DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) EMMAGATZEMATGE I CONVERSIÓ D'ENERGIA Código 17695105
Titulación
Tecnologies del Vehicle Elèctric (2018)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos
Departamento Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
OLALLA MARTÍNEZ, CARLOS
Correo-e carlos.olalla@urv.cat
Profesores/as
OLALLA MARTÍNEZ, CARLOS
Web http://https://campusvirtual.urv.cat/local/alternatelogin/index.php
Descripción general e información relevante

DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: Aquest curs aprofundeix en les tecnologies per l'emmagatzematge i gestió d’energia en l’àmbit del vehicle elèctric. Proporciona coneixements en conceptes fonamentals d’energia, bateries i piles de combustible: les seves tecnologies i el seu modelat, així com els sistemes de gestió associats.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 CE1 Conèixer els sistemes sostenibles de generació i transport d'energia elèctrica, i els dispositius de conversió i emmagatzematge d'energia del vehicle elèctric.
 CE2 Concebre i implementar arquitectures de distribució i emmagatzematge d'energia en el vehicle elèctric.
 CE3 Controlar convertidors de potència i motors de vehicles elèctrics, dissenyant xarxes de compensació i aplicant algoritmes de regulació.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT3 Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 CE1 Coneix els dispositius de conversió i emmagatzematge d'energia del vehicle elèctric
 CE2 Concep i implementa arquitectures d'emmagatzematge d'energia en el vehicle elèctric
 CE3 Controla convertidors de potència i motors de vehicles elèctrics, dissenyant xarxes de compensació i aplicant algoritmes de regulació
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Tema I. Emmagatzematge d'energia
• Conceptes relatius a energia i potència.
• Tecnologies d'emmagatzematge d'energia.
• Emmagatzematge amb bateries, conceptes bàsics i tecnologies.
• Emmagatzematge amb piles de combustible, conceptes bàsics i tecnologies.
Tema II. Gestió d'energia • Gestió i cooperació de diferents sistemes d'emmagatzematge.
• Topologies convertidores per a emmagatzematge.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1.5 2 3.5
Esdeveniments científics i/o divulgatius
CE1
2 1 3
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CE1
CE2
CE3
1 25 26
Webminari
CE1
CE2
CE3
0 2 2
Resolució de problemes, exercicis
CE1
CE2
CE3
CT3
0 9 9
Treballs
CE1
CE2
CE3
CT3
1 22.5 23.5
Videoconferència
CE1
CE2
CE3
0 7.5 7.5
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura:objectius, avaluació, etc.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Conferència convidada. Temàtica variable segons els curs.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Col·lecció de transparències disponible al Campus Virtual. Selecció d'articles científics. Capítols de bibliografía bàsica. Aquesta activitat és prèvia i imprescindible per aprofitar altres activitas: webminari, problemes, webconferència.
Es distribueix per temes/subtemes.
Webminari Seminari online, via moodle.
Resolució de problemes, exercicis Col·lecció de problemes proposats sobre aspectes de la documentació escrita i conferència convidada.
Treballs Treball original (individual i/o en equip) de síntesi sobre temes proposats pels professors. S'ha de generar documentació escrita que es lliura via Campus Virtual.
Videoconferència Classes magistrals en directe i enregistrades pels professors per revisió posterior. La sessió en directe permet participació remota dels estudiants que poden fer preguntes.
Atenció personalitzada Els alumnes poden consultar dubtes als professors respecte qualsevol activitat formativa i les seves avaluacions.

Atenció personalitzada
descripción

Atenció presencial al despatx (amb cita prèvia), per videoconferència (amb cita prèvia), missatges/fòrum del Campus Virtual i correu electrònic.


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis
CE1
CE2
CE3
CT3
Col·lecció de problemes, exercicis que s'han de resoldre i lliurar via Campus Virtual. 20%
Treballs
CE1
CE2
CE3
CT3
Treballs sobre temes diversos que s'han de lliurar via Campus Virtual. Inclouen el desenvolupament/simulació de models. 40%
Videoconferència
CE1
CE2
CE3
Té associat un examen presencial (prova mixta) que pot incloure preguntes tipus test, preguntes de teoria i problemes. 35%
Otros  

Esdeveniments Científics i/o divulgatius.

5%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

- Per fer la mitjana de les qualificacions és necessari obtenir una qualificació mínima de 3,5/10 a l'examen presencial i de 3,5/10 a la qualificació conjunta de la resta de proves (problemes i treballs).

- A la segona convocatòria només es podrà millorar la qualificació de l'examen presencial i dels treballs. Els problemes i exercicis són tasques que no es poden recuperar a la segona convocatòria.

- No és permès l'ús de dispositius mòbils (telèfons, tauletes, rellotges intel·ligents, etc.) a l'examen. Les activitats avaluatives seran individuals tot i que en pot haver de col·laboratives que s'identificaran expressament així.


Fonts d'informació

Bàsica Olalla, C., Giral, R., Valderrama, H., Material docent disponible al Campus Virtual, cada curs, cada curs
Husain, I., & Anderson, J., Electric and hybrid vehicles?: design fundamentals, 2nd, 2010

Complementària Ehsani, M., Gao, Y., Longo, S., & Ebrahimi, K., Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles: Fundamentals, Theory, and Design, 3rd, 2018
Jiang, J. and Zhang, C., Fundamentals and Application of Lithium-ion Battery Management in Electric Drive Vehicles, , 2015
Plett, G. L., Battery Management Systems. Vol II: Equivalent-Circuit Methods, 1st, 2016

Selecció d'articles de revista: divulgatius i científics.

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
LABORATORI D'ELECTRÒNICA DE POTÈNCIA/17695111

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
ARQUITECTURA ELÈCTRICA DEL VEHICLE/17695101
GENERACIÓ D'ENERGIA ELÈCTRICA/17695106

(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.