Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques i física a les biociències moleculars |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquirir coneixements bàsics relatius al concepte de camp, fent especial èmfasi en els camps elèctric i magnètic i també en les forces i potencials electrostàtics, relacionant-los amb els produïts pels ions i dipols moleculars.
Adquirir coneixements bàsics relatius al moviment ondulatori.
Aprendre a utilitzar els equips i el material de laboratori i realitzar correctament els procediments experimentals, interpretant els resultats experimentals i l'error associat a ells.
Conèixer els fonaments de la mecànica de fluids.
Conèixer els principis de la mecànica newtoniana i les relacions que es deriven d'ells, aplicant-los al moviment d'una partícula i d'un sistema de partícules.
Conèixer què és la radiació electromagnètica i quines són les seves causes. Conèixer l'espectre electromagnètic i comprendre els fonaments de l'òptica física i òptica geomètrica.
Tenir un coneixement clar de les magnituds físiques, els sistemes d'unitats que s'amiden i l'equivalència entre ells.
| | A8 |
Adquirir coneixements bàsics relatius al concepte de camp, fent especial èmfasi en els camps elèctric i magnètic i també en les forces i potencials electrostàtics, relacionant-los amb els produïts pels ions i dipols moleculars.
Adquirir coneixements bàsics relatius al moviment ondulatori.
Aprendre a utilitzar els equips i el material de laboratori i realitzar correctament els procediments experimentals, interpretant els resultats experimentals i l'error associat a ells.
Conèixer els fonaments de la mecànica de fluids.
Conèixer els principis de la mecànica newtoniana i les relacions que es deriven d'ells, aplicant-los al moviment d'una partícula i d'un sistema de partícules.
Conèixer què és la radiació electromagnètica i quines són les seves causes. Conèixer l'espectre electromagnètic i comprendre els fonaments de l'òptica física i òptica geomètrica.
Tenir un coneixement clar de les magnituds físiques, els sistemes d'unitats que s'amiden i l'equivalència entre ells.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mecànica |
1.- Biomecànica
2.- Bioestàtica
3.- Mecànica de fluids. Aplicacions biològiques. |
Ones |
1.- Moviment oscil·latori
2.- Moviment ondulatori
3.- Aplicacions biològiques
4.- Principis d'òptica |
Termodinàmica |
1,. Calor i temperatura
2.- Transmissió de la calor |
Electromagnetisme |
1.- Electrostàtica. Camp i potencial elèctrics.
2.- Potencial de membrana. Corrent nerviosa.
3.- Camp magnètic. |
Radioactivitat |
1.- Fonaments
2.- Aplicacions biològiques |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
28 |
42 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
28 |
42 |
70 |
Pràctiques a laboratoris |
|
28 |
42 |
70 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
3 |
5 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
3 |
5 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'introduirà l'assignatura |
Sessió Magistral |
Classes teòriques |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Classes de problemes |
Pràctiques a laboratoris |
Sessions pràctiques al laboratori |
Atenció personalitzada |
Es resoldran els dubtes dels estudiants |
Descripció |
Per qualsevol dubte o qüestió envieu un correu al professor de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Es realitzarà un examen de teoria, qüestions i problemes relacionat amb la part de mecànica i ones |
0.4 |
Proves de desenvolupament |
|
Es realitzarà un examen de teoria, qüestions i problemes relacionat amb la part de termodinàmica, electromagnetisme i radioactivitat. |
0.4 |
Proves de desenvolupament |
|
Es realitzarà una prova escrita relacionada amb les pràctiques de laboratori |
0.15 |
Altres |
|
Assistència, actitud i aptitud en les pràctiques de laboratori |
0.05 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es realitzaran proves escrites per avaluar el coneixement dels
conceptes teòrics introduïts en les classes de teoria i la seva
aplicació pràctica en la resolució de problemes i exercicis. En
relació a les pràctiques de laboratori, es valorarà l'actitud i
aptituds al laboratori. A més a més es realitzarà una prova escrita on
s'avaluarà el coneixement dels conceptes pràctics introduïts a les
pràctiques de laboratori. La realització de les pràctiques al laboratori
és obligatòria per tal que l'alumne pugui ser avaluat. El llindar per considerar els exàmens per fer nota mitjana a la primera convocatòria és la qualificació de 3. L'avaluació
en segona convocatòria constarà d'un examen final de tota
l'assignatura. Les notes de la primera convocatòria (excepte la de
pràctiques, en el cas que estiguin aprovades) no es tindran en compte en
cap cas. En cas que la nota de pràctiques de la primera
convocatòria sigui inferior a 5, hi haurà un examen de recuperació de
pràctiques en la segona convocatòria. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
D. Jou, J.E. Llebot; C. Pérez, Física para las ciencias de la vida, , McGraw-Hill
M. Ortuño, Física para las ciencias de la vida, , Tébar Flores
|
|
|
Altres comentaris |
Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves.
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.
La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|