Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques, física, química i biologia a l'enologia |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb equacions diferencials
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb funcions d'una variable real
Comprendre el concepte d'equació diferencial
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb successions
Conèixer els conceptes teòrics de derivació i integració d'una funció real
Aplicar el concepte i les tècniques de càlcul d'integrals a casos concrets
Conèixer les propietats bàsiques de les funcions d'una variable real
Aplicar el concepte i les tècniques de resolució d'equacions diferencials ordinàries
Comprendre el concepte de successió
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Nombres, successions i funcions |
Nombres reals i successions.
Funcions reals de variable real: concepte, continuïtat i representació gràfica. |
Derivació i aplicacions |
Càlcul de derivades.
Fórmula de Taylor.
Càlcul d'extrems. |
Integració i aplicacions |
Càlcul de primitives.
Integral definida i aplicacions. |
Equacions diferencials |
Concepte, tècniques de resolució i aplicacions a problemes científics. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
48 |
78 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
24 |
36 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Els estudiants que ho sol.licitin rebran indicacions personalitzades per part del professor per tal d'ajudar-los a assolir els continguts de l'assignatura |
Description |
Atenció als alumnes durant les hores de consulta al despatx del professor. Resposta de dubtes mitjançant el moodle. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Dues proves parcials. |
50% + 50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
J. Rogawski, Calculus, Ed. Reverté, 2012
S. Salas, G. Etgen, E. Hille, Calculus: One and Several Variables, Ed. Reverté, 2002
Larson, R.E., Calculus With Analytic Geometry, McGraw Hill, 2006
Edwards, C.H., Penney, D.E., Calculus, Early Transcendentals, Pearson Education, 2008
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|