Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | TI4 |
Capacitat per a l'anàlisi i disseny de processos químics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| TI4 |
Coneix les normes de seguretat per treballar en un laboratori.
Coneix i aplica les especificacions dels equips, i dissenya els experiments d'acord amb les especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment.
Considera la importància dels errors en la validació de resultats experimentals.
Estudia el comportament de diferents tipus de reactors ideals i reals, i calcula paràmetres d'operació partint de cinètiques obtingudes en la bibliografia.
Optimitza les condicions d'operació de processos unitaris utilitzant les dades experimentals obtingudes al laboratori.
Relaciona els coneixements teòrics sobre el disseny d'operacions unitàries i processos en general amb el seu comportament experimental.
Resol problemes experimentals relacionats amb balanços de matèria i energia, termodinàmica, transport de matèria i fluids.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Destilació continua |
|
2. Absorció |
|
3. Extracció líquid-líquid |
|
4. Reactors |
- Tanc agitat i sèries de reactors CSTR
- Flux pistó |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.2 |
2.2 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
40.8 |
64.8 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització en grup de les pràctiques de laboratori per a l'estudi experimental dels conceptes bàsics de la matèria. S'inclou el treball no presencial d'anàlisis dels resultats obtinguts i l'elaboració dels informes de pràctiques. |
Atenció personalitzada |
Atendre els alumnes de forma individual o en grups reduïts per tal d’orientar-los en l’adquisició de coneixements tècnics i competències socials |
Descripció |
Atendre als alumnes de forma individual, o grupal si s'escau, per
tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements i
competències. Despatx 303 (Dept. Enginyeria Química) Les reunions es convocaran a petició de l'alumne, enviant un correu electrònic a la professora: sandra.contreras@urv.cat
Es prega no enviar e-mails pel moodle, no es poden respondre |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Avaluació dels informes de pràctiques i la llibreta de laboratori: L'alumne haurà d'analitzar els resultats de l'experimentació i presentarà les conclusions en un informe de cada pràctica (a realitzar en grup), que seran avaluats, junt amb la bona praxis de la llibreta de laboratori i l'actitud al laboratori. |
75% |
Proves objectives de tipus test |
|
Avaluació individual de cada alumne.
S'hauran de respondre a qüestions relacionades amb les pràctiques dutes a terme en el laboratori.
|
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les pràctiques es realitzen en grups. La planificació de les pràctiques es presentarà a l'inici de curs, un cop s'hagin constituït els grups de treball. Cas de no poder assistir a la presentació de l'assignatura, poseu-vos en contacte amb la professora coordinadora per correu electrònic (vegeu espai Moodle de l'assignatura) Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. |
Bàsica |
McCabe, Warren L. et al., Operaciones unitarias en ingeniería química , McGraw-Hill, 7a ed., 2007
Coulson, J.M. et al., Coulson & Richardson's chemical engineering, Vol. 1-6, Pergamon Press, 1994
Fogler, H.S., Elementos de ingeniería de las reacciones químicas, Pearson Educacion, 4a ed., 2008
D.W. Green et al. (eds), Perry's chemical engineers' handbook, McGraw-Hill, 9th ed., 2019
|
A l'espai Moodle de l'assignatura es disposarà de bibliografia addicional. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ANÀLISI I DISSENY DE PROCESSOS QUÍMICS/17655113 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CINÈTICA I REACTORS/17655206 | FONAMENTS D'ENGINYERIA QUÍMICA/17655205 | OPERACIONS UNITÀRIES BÀSIQUES/17655207 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CINÈTICA I REACTORS/17655206 | FONAMENTS D'ENGINYERIA QUÍMICA/17655205 | OPERACIONS UNITÀRIES BÀSIQUES/17655207 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|