 | CE3 | CE4 | CE5 | CE6 | CE7 | CE10 | CT1 | CT3 |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament (preguntes obertes sobre un tema), preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test.
|
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Callen, Herbert B., Termodinámica, , 1981
A. B. Pippard, Elements of Classical Thermodynamics, , 1966
|
|
Complementària |
Tester, Jefferson W.; Modell, Michael., Thermodynamics and its applications, , 1997
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|