Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, avaluar i assegurar l’accessibilitat, ergonomia, usabilitat i seguretat dels sistemes, serveis i aplicacions informàtiques, així com de la informació que gestionen. |
| CM17 |
Capacitat per dissenyar i avaluar interfícies persona-ordinador que garanteixin l'accessibilitat i usabilitat als sistemes, serveis i aplicacions informàtiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Capacitat per resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d’enginyer tècnic en informàtica. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Avalua la usabilitat i accessibilitat de sistemes interactius.
| | CM17 |
Coneix els fonaments de la interacció persona-ordinador
Comprèn com el factor humà afecta a la interacció persona-ordinador
Coneix els principals dispositius per a la interacció persona-ordinador
Sap realitzar un prototip d’una interfície d’usuari
Avalua la usabilitat i accessibilitat de sistemes interactius.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
És capaç de resoldre problemes de forma enginyosa, amb iniciativa i creativitat, tenint en compte els conceptes de l'assignatura.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció |
|
Disseny d'interfícies persona-ordinador
|
Recopilació de la informació
Definició de requisits
Conceptualització de la interacció |
Aspectes congnitius |
|
Tipus d'interícies
|
Interfícies avançades. |
Prototipat |
|
Avaluació |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
9 |
4.5 |
13.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
24 |
48 |
72 |
Seminaris |
|
3 |
1.5 |
4.5 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
13 |
13 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
12 |
16 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà a l'alumne el temari i criteris d'avaluació de l'assignatura, i es realitzarà una introducció general a la disciplina de la interacció persona-ordinador. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels continguts. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Sessions pràctiques de laboratori fent ús de les TIC en les quals es complementaran els continguts de les sessions magistrals d'una forma participativa. |
Seminaris |
Seminaris de temes específics, relacionats amb el disseny de la interacció persona-ordenador. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Aplicació pràctica dels continguts teòrics presentats a classe. |
Atenció personalitzada |
L'alumne podrà sol·licitar al professor sessions d'atenció individualitzada. |
Descripció |
<p> L'atenció personalitzada es realitzarà a través de la missatgeria del Moodle, del fòrum de Moodle i presencialment, amb cita prèvia, al despatx.</p> |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
(PR) Els estudiants, en grups, hauran d'analitzar algun problema o tasca relacionada amb la informàtica, desenvolupar diferents alternatives de disseny, implementar un prototip detallat i avaluar-lo amb usuaris reals. Consta de diverses entregues i una exposició pública final. |
50% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
(EC) Els estudiants, en grups, hauran d'aplicar, de forma pràctica, els continguts presentats al aula. S'hauran de lliurar diversos treballs.
Pes 1a conv. : 15%
Pes 2a conv. : 0% |
15% |
Proves de desenvolupament |
|
(PD) Prova escrita a l'aula (examen)
Pes 1a conv. : 20%
Pes 2a conv. : 30% |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
(PO) Es realitzaran exercicis i proves objectives de preguntes curtes a través de Moodle.
Pes 1a conv. : 15%
Pes 2a conv. : 20% |
15% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1era convocatòria (avaluació continuada) Es realitzaran una prova teòriques de desenvolupament (examen escrit), una prova objectiva de preguntes curtes (via moodle), diversos supòsits pràctics a l'aula i una pràctica a través de TIC que constarà de diversos lliuraments i una exposició pública. Per aprovar caldrà: - Haver lliurat la meitat més 1 dels estudis de casos fets a classe (EC).
- Tenir una nota de 5 o superior en la mitjana de les proves de desenvolupament i objectives: (20%+15%)/3,5 >= 5
- Que la mitjana de les proves pràctiques sigui 4 o superior: PR >= 4
- Que la mitjana de les notes, calculada segons la següent fòrmula, sigui 5 o superior: NF >= 5
NF = 0,5 PR + 0,15 EC + 0,2 PD + 0,15 PO 2ona convocatòria Els alumnes que NO segueixen l'avaluació continuada o que no aprovin l'assignatura durant l'avaluació continuada, hauran d'examinar-se en segona convocatòria i tornar a lliurar aquelles parts (PR, PD o PO) que no superin la qualificació de 5. Queden excloses els estudis de casos de la segona convocatòria. Per aprovar caldrà: - Tenir una nota de 5 o superior en la mitjana de les proves de desenvolupament i objectives: (30%+20%)/5 >= 5
- Que la mitjana de les proves pràctiques sigui 4 o superior: PR >= 4
- Que la mitjana de les notes, calculada segons la següent fórmula, sigui 5 o superior: NF >= 5
NF = 0,5 PR + 0,3 PD + 0,2 PO Durant la realització de les proves teòriques no es podrà dur cap dispositiu electrònic, excepte si s'indica expressament que es pot utilitzar. |
Bàsica |
Jeff Johnson, Designing with the Mind in Mind: Simple Guide to Understanding User Interface Design Rules, 1st, Morgan Kaufmann; 1 edition (June 3, 2010)
Steve Krug, Don't Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability, 3rd, New Riders; 3 edition (December 23, 2013)
Sharp, Helen, Interaction design : beyond human-computer interaction, 5th, Indianapolis, IN : Wiley
|
|
Complementària |
Jakob Nielsen, useit.com, ,
, Usability First, ,
Ben Shneiderman & Catherine Plaisant, Designing the user interface : strategies for effective human-computer interaction, 5th ed, Upper Saddle River, N.J. ; London : Pearson Educat
GRIHO, Modelo de Proceso de la Ingeniería de la usabilidad y de la accesibilidad. MPIu+a, , Lleida
Julio Abascal, José J. Cañas, Miguel Gea, Ana Belén Gil, Jesús Lorés, Ana Belén Martínez Prieto, Man, Introducción a la Interacción Persona-Ordenador, ,
Toni Granollers i Saltiveri, Jesús Lorés Vidal, José Juan Cañas Delgado, Diseño de sistemas interactivos centrados en el usuario, 1st ed, Barcelona : UOC, 2005
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ANÀLISI I DISSENY D'APLICACIONS/17234105 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|