Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Fer front als reptes dels sistemes de cuidatges avançats vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan sigui necessari i apropiat |
|
AC2 |
Respondre a les necessitats del pacient al llarg del cicle vital amb la planificació, prestació, avaluació i investigació dels programes individualitzats més adequats d’atenció, juntament amb el cuidador principal, la família i altres treballadors sanitaris o socials |
|
AC4 |
Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació |
|
AC5 |
Investigar accions de recolzament emocional i identificar situacions complexes |
|
AC9 |
Valorar el risc i promocionar activament el benestar i la seguretat de l’equip de treball (inclús ell mateix) |
|
AC11 |
Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial |
|
AC12 |
Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats |
|
AC14 |
Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic |
|
AC15 |
Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població |
|
AC17 |
Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
CT3.Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Motivar a l’alumnat per adoptar una actitud científica i de recerca personal en el camp de l'assessorament i coaching |
AC4 AC5 AC9 AC11 AC17
|
|
|
Explorar les diverses respostes psicosocials "empoderament" envers les noves demandes de salut |
AC1 AC2 AC5 AC12
|
|
|
Conèixer els principis bàsics del coaching i les tècniques que sustenten la seva practica |
AC2 AC4 AC5
|
|
|
Facilitar l’aplicació dels principis del coaching per estimular el canvi i facilitar la qualitat de vida dels professionals sanitaris en l'entorn laboral, personal i de relació terapèutica |
AC14 AC15 AC17
|
|
|
RA1. Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
RA2.Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts iper identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
RA3.Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
RA4.Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
RA5.Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació) |
|
BC3
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: Coaching: Teoria i aplicació. |
|
Tema 2. Programació Neurolingüística aplicada a la millora de la relació i comunicació amb el pacient. |
|
Tema 3. Entrevista motivacional.
|
|
Tema 4. Resolució de problemes. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
1 |
28 |
29 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
2 |
2 |
Fòrums de debat |
|
1 |
9 |
10 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
0 |
28 |
28 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de validació |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introduir a l'alumne a l'assignatura i la seva organització |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Poden ser de diferent tipus. Un dels formats més utilitzats són els test d’auto seguiment. |
Fòrums de debat |
Activitats on els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Atenció personalitzada |
Temps que el docent té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
Descripció |
Davant els dubtes sobre els materials d'estudi, activitats, funcionament de l'assignatura, etc. podrà fer-se ús del Fòrum de dubtes del Campus Virtual. Així mateix, el docent també estarà disponible per atendre a l'estudiant mitjançant webconferència. |
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Es valorarà la realització dels tests disponibles per cada tema. |
5% |
Fòrums de debat |
S'avaluaran les aportaciones dels estudiants, com les argumenten i com confronten idees sobre un tema determinat. |
5% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Per a cada supòsit o cas, l'estudiant dispossarà d'uns criteris d'avaluació a les activitats disponibles al Campus Virtual
|
90% |
Proves de validació |
Aquestes activitats es proposen amb la finalitat de validar que l’estudiant és l’autor/a de les activitats formatives i/o d’avaluació plantejades al llarg de l’assignatura. Es podrà realitzar per webconferència. El professorat planteja preguntes sobre les activitats realitzades. |
0% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Abans de cada prova de validació s'han d'haver entregat totes les activitats. La prova no es podrá realitzar si alguna activitat està pendent de ser entregada. A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podran recuperar les activitats d'avaluació continuada que hagin quedat pendents. |
Bàsica |
Nardone G, Psicosoluciones , Herder , Barcelona 2011
Nardone G, Problem Solving Estratégico, Herder , Barcelona 2010
Conangla M, Como superar las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2002
Stamateas B, Gente Tóxica , ediciones B, Barcelona 2011 12.reimpressió
Bimbela JL, Cuiadando al profesional de la salud, Escuela Andaluza de Salud Pública, Granada, 2008
Molins Roca J, Coaching y peso Ideal , Amat , Barcelona ,2012
Millon, T; Davis,R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna, Masson, Barcelona, 2001
Molins Roca J, Coaching a la Pràctica , Amat , Barcelona, 2013
Molins J, Coaching y Salud: Pacientes y médicos una nueva actitud, Plataforma , Barcelona 2010
Dilts, R, Coaching: Herramientas para el cambio, Urano, Barcelona 2003
Milanese R, Mordazzi P, Coaching estratégico , Herder, Barcelona 2007
Alonso Puig M. , Reinventarse: Tu segunda oportunidad, Plataforma , Barcelona 2012 26. ed.
Patricia Collard, El pequeño libro de Mindfulness, Gaya, Madrid 2014
Piqueras César , Aprender Coaching es fácil , Profit , Albacete ,2015
Iding Doris , Mindfulness: Cuadernos de ejercicios, Plataforma , Múnich, 2016
|
ES facilita bibliografía específica per a l'estudi en cada tema, així com bibliografía per ampliar coneixements. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Aquesta guia és orientativa i pot estar subjecta a modificacions per causes excepcionals de les que s'informaran, si s'escau, mitjançant el Fòrum de notícies del campus virtual
Cal tenir en compte que si no s’arriba al número mínim d’alumnes definit per la URV,aquesta assignatura no s’impartirà. Els alumnes afectats seran reconduíts cap a una altre assignatura.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|