Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A8.1 |
Identificar les respostes psicosocials de les persones davant les diferents situacions de salut (en particular, la malaltia i el sofriment), seleccionant les accions adequades per proporcionar ajuda en les mateixes. |
| A8.2 |
Establir una relació empàtica i respectuosa amb el pacient i família, d'acord amb la situació de la persona, problema de salut i etapa de desenvolupament. |
| A8.3 |
Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva amb pacients, famílies i grups socials, així com l'expressió de les seves preocupacions i interessos. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A8.1 |
Identificar i analitzar els processos psicosocials bàsics
Explicar els diferents processos i condicionants evolutius
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
| | A8.2 |
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
Conèixer les pròpies reaccions emocionals
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
| | A8.3 |
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT4 |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Unitat temàtica 1: Introducció i conceptes generals de la psicologia |
1.1. Definició i delimitació de la psicologia científica
1.2. La psicologia com a estudi de la conducta humana
1.3. Breu recorregut per la història de la psicologia |
Unitat temàtica 2: Processos i condicionants del comportament humà |
2.1. Dimensió psicobiològica: nuerona i sistema nerviós
2.2. Aspectes bàsics del desenvolupament: filogènesi i ontogènesi
2.3. Condicionants evolutius: maduració, empremta i afecció.
|
Unitat temàtica 3: Processos psicosocials bàsics |
3.1. Dimensió intel·lectual
3.2. Dimensió emocional
3.3. Dimensió social
|
Unitat temàtica 4: Perspectiva holística del cicle vital |
4.1. Introducció a la psicologia del desenvolupament
4.2. Introducció a la psicologia de la personalitat
4.3. Introducció a la psicologia clínica i de la salut
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
28 |
45 |
73 |
Seminaris |
|
12 |
20 |
32 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
22 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l’assignatura de forma interactiva i participativa introduint elements d’anàlisi reflexió. |
Seminaris |
Plantejament,anàlisi i discussió d'un tema monogràfic directament relacionat amb els continguts de la sessió magistral. Es desenvoluparà amb suport audiovisual i supòsits pràctics. |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques en grups reduïts, on es formulen i analitzen problemes, i també es plantegen debats, lectura d'articles, visionat de materials audiovisuals, i exercicis i casos pràctics, tots ells relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
S'ofereix atenció personalitzada a tot l'alumnat (prèvia cita), també mitjançant els fòrums i correu electrònic. |
descripción |
S'ofereix atenció personalitzada a tot l'alumnat (prèvia cita), també mitjançant els fòrums i correu electrònic.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
S'avalua el treball realitzat a les sessions magistrals participatives mitjançant dues proves tipus test, una sobre els continguts teòrics i les pràctiques/seminaris de les unitats temàtiques I i II, i l’altra sobre els continguts i les pràctiques/problemes de les unitats temàtiques III i IV.
|
60% |
Seminaris |
|
S’avaluarà l’assistència i la participació activa en les dinàmiques que es realitzin. El contingut dels seminaris s’avalua a les dues proves tipus test esmentades anteriorment i amb la realització d'activitats d'avaluació continuada. |
15% |
Pràctiques a laboratoris |
|
S’avaluarà l’assistència i la participació activa en les dinàmiques que es realitzin. El contingut de les pràctiques s’avalua a les dues proves tipus test esmentades anteriorment i amb la realització d'activitats d'avaluació continuada. |
25% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació constarà de dues proves tipus test sobre els continguts teòrics i pràctics/problemes, una en finalitzar les unitats temàtiques I i II, i l'altra en finalitzar les unitats temàtiques III i IV, i la realització d'exercicis pràctics de cadascuna de les unitats. A les proves objectives la part teòrica tindrà un pes d'un 80% mentre que la part pràctica/problemes tindrà un pes del 20%. La nota de la primera prova farà mitja amb la nota de la segona prova sempre que la qualificació a ambdues proves sigui igual o superior a 4,5. És a dir, el segon parcial no servirà per recuperar el primer si no s'ha superat. Els alumnes que no superin els exàmens de primera convocatòria hauran de presentar-se a la segona convocatòria. D'acord amb la normativa vigent la professora podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluades. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Morris, C.G. i Maisto, A.A., Introducción a la psicología, 2013, Madrid: Pearson
Delgado, M.L., Fundamentos de psicología para ciencias sociales y de la salud, 2015, Madrid: Editorial Médica Panamericana
Portillo, M.H.; Portillo, R.M. i Rodrigo, F., Promoció de la salut i suport psicològic al pacient, 2009, Valencia: Macmillan Iberia, S.A.
Altamirano, P.; Rigotti, H. i Manoiloff, L., Historia de la psicología: orígenes, teorías y corrientes, 2015, Editorial Brujas
|
|
Complementària |
Nieto J.; Abad, M.A.; Esteban, M.; i Tejerina, M., Psicología para Ciencias de la Salud: estudio del comportamiento humano ante la enfermedad, 2015, Madrid, McGraw-Hill
Gutierrez, T.; Raich, R.M.; Sanchez, D. i Deus, J., Instrumentos de evaluación en psicología de la salud, 2014, Madrid: Alianza Editorial
Amigo, I., Manual de psicología de la salud, 2017, Madrid: Pirámide
Miller, G.A., Introducción a la psicología, 2016, Madrid: Alianza Editorial
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|