Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comú |
|
AC13 |
Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats |
|
AC14 |
Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
|
BC3 |
CT3.Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
|
BC4 |
CT4. Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
|
BC5 |
CT5.Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
|
BC7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Objetivos |
Competencias |
Conèixer la relació entre economia, serveis sanitaris i salut.
Valorar els objectius d’eficiència i equitat.
Reflexionar sobre el paper del sector públic a l’entorn sanitari |
AC13 AC14
|
BC3 BC4 BC5 BC7
|
|
Reconèixer el funcionament del mercat sanitari i del mercat assegurador.
Entendre el comportament dels usuaris i dels professionals, del que se’n dedueix la compra de serveis sanitaris i els resultats de salut de la població |
AC13 AC14
|
BC3 BC4 BC5 BC7
|
|
Aplicar el concepte d’avaluació econòmica de tecnologies sanitàries |
AC13 AC14
|
BC3 BC4 BC5 BC7
|
|
tema |
Subtema |
TEMA 1:
Anàlisi econòmica i entorn sanitari |
1.1. Salut, economia i economia de la salut
1.2. Objectius econòmics del sistema sanitari
1.3. Els sistemes sanitaris actuals
|
TEMA 2:
Entorn sanitari i comportament d'usuaris i proveïdors |
2.1. El mercat sanitari
2.2. Les assegurances sanitàries
2.3. El comportament dels usuaris
2.4. Els proveïdors sanitaris: professionals i institucions sanitàries
|
TEMA 3:
Avaluació econòmica de tecnologies sanitàries
|
3.1. Priorització i presa de decisions
3.2. Anàlisi cost-efectivitat i anàlisi cost-benefici |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
0 |
50 |
50 |
Fòrums de debat |
|
0 |
3 |
3 |
Videoconferència |
|
5 |
0 |
5 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
3 |
3 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de desenvolupament |
|
0 |
6 |
6 |
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
3 |
3 |
Proves de validació |
|
0 |
1 |
1 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l’assignatura per webconferència i s’exposaran, detingudament, els criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
Aquesta metodologia equival a les hores de treball de l'estudiant.
|
Fòrums de debat |
S'obrirà un espai de debat grupal.
Es valorarà positivament el raonament de les opinions basat en els conceptes estudiats durant el curs.
Aquesta activitat forma part de l'avaluació de l'assignatura.
|
Videoconferència |
Els continguts bàsics de cadascun dels 3 temes s'introduiran mitjançant 3 webconferències.
La participació en les webconferències forma part de l'avaluació de l'assignatura |
Activitats d’auto seguiment |
L'estudiant podrà fer el seguiment del seu aprenentatge a través de les activitats d'autoavaluació.
Aquesta activitat forma part de l'avaluació de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps a disposició dels estudiants per donar-los suport en l'assoliment dels continguts de l'assignatura, segons el ritme personal de cadascú.
Per aquest motiu, cada tema comptarà amb un "fòrum de dubtes" on l'estudiant pot plantejar les seves preguntes sobre els continguts corresponents.
La participació en el "fòrum de dubtes" forma part de l'avaluació de l'assignatura. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats d’auto seguiment |
Videoconferència |
|
descripción |
Cada estudiant haurà de comentar periòdicament la marxa del curs amb la professora.
Qualsevol dubte sobre el contingut del programa es podrà resoldre mitjançant els respectius "fòrums de dubtes".
|
|
|
descripción |
Peso |
Fòrums de debat |
Tres intervencions en el fórum de debat grupal (0,5 punts per cada intervenció) |
1.5 |
Videoconferència |
Participació en les webconferències de presentació dels tres temes. |
0.375 |
Activitats d’auto seguiment |
Tres proves d'autoavaluació dels tres temes. |
0.75 |
Atenció personalitzada |
Participació en els "fòrum de dubtes" dels tres temes. |
0.375 |
Proves de validació |
La prova de validació té com a objectiu la identificació de l'estudiant i la validació dels seus resultats en l'avaluació. No té pes a la nota final. |
0 |
Proves de desenvolupament |
Tres proves d'avaluació dels continguts de l'assignatura (una per a cadascun dels temes) |
3 |
Proves objectives de tipus test |
Tres proves d'avaluació dels continguts de l'assignatura (una per a cadascun dels temes) |
4 |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
PRIMERA CONVOCATÒRIA (AVALUACIÓ CONTINUADA) Per superar l'assignatura és condició necessària superar les "proves de desenvolupament" i les "proves objectives tipus test" que formen part de l'avaluació. RECUPERACIÓ DE LES ACTIVITATS D'AVALUACIÓ CONTINUADA Existeix la possibilitat de resoldre de nou les activitats d'avaluació que no s'hagin superat en la primera convocatòria. A l'espai Moodle s'establirà la data de resolució d'aquesta segona oportunitat. ALTRES COMENTARIS: EN CAS DE DETECTAR-SE SITUACIONS DE PLAGI O SUPLANTACIÓ DE PERSONALITAT S'OBRIRÀ EL CORRESPONENT EXPEDIENT DISCIPLINARI" |
Bàsica |
Drummond MF et al., Métods para la evaluación económica de los programas de asistencia sanitaria, Ed. Díaz de Santos SA (2a. ed.), 2001
Gimeno JA, Rubio S, Tamayo P., Economía de la Salud: fundamentos , Madrid: Diaz de Santos, 2006
González López-Valcarcel, B., et al., Economía de la Salud, Madrid: Piramide, 2018
Krugman, P; Wells, R and Graddy, K, Fundamentos de Economía, Editorial Reverte, 2015
Pindyck-Rubinfeld, Microeconomía, Madrid: Prentice Hall 7ed., 2009
Soto-Alvárez J, Evaluación económica de medicamentos y tecnologías sanitarias: principios, métodos y aplicaciones en política sanitaria, Springer Verlag Ibérica, 2014
|
A cada tema del programa es fa constar els capítols de bibliografia bàsica i complementària que hi corresponen. |
Complementària |
Folland, S; Goodman, AC and Stano, M, The economics of health and health care, NY: Prentice Hall 6 ed., 2010
López Casasnovas, G. Y Ortún, V., Economía y Salud: fundamentos y políticas, Madrid: Ediciones Encuentro, 1998
McPake, B., Health Economics: an international perspective, London: Routledge, 3a Edició, 2013
OECD, OECD Health Statistics, ,
Ortún, V., La economía en sanidad y medicina: instrumentos y limitaciones, Barcelona: La llar del libre, 1991
Pinto, JL. y Sánchez, FI., Métodos para la evaluación económica de nuevas prestaciones., Madrid: CRES – Ministerio de Sanidad y Consumo, 2003
Plans Rubio, P., Aplicación del análisis coste/efectividad de los medicamentos y los programas de salud en la planificación sanitaria., Barcelona: Elsevier, 2014
|
A cada tema del programa es fa constar els capítols de bibliografia bàsica i complementària que hi corresponen. |
|
Otros comentarios |
Aquesta guia és orientativa i pot estar subjecta a modificacions per causes excepcionals de les que s'informaran, si s'escau, mitjançant el Fòrum de notícies del campus virtual
Cal tenir en compte que si no s’arriba al número mínim d’alumnes definit per la URV,aquesta assignatura no s’impartirà. Els alumnes afectats seran reconduíts cap a una altre assignatura.
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|