Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE2 |
Concebre i implementar arquitectures de distribució i emmagatzematge d'energia en el vehicle elèctric.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT3 |
Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
|
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE2 |
Analitza el comportament estacionari dels convertidors de la cadena de distribució d'energia d'un vehicle elèctric
Coneix les característiques principals de la màquina elèctrica del sistema de propulsió
Sap dissenyar la cadena de distribució d'energia d'un vehicle elèctric
Sap modelar les interaccions entre el convertidor de potència, la màquina elèctrica i dinàmica del vehicle
Verifica les especificacions del disseny de la cadena de distribució d'energia per simulació
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 0 Introducció
|
0.1. Presentació de l'assignatura
0.2. L'assignatura al Moodle
0.3. Avaluació
0.4. Bibliografia
0.5. Guía Docent
0.6. Horaris de consulta
|
Tema 1 Arquitectures de distribució de potència en vehicles elèctrics i híbrids.
|
1.1. Classificació i principals característiques dels vehicles segons el grau d’electrificació.
1.2. Arquitectures de distribució de potència en vehicles elèctrics.
1.3. Arquitectures de distribució de potència en vehicles híbrids.
|
Tema 2 Model mecànic d’un vehicle.
|
2.1 Forces actuants en un vehicle.
2.2 Model dinàmic d’un vehicle.
2.3 Exemple de càlcul de la força de tracció necessària en un vehicle elèctric.
|
Tema 3 : Fonaments de la propulsió, transmissió de potència i frenat del vehicle.
|
3.1 Dimensionat del sistema de tracció en vehicles elèctrics i híbrids.
3.2 Transmissió de potència en vehicles elèctrics i híbrids.
3.3 Frenat i recuperació d’energia en vehicles elèctrics i híbrids.
|
Tema 4 Convertidors de potència en l’àmbit de l’automòbil.
|
4.1 Convertidors bidireccionals.
4.2 Inversors.
4.3 Entrellaçat en convertidors de potència.
|
Tema 5 Semiconductors de potència i components passius en l’àmbit de l’automòbil.
|
5.1 Semiconductors de potència.
5.2 Componentes passius.
|
Tema 6 Modelat i simulació del vehicle elèctric
|
6.1 Dimensionat i modelat del sistema de tracció
6.2 Dimensionat i modelat del sistema d’emmagatzematge d’un vehicle elèctric.
6.3 Interacció entre els diferents blocs que integren l’arquitectura d’un vehicle.
6.4 Cicles de conducció estàndards (ECE, US EPA,…)
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Sessió Magistral |
|
4 |
4 |
8 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
2 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
5 |
5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
26 |
26 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
Videoconferència |
|
0 |
7.5 |
7.5 |
Webminari |
|
0 |
2 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
1 |
1.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura en aula ordinària. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Teoria intercalada amb exemples significatius. |
Presentacions / exposicions |
Defensa oral del projecte integrador realitzat pels alumnes. |
Resolució de problemes, exercicis |
Lliurament de problemes a través del campus virtual. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Treballs |
Projecte integrador en el qual els estudiants aplicaran els conceptes estudiats durant el curs. El projecte tractarà del disseny per simulació d'una arquitectura elèctrica d'un vehicle híbrid / elèctric. Es realitzarà en grups de 2 a 4 alumnes. |
Videoconferència |
Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant webconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior. |
Webminari |
Xerrades, taules rodones i exposicions centrades en temes específics realitzades per experts en l'àmbit, per aprofundir en el coneixement de determinades matèries mitjançant webconferència o altres eines. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per facilitar-ne la consulta posterior. |
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça "nom.cognom@estudiants.urv.cat". Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden respondre entre ells amb la supervisió dels professors. |
descripción |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors o per videoconferència, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça "nom.cognom@estudiants.urv.cat". Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden respondre entre ells amb la supervisió dels professors. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Defensa oral del projecte integrador realitzat pels alumnes. Aquesta activitat és obligatòria per poder aprovar l'assignatura. |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Lliurament de problemes a través del campus virtual. Aquesta activitat és obligatòria per poder aprovar l'assignatura. |
15 |
Treballs |
|
Projecte integrador en el qual els estudiants aplicaran els conceptes estudiats durant el curs. El projecte tractarà del disseny per simulació d'una arquitectura elèctrica d'un vehicle híbrid / elèctric. Es realitzarà en grups de 2 a 4 alumnes.
Aquesta activitat és obligatòria per poder aprovar l'assignatura. |
25 |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves que inclouen preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. Els estudiants seleccionen una resposta entre un nombre limitat de possibilitats.
Aquesta activitat és obligatòria per poder aprovar l'assignatura. |
40 |
Otros |
|
Es valora la participació constructiva en les classes i al Campus Virtual. |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per aprovar l'assignatura és obligatori fer totes les activitats, treballs i proves mixtes que s'escaiguin. La segona convocatòria consistirà en una prova mixta (test i/o problemes) de tot el temari amb un pes del 55 %. Durant la realització de les proves els alumnes no podran fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. Durant la realització de les proves tampoc es podrán utilitzar calculadores programables. Nota: Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. ?En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. |
Bàsica |
M. Ehsani, Y. Gao, S. Longo, K. Ebrahim, Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles, 3rd Edition,
I. Husain, Electric and Hybrid Vehicles: Design Fundamentals, 2nd Edition,
J. M. Miller, Propulsion Systems for Hybrid Vehicles, 2nd Edition,
R. W. Erickson, D. Maksimovic, Fundamentals of Power electronics, 2nd Edition,
A. Lidow, J. Strydom, M. de Rooij, D. Reusch, GaN Transistors for Efficient Power Conversion, ,
B. J. Baliga, Wide Bandgap Semiconductor Power Devices: Materials, Physics, Design and Applications, ,
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
LABORATORI D'ELECTRÒNICA DE POTÈNCIA/17695111 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
EMMAGATZEMATGE I CONVERSIÓ D'ENERGIA/17695105 | MODELATGE I CONTROL DE CONVERTIDORS/17695108 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|