Type A
|
Code |
Competences Specific | | A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A7 |
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
| | A8 |
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. (Creativitat)
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. (Innovació)
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. (Avaluació)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció a les òmiques. |
|
2. Genòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
|
|
3. Transcriptòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
4. Proteòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
5. Metabolòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
6. Identificació de sistemes biològics en base a ontologies del projecte "gene ontology". |
|
7. Desemvolupament de recursos informàtics per a la anàlisi de sistemes basats en MySql. |
|
8. Aplicació d'un sistema d'equacions estructurals en la anàlisi de sistemes biològics. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
44 |
73 |
Seminaris |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
21 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació dels continguts donats a les sessions magistrals. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
contacte anton.romeu@urv.cat; mteresa.blay@urv.cat . Les hores de visita son fixes per professor i assignatura i tambe es recomana usar el moodle per la comunicació amb el professor. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Treball final. |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Treball final. |
25 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. |
50 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consisteix en un examen de la part de Teoria. La nota dels Seminaris i Practiques no es reavalua de cara a la segona convocatòria. L'assistencia a pràctiques es imprescindible per superar l'assignatura així com la realització dels seminaris. |
Bàsica |
Twyman, RM, Principles of proteomics, 2004, Taylor and Francis
Timothy, D and JR Yates, Proteomics for Biological Discovery, 2006, Wiley-Liss
Figeys, D, Industrial Proteomics. Applications for Biotechnology and Pharmaceuticals, 2006, Wiley-Interscience
|
|
Complementària |
|
A determinar |
Subjects that it is recommended to have taken before |
TÈCNIQUES DE BIOQUÍMICA I BIOLOGIA MOLECULAR/19204104 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|