Type A
|
Code |
Competences Specific | | A3 |
Controlar el sistema productiu de la matèria primera amb criteris de qualitat i seguint els imperatius reglamentaris integrant els coneixements d'edafologia, climatologia i viticultura |
| A10 |
Integrar els aspectes històrics, geogràfics, socials i sanitaris en l'àmbit de l'enologia i la viticultura |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A3 |
Conèixer els criteris més importants per a la selecció dels microorganismes implicats en la fermentació del vi i la seva aplicació en celler.
| | A10 |
Conèixer els principals mètodes de millora de microorganismes, tant clàssics com de DNA recombinant.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Estudi dels criteris i estratègies per a la selecció de microorganismes per al seu ús en la vinificació.
|
- Criteris de selecció de llevats vínics (característiques desitjables i no desitjables)
- Criteris de selecció de bacteris làctics per a la fermentació malolàctica (característiques desitjables i no desitjables).
- Procès de selecció
DEBAT: Fermentació alcohòlica espontània vs. fermentació alcohòlica inoculada
|
2. Estudi de les tècniques existents per a la millora de microorganismes, així com la seva possible aplicació al món enològic |
- Mètodes clàssics de manipulació genètica de microorganismes
- Mètodes de modificació genètica mitjançant DNA recombinant o enginyeria genètica
- Aplicacions en enologia
DEBAT: Ús de llevats modificats en Enologia |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
9 |
27 |
36 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
9 |
19 |
Seminaris |
|
6 |
12 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura tant dels continguts com de l'avaluació |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts teòrics per part del professor |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació dels continguts teòrics al laboratori |
Seminaris |
Discussió d'articles divulgatius o cientifics, realització de debats i treballs relacionats amb els continguts explicats a les sessions magistrals |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes per part del professor |
Description |
L’alumne pot fer les consultes que cregui convenients mitjançant cita prèvia amb el professor, o per correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Presentació i discussió dels resultats obtinguts durant les pràctiques |
15% |
Seminaris |
|
Participació als debats i a la discussió dels articles realitzats a classe (10%)
Presentació d'un treball bibliogràfic sobre alguna aplicació enològica dels continguts de l'assignatura (25%)
|
35% |
Proves mixtes |
|
Prova objectiva de tipus test i/o preguntes curtes |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria serà un examen final on es demanarà un bon coneixement dels continguts del curs, i representarà el 75% de la nota final. L'altre 25% serà la nota del treball bibliogràfic realitzat durant el curs. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Brown, T.A., Gene cloning and DNA analysis, 2001, Oxford Blackwell Science
Fleet, G.H,, Wine microbiology and biotechnology, 2002, Switzerland Harwood Academ. Cop.
Carrascosa, A.V., Microbiologia del vino, 2005, AMV Ediciones
|
Brown, T.A., Gene cloning and DNA analysis, 2001, Oxford Blackwell Science Fleet, G.H, Wine microbiologyand biotechnology, 2002, Switzerland Harwood Academ. Cop. Carrascosa, A.V.,Microbiologia del vino, 2005, AMV Ediciones
|
Complementària |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
MICROBIOLOGIA I BIOQUÍMICA ENOLÒGIQUES I/19224102 | MICROBIOLOGIA I BIOQUÍMICA ENOLÒGIQUES II/19224109 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|