Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Bloc 1.- Experimentació en Química Analítica |
1. Realització pràctica de mesures de potenciometria, espectroscòpia molecular i atòmica i cromatografia de gasos.
|
Bloc 2.- Fonaments de Química Analítica |
1. Definició i objecte de l'anàlisi químic. El procés de mesura química. El tractament de la mostra. Paràmetres de qualitat en l'anàlisi químic.
2. Obtenció, tractament i expressió dels resultats analítics. Calibratge lineal.
3. Tècniques instrumentals d'anàlisi: espectroscòpia UV-Vis molecular i atòmica,
4. Tècniques instrumentals d'anàlisi: cromatografia i potenciometria. |
Bloc 3.- Fonaments de Química Orgànica |
5. Introducció a la química orgànica: característiques generals dels compostos orgànics. Nomenclatura.
6. Estructura i geometria de les molècules orgàniques. Enllaços deslocalitzats.
7. Estructura i propietats dels compostos orgànics.
8. Reactivitat dels compostos orgànics. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
14 |
22 |
36 |
Sesión magistral |
|
28 |
29 |
57 |
Prácticas en laboratorios |
|
28 |
10 |
38 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
1 |
4.5 |
5.5 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
2 |
9 |
11 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació del programa de l'assignatura. S'explicarà a l'alumnat la forma de contactar amb el professor fora de les hores de classe. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Resolució de problemes per part dels alumnes sota la supervisió del professor, individualment o en grup. Inclou treball individual per part de l'alumne. |
Sesión magistral |
Activitats encaminades a l' introducció de conceptes bàsics i a la discussió d'exemples. |
Prácticas en laboratorios |
Activitats encaminades a conèixer experimentalment les diferents etapes i instruments analítics per a resoldre problemes senzills. |
Atención personalizada |
L'alumne podrà consultar dubtes als professors de l'assignatura via correu electrònic, moodle o en el seu despatx. |
descripción |
L'alumne podrà consultar dubtes als professors de l'assignatura via correu electrònic, moodle o en el seu despatx. El primer dia de classe es donarà la informació pertinent. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Prácticas en laboratorios |
|
Treball de l'alumne al laboratori:
Acompliment de les normes, resultats experimentals, informe final i llibreta. |
15 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Realització de una prova sobre coneixements experimentals adquirits al laboratori. |
10 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
Aquestes proves podran realitzar presencialment o per mitjà de qüestionaris en moodle, al llarg del període docent. |
75 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L' assignatura Química II consta de tres blocs: Bloc I: Pràctic. Impartit per professors de l'àrea de Química Analítica Bloc II: Teòric: Impartit per professors de l'àrea de Química Analítica Bloc III: Teòric: Impartit per professors de l'àrea de Química Orgànica Criteris d'avaluació globals La nota final s'obtindrà a partir de les notes ponderades de cadascun de les proves dels blocs (Bloc I 25%, Bloc II 35%, Bloc III 40%) que constitueixen l'assignatura. Per a poder aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir un mínim de 3,5 punts sobre 10 en cadascun dels blocs. Si no es supera l'avaluació de l'assignatura en primera opció, es podrà repetir l'avaluació de cadascun dels blocs (es podrà conservar la nota de la primera opció per aquells blocs qualificats com a mínim amb 3,5 sobre 10). Bloc I : Per alumnes que han fet les pràctiques: Prova teòrica tipus test (100%) Per alumnes que no han fet les pràctiques: Prova teòrica tipus test (40%) i Prova pràctica al laboratori (60%) Bloc II : Una prova en la data indicada en el calendari d'exàmens (100%) Bloc III : Una prova en la data indicada en el calendari d'exàmens (100%) Altres comentaris: Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Básica |
D.C. Harris, Análisis Químico Cuantitativo, 3ª Ed., Ed. Reverté, 2006
D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler i S.R. Crouch, Fundamentos de Química Analítica, 8ª Ed. 2004, Thomson International
J.N. Miller, J.C.Miller, Estadística y Quimiometría para Química Analítica, 2000, Pearson Education, S.A.
J. McMurry, Química Orgánica, 2008, Thomson International
J. Sales, J. Vilarrasa, Introducció a la Nomenclatura Química (inorgànica i Orgànica), , Edicions i Distribucions Universitàries
P. Yarkunis, Fundamentos de Química Orgánica, 2007, Pearson Education, S.A.
|
|
Complementaria |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|