Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques i física a les biociències moleculars |
| A2 |
Conèixer i aplicar de forma adequada les bases de la química general i química orgànica a les biociències moleculars |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Definir els principals tipus de bioreactors, descriure les seves caracterstiques bàsiques i identificar les seves aplicacions més importants, tant per a processos enzimàtics com per a processos amb micoroorganismes. Identificar i descriure els elements necessaris per a portar a terme el disseny d'un bireactor, tals com les equacions cinètiques més comunes i les equacions de disseny. Analitzar els reactors ideals per a abordar el posterior desenvolupament de reactors reals
Conèixer i dissenyar de forma preliminar les operacions de separació més comunes basades en la transferència de matèria i en el flux de fluïds
Conèixer les equacions de velocitat que regeixen els fenòmens de transport per a posteriorment estudiar la seva aplicació pràctica a operacions unitàries concretes.
| | A2 |
Integrar els coneixements de la Enginyeria Bioquímical disseny de processos biotecnològics i obtenir dades per a aquest disseny al laboratori i la bibliografia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1: Conceptes generals |
1.1 Enginyeria de processos
1.2 Operacions unitàries
1.3 Unitats i conversions
1.4 Sistemes d’unitats
1.5 Estequiometria i relacions de composició
1.6 Conceptes físico-químics
1.7 Equilibri de fases |
TEMA 2: Balanços macroscòpics de matèria sense i amb reacció química |
2.1 Expressió del balanç de matèria
2.2 Equacions del balanç
2.3 Sistemes amb unitats múltiples
2.4 Balanç de matèria aplicat a un component
2.5 Estequiometria
2.6 Velocitat de reacció
2.7 Anàlisi dels graus de llibertat en sistemes amb reacció química |
TEMA 3: Balanços macroscòpics d'energia |
3.1 Balanç macroscòpic d'energia total
3.2 Balanç d'energia en sistemes amb reacció química
3.3 Balanç d'energia calorífica
3.4 Balanç macroscòpic d'energia mecànica
3.5 Mesuradors de cabal |
TEMA 4: Balanços macroscòpics de quantitat de moviment |
4.1 Introducció
4.2 Forces màssiques i forces superficials |
TEMA 5: Conversió i dimensions dels reactors |
5.1. Definició de conversió
5.2. Equacions de disseny
5.2.1. Sistemes por lots
5.2.2. Sistemes de flux
5.3. Aplicacions de les equacions de disseny pels reactors de flux continu
5.4. Reactors en sèrie
5.5 Altres definicions
|
TEMA 6: Lleis de velocitat i estequiometria |
6.1. Definicions bàsiques
6.1.1. La constant de velocitat de reacció
6.1.2. L’orde de reacció
6.1.3. Lleis de velocitat elementals i molecularitat
6.1.4. Reaccions reversibles
6.1.5. Lleis de velocitat i reaccions no elementals
6.2. Taula estequiomètrica
6.2.1. Sistemes per lots
6.2.2. Sistemes de reacció a volum constant
6.2.3. Sistemes de flux
6.2.4. Canvis de volum al reaccionar
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
36 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
6 |
7 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
30 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentació del curs |
Sessió Magistral |
sessió magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes a classe |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes a classe hand outs per part dels estudiants |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de pràctiques en equips pilot |
Atenció personalitzada |
moodle, despatx, e-mail, Teams |
Descripció |
Horari de tutories: Dr. Francisco José Suñé, e-mail: franciscojose.sune@urv.cat;Enviar un e-mail per confirmar la cita. Dra. Magda Constantí, despatx 219 ETSEQ, e-mail: magdalena.constanti@urv.cat
Enviar un e-mail per confirmar la cita. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Examen de pràctiques (24%)
Llibreta de laboratori (6%)
Assistència obligatòria (mínim 80% de les sessions) |
30% |
Proves mixtes |
|
2 exàmens parcials durant el curs
Cadascun compta el 27.5% en la nota |
55% |
Altres |
|
Resolució de problemes i activitats (hand outs) a classe durant el curs (3 mínim) |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la primera convocatòria, per fer la ponderació de la nota final s'ha de treure un mínim de 4 en la mitjana dels dos exàmens parcials de teoria. Segona convocatòria: Examen final 55% Activitats resoltes 15% Examen de pràctiques 24% Llibreta de laboratori 6% En la segona convocatòria, per fer la ponderació de la nota final s'ha de treure un mínim de 4 en la nota de l'exàmen final. Només hi ha segona convocatòria de l'examen de teoria. Les altres activitats mantenen els percentatges indicats. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
• Antoni Aucejo, M. Dolors Benages, Àngel Berna, Margarita Sanchotello, Carles Solà, Introducció a l’Enginyeria Química, • Ed. Pòrtic. Biblioteca Universitària,
R.M.Felder, R.W.Rousseau, Principios Elementales de los Procesos Químicos, Addison-Wesley Iberoamericana,
Scott Fogler, Elementos de ingeniería de las reacciones químicas, Pretencice Hall,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|