Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A3.1 |
Capacitat per a la resolució dels problemes matemàtics que puguin plantejar-se en l'enginyeria. Aptitud per aplicar els coneixements sobre àlgebra lineal, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorísmica numèrica, estadística i optimització (FB1) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis matemàtics que puguin plantejar-se en l’enginyeria, àlgebra lineal, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorítmica numèrica, estadística i optimització.
| | A3.1 |
Adquireix la capacitat d’utilització de les eines matemàtiques bàsiques en el modelat i resolució de situacions relacionades amb la enginyeria. Les tècniques estudiades son les relacionades amb l’àlgebra lineal i l’anàlisi univariant i multivariant.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Anàlisi Matemàtica univariant. |
Conceptes bàsics de derivació i integració. Aplicació de la integració al càlcul d'àrees, volums, masses i treball. |
Anàlisi Matemàtica multivariant. |
Funcions de diverses variables: conceptes bàsics.
Derivació multivariant i aplicacions.
Integració multivariant i aplicacions. |
Espais vectorials. |
Espais vectorials reals. Subespais vectorials. Independència lineal. Base i dimensió. Canvi de base. |
Sistemes d'equacions lineals. |
Introducció. Mètode de Gauss. Matriu inversa.
Determinants. |
Aplicacions lineals i Matrius. |
Aplicacions Lineals generals. Nucli i Imatge. Matrius i operacions matricials. Representació matricial de les aplicacions lineals. Canvi de Base. |
Valors i Vectors Propis. |
Obtenció de valors i vectors propis i les seves aplicacions. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
35 |
70 |
105 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
35 |
60 |
95 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
5.5 |
0 |
5.5 |
|
Proves pràctiques |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Explicació del desenvolupament de les classes, així com de les condicions i i del tipus d'avaluació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Transferència dels coneixements teòrics bàsics de l'assignatura. els alumnes podran prendre notes de les explicacions fetes a la pissarra, a través de transparències i/o canó de video. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Es facilitaran col·leccions de problemes agrupats segons els diferents blocs temàtics de l'assignatura. El professor mostrarà el funcionament i gestió del software per tal que l'alumne pugui marcar-se un ritme de treball personalitzat. |
Atenció personalitzada |
El professor resta a disposició dels alumnes que precisin d'una atenció personalitzada.
Les hores de consulta es publicaran en l'espai moodle de l'assignatura.
També es pot contactar per e-mail.
carlos.barbera@urv.cat |
Description |
El professor/a corresponent estarà a la disposició dels estudiants en dues modalitats:
- presencialment, dins l'horari previament establert i publicat a l'espai moodle de l'assignatura. - virtualment, via e-mail o videoconferència, en funció de les necessitats. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Al principi del curs es fara una prova de resolució de problemes relacionats amb els coneixements previs de Matemàtiques, utilitzant les TIC |
10% |
Proves pràctiques |
|
Durant el curs es faran 2 proves amb el mateix pes per a cada prova. |
65% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Durant el curs es faran 4 sessions de resolució de problemes curts utilitzant les TIC. |
25% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Primera convocatòria: Per aprovar l'avaluació continuada, la nota de la prova pràctica de càlcul haurà de ser superior o igual a 3 i la prova pràctica d'àlgebra haurà de ser superior o igual al 3. Segona convocatòria: Una única prova pràctica de resolució de problemes que comptarà el 100% de la nota final. Durant la realització de les proves d'avaluació queda totalment prohibit l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades i rellotges. |
Bàsica |
Salas, Hille, Etgen, Calculus : una y varias variables, 4ª ed., Barcelona [etc.] : Reverté, 2002
Stewart, James, Cálculo de una variable, 4ª ed., México : International Thomson, cop. 2001
Stewart, James , Cálculo multivariable, 4ª ed. , México : International Thomson, cop. 2001
Howard Anton, Introducción al álgebra lineal, , México, D.F. [etc.] : Limusa, 1986
Leslie Hogben, Handbook of Linear Algebra, Second Edition, 2ª ed., Chapman and Hall/CRC 2013
Gentle, James E., Matrix Algebra, 2ª ed., Springer
Acebo Visanzay, Miguel Ángel, Problemes resolts d'àlgebra, 2ª ed., Escola Tècnica Superior d'Enginyeria
Camps Sabaté, Joan, Apunts de càlcul, , Artyplan
|
|
Complementària |
Ron Larson, Elementary linear algebra, 5th ed., Boston, [etc.] : Houghton Mifflin Co., cop. 2004
José Vale Parapar ... [et al.], Problemas resueltos de química para ingeniería, , Madrid : Thomson, cop. 2004
|
http://archives.math.utk.edu/visual.calculus/ En aquest enllaç trobareu la part de l'assignatura que tracta sobre el càlcul d'una variable. A l'espai moodle de l'assignatura hi ha material electrònic divers sobre l'assignatura. |
|
Other comments |
S'aconsella als alumnes procedents de Formació Professional i batxillerat no científic actualitzar els seus coneixements matemàtics.
Per a més detalls, consultar als professors. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|