DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) BIOMATERIALS Código 17655217
Titulación
Enginyeria Industrial (2013)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Química
Coordinador/a
O'SULLIVAN , CIARA KATHLEEN
Correo-e ciara.osullivan@urv.cat
Profesores/as
O'SULLIVAN , CIARA KATHLEEN
Web http://moodle.urv.cat
Descripción general e información relevante Introducció a la biotecnologia i producció de biomaterials

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria.
 A2.1 Capacitat per aplicar el mètode científic i els principis de l'enginyeria i economia, per formular i resoldre problemes complexos en processos, equips, instal•lacions i serveis, en els quals la matèria experimenti canvis en la seva composició, estat o contingut energètic, característics de la indústria química i d'altres sectors relacionats entre els quals es troben el farmacèutic, biotecnològic, materials, energètic, alimentari o mediambiental. (G1)
 A3.2 Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2)
 A4.3 Gestionar la Recerca, el Desenvolupament i la Innovació Tecnològica, atenent a la transferència de tecnologia i els drets de propietat i de patents (P3)
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especializats, de manera clara i sense ambigüetats.
 B4.1 Posseïr les habilitats de l'entatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió.
 B5.1 Realitzar la investigació apropiada, emprendre el disseny i dirigir el desenvolupament de solucions d'enginyeria, en entorns nous o poc coneguts, relacionant creativitat, originalitat, innovació i transferència de tecnologia.
 B6.1 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1.1 Aplica la genètica i els principis de biologia molecular per al disseny de bioprocessos.
Aplica els principis quantitatius per a l'anàlisi dels processos biomèdics i cel • lulars.
 A2.1 Utilitza un llenguatge comú amb els experts en Enginyeria Bioquímica per establir metes i projectes viables, així com productes basats en nocions avançades dels genèrics i la biologia molecular.
 A3.2 Preveu i planifica el temps i l'esforç necessari en el desenvolupament de productes que requereixen l'ús de la biotecnologia i la tecnologia de bioprocessos.
 A4.3 Desenvolupa idees innovadores i processos de disseny i serveis que aprofiten les possibilitats de la tecnologia bioquímica.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1.1 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral molt estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit molt estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 B4.1 Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
Selecciona un procediment d'entre els que li proposa el professor.
Adopta de forma autònoma les estratègies d'aprenentatge a cada situació.
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes ,i té criteri en la recerca de la informació.
 B5.1 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per a desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d'aprenentatge.
 B6.1 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones.
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Introducció a la biotecnologia i la producció de biomaterials
Microbiologia
Tècniques fonamentals de la biotecnologia
Aplicacions de la biotecnologia en l'àmbit de la medicina
Aplicacions de la biotecnologia en l'àmbit de l'agricultura
Altres aplicacions de la biotecnologia
Empreses de biotecnologia
Consideracions ètiques en el context de la biotecnologia

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A1.1
A2.1
A3.2
A4.3
B1.1
B4.1
B6.1
15 27 42
Seminaris
A1.1
A2.1
A3.2
A4.3
B1.1
B4.1
B5.1
B6.1
6 22 28
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A1.1
A2.1
A3.2
A4.3
B1.1
B4.1
B5.1
B6.1
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Seminaris Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
descripción
Atendre als alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials. Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor. L'horari i el lloc d'atenció a l'alumne s'establirà al començament del curs. És recomanable concertar cita per correu electrònic.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Seminaris
A1.1
A2.1
A3.2
A4.3
B1.1
B4.1
B5.1
B6.1
Seminaris realitzats pels alumnes. Avaluació dels continguts i la seva presentació. 40%
Proves mixtes
A1.1
A2.1
A3.2
A4.3
B1.1
B4.1
B5.1
B6.1
Una prova mixta al final del curs.
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives, preguntes curtes i/o tipus test.
60%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per fer mitjana amb la nota dels seminaris (avaluació contínua i segona convocatòria) cal obtenir com a mínim un 4.0 sobre 10 en l'examen final.

Segona convocatòria: Es realitzarà una nova prova individual amb un pes del 60% de la nota final.

Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves a excepció del consentiment exprés del professor.


Fonts d'informació

Bàsica BAILEY, J.E., OLLIS, D.F., Biochemical Engineering Fundamentals, McGraw-Hill, 1986
GLICK, B.R., PASTERNAK, J.J., Molecular Biotechnology, ASM Press, 2003
VOET, D., VOET, J.G., Biochemistry, Wiley, 1995

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.