Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A2.1 |
Capacitat per aplicar el mètode científic i els principis de l'enginyeria i economia, per formular i resoldre problemes complexos en processos, equips, instal•lacions i serveis, en els quals la matèria experimenti canvis en la seva composició, estat o contingut energètic, característics de la indústria química i d'altres sectors relacionats entre els quals es troben el farmacèutic, biotecnològic, materials, energètic, alimentari o mediambiental. (G1) |
| A3.2 |
Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
| A4.3 |
Gestionar la Recerca, el Desenvolupament i la Innovació Tecnològica, atenent a la transferència de tecnologia i els drets de propietat i de patents (P3) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1.1 |
Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especializats, de manera clara i sense ambigüetats. |
| B4.1 |
Posseïr les habilitats de l'entatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. |
| B5.1 |
Realitzar la investigació apropiada, emprendre el disseny i dirigir el desenvolupament de solucions d'enginyeria, en entorns nous o poc coneguts, relacionant creativitat, originalitat, innovació i transferència de tecnologia. |
| B6.1 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica la genètica i els principis de biologia molecular per al disseny de bioprocessos.
Aplica els principis quantitatius per a l'anàlisi dels processos biomèdics i cel • lulars.
| | A2.1 |
Utilitza un llenguatge comú amb els experts en Enginyeria Bioquímica per establir metes i projectes viables, així com productes basats en nocions avançades dels genèrics i la biologia molecular.
| | A3.2 |
Preveu i planifica el temps i l'esforç necessari en el desenvolupament de productes que requereixen l'ús de la biotecnologia i la tecnologia de bioprocessos.
| | A4.3 |
Desenvolupa idees innovadores i processos de disseny i serveis que aprofiten les possibilitats de la tecnologia bioquímica.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral molt estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit molt estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | B4.1 |
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
Selecciona un procediment d'entre els que li proposa el professor.
Adopta de forma autònoma les estratègies d'aprenentatge a cada situació.
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes ,i té criteri en la recerca de la informació.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per a desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d'aprenentatge.
| | B6.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones.
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducció a la biotecnologia i la producció de biomaterials |
|
Microbiologia |
|
Tècniques fonamentals de la biotecnologia |
|
Aplicacions de la biotecnologia en l'àmbit de la medicina |
|
Aplicacions de la biotecnologia en l'àmbit de l'agricultura |
|
Altres aplicacions de la biotecnologia |
|
Empreses de biotecnologia |
|
Consideracions ètiques en el context de la biotecnologia |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
27 |
42 |
Seminaris |
|
6 |
22 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
A1.1 | A2.1 | A3.2 | A4.3 | B1.1 | B4.1 | B5.1 | B6.1 | |
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
descripción |
Atendre als alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials. Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor. L'horari i el lloc d'atenció a l'alumne s'establirà al començament del curs. És recomanable concertar cita per correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Seminaris realitzats pels alumnes. Avaluació dels continguts i la seva presentació. |
40% |
Proves mixtes |
A1.1 | A2.1 | A3.2 | A4.3 | B1.1 | B4.1 | B5.1 | B6.1 |
|
Una prova mixta al final del curs.
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives, preguntes curtes i/o tipus test. |
60% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per fer mitjana amb la nota dels seminaris (avaluació contínua i segona convocatòria) cal obtenir com a mínim un 4.0 sobre 10 en l'examen final. Segona convocatòria: Es realitzarà una nova prova individual amb un pes del 60% de la nota final. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves a excepció del consentiment exprés del professor. |
Bàsica |
BAILEY, J.E., OLLIS, D.F., Biochemical Engineering Fundamentals, McGraw-Hill, 1986
GLICK, B.R., PASTERNAK, J.J., Molecular Biotechnology, ASM Press, 2003
VOET, D., VOET, J.G., Biochemistry, Wiley, 1995
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|