Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A3.6 |
Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses (FB6) |
| A4.11 |
Coneixements aplicats d'organització d'empreses (RI11) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica correctament el concepte d’empresa, el seu marc institucional i jurídic, així com els principis d’organització i gestió d’empreses.
| | A3.6 |
Aplica coneixements bàsics a la direcció d’empresa.
Descriu el sistema empresarial en termes d’inputs, processos, productes, fluxos d’informació, proveïdors, clients i entorn.
Aprèn i sap aplicar el llenguatge empresarial per interactuar en equips interdisciplinaris.
Enten el paper del professional de l’enginyeria dins de les organitzacions empresarials.
Estima de forma bàsica la viabilitat econòmica dels projectes d’inversió.
Calcula i estima a nivell elemental els costos d’un projecte d’inversió.
Adquireix coneixements i competències que li permeten, en el desenvolupament de les seves funcions com a futur professional de l’empresa, contribuir a la millora de la seva competitivitat.
Coneix el món de les organitzacions empresarials i compren les seves necessitats estratègiques.
Aplica coneixements d’economia i organització industrial.
Analitza el context socioeconòmic de les organitzacions empresarials, a partir dels coneixements econòmics bàsics.
| | A4.11 |
Aplica els coneixements adquirits d'organització d'empresa en un projecte industrial d'enginyeria.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Mòdul 1. Empresa i entorn |
En este primer mòdul, l'alumnat ha d'adquirir coneixements bàsics sobre el món empresarial i el seu entorn, amb especial referència a l'entorn econòmic. S'explora el concepte de sistema econòmic, la influència dels mercats, l'entorn competitiu i l'evolució de l'oferta i demanda en l'activitat empresarial. S'analitzen temes de micro i macroeconomia des d'una vessant pràctica que permet l'alumnat entendre la informació econòmica i les seves implicacions en la presa de decisions. |
Mòdul 2. La gestió de les organitzacions empresarials |
En aquest mòdul s'acosta l'alumnat als objectius organitzatius i al paper dels gestors i la seva tasca principal: la presa de decisions. S'aborden temes relacionats amb la direcció estratègica, en un marc d'organitzacions socialment responsables. |
Mòdul 3. Fonaments d'anàlisi d'inversions i càlcul de costos. |
Aquest mòdul està dissenyat per a introduir l'alumnat en el món de l'anàlisi d'inversions i de les tècniques i programari d'anàlisi economic-financer. Es dota l'alumnat de conceptes bàsics a tenir en compte en el procés d'avaluació d'inversions productives. Al mateix temps s'acosta l'alumnat al càlcul i estimació dels costos d'un projecte d'enginyeria. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
40 |
65 |
105 |
Treballs |
|
0 |
22 |
22 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: contingut, desevolupament de les sessions a l'aula, pla de treball i sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura |
Treballs |
Realització d'activitats en modalitat blended-learning que requereixen l'accés a coneixement d'última generació (xarxa, bases de dades), el desenvolupament de competències digitals (recerca i avaluació fons informació en línia) i competències comunicació escrita. |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització d'activitats que l'alumne realitza de manera autònoma i tutoritzada. |
Atenció personalitzada |
Tutorització individualitzada de l'estudiant. |
Description |
Suport docent al treball autònom de l'alumnat. L'atenció personalitzada es durà a terme mitjançant tutories presencials o virtuals, en l'horari d'atenció indicat pel professorat a l'aula virtual de l'assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Treballs |
|
Realització d'un projecte relacionat amb els dos primers mòduls de l'assignatura |
25% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Realització d'activitats d'aprenentatge relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Modalitat treball autònom tutoritzat. |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Avaluació del contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb els dos primers mòduls de l'assignatura |
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Avaluació del contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Prova final pràctica. Selecció respostes en modalitat test. |
25% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Les Proves objectives de tipus test i les Proves objectives de preguntes curtes es realitzaran a través de l'entorn Moodle. La segona convocatòria és totalment independent de la primera. Per tant, l'estudiant que no superi la primera convocatòria s'ha d'examinar de tot el contingut del curs (modalitat examen tipus test en línia, 100% de la nota). |
Bàsica |
Monclús Guitart, R.; Vidal Blasco, M.A., Lliçons de Comptabilitat de Costos, 2010, Publicacions URV
Ceeda, Lacalle, Simón y Romero, Economia para ingenieros, 2004, Thomson
Gillespi, Andrew, Business economics, 2013, Oxford
Mochón, Francisco, Principios de economía, 2010, McGraw Hill
Torres-Coronas, Teresa; Vidal-Blasco, María Arántzazu, Economia per a enginyers/es, 2016, Publicacions URV
|
Material elaborat pel professor
adaptat al contingut de l'assignatura i disponible al Moodle. |
Complementària |
Torres-Coronas, Teresa ; Vidal-Blasco, María-Arántzazu ; Monclús-Guitart, Ricard, Aprendre a través de la veu de l'experiència, 2012, Publicacions URV
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|