Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A4.1 |
Coneixements de termodinàmica aplicada i transmissió de calor. Principis bàsics i la seva aplicació a la resolució de problemes d'enginyeria (RI1) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica correctament la termodinàmica i la transmissió de calor, i la seva aplicació a la resolució de problemes d'enginyeria.
| | A4.1 |
Aplica balanços de matèria, energia, entropia i exergía en processos de transformació i intercanvi d'energia, treball i calor o viceversa.
Coneix el funcionament dels diferents cicles típics de producció de potència, i els dissenya d'acord a criteris d'eficiència.
Coneix el funcionament de cicles de refrigeració i bombes de calor, i els dissenya d'acord a criteris d'eficiència.
Dissenya processos que involucrin aire humit tals com equips d'humidificació o torres de refrigeració.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1
Anàlisi energètica de sistemes termodinàmics |
Conservació de massa i energia en un volum de control. Anàlisi energètica d’un volum de control. Exemples d’aplicació: Toveres i difusors; Bombes i compressors; Bescanviadors de calor; Vàlvules d’expansió. Anàlisi de transitoris. |
Tema 2
Entropia i anàlisi exergètica |
Balanç d’entropia en un volum de control. Processos isentròpics. Rendiment isentròpic en turbines, toveres, compressors i bombes. Transferència de calor i treball en processos de flux estacionari internament reversibles. Exergia. Balanç d’exergia en sistemes tancats i oberts; Exemples. Eficiència exergètica. |
Tema 3
Cicles de vapor per a la producció de treball |
Cicle Rankine. Cicle de potència regeneratiu. Característiques del fluid de treball. Cicles binaris de vapor i Cogeneració. Anàlisi exergètica de plantes de potència. |
Tema 4
Cicles de gas per a la producció de treball |
Motors de combustió interna: Aspectes preliminars. Cicles estàndard d’aire per a motors de combustió interna. Cicle d’Otto. Cicle Diesel. Cicles duals. Centrals elèctriques amb turbina de gas: Aspectes preliminars. Cicle Brayton estàndard d’aire. Turbina de gas regenerativa. Turbina de gas amb rescalfament i refrigeració. Cicle combinat turbina de gas-turbina de vapor. Cicles d’Erickson i Stirling.
|
Tema 5
Flux compressible en toveres i difusors |
Aspectes preliminars. Equació de quantiat de moviment en flux estacionari i unidimensional. Velocitat del so i número de Mach. Flux estacionari unidimensional en toveres i difusors. Flux de gas ideal i capacitat calorífica constant. |
Tema 6
Refrigeració y bombes de calor |
Introdució. Refrigeració per compressió de vapor. Propietats dels refrigerants. Sistemes en cascada i de compressió múltiple. Refrigeració per termocompressió de vapor. Refrigeració per absorció. Bombes de calor. Sistemes de refrigeració a gas, Cicle Brayton invers. Aplicacions: liquació de gas. |
Tema 7
Aire humit i condicionament d'aire
|
Conceptes fonamentals. Humitat absoluta i relativa. Propietats termodinàmiques de l'aire humit. Diagrama psicrometric. Processos de l'aire humit. Torres de refrigeració. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25.5 |
40 |
65.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte, a recollir informació dels alumnes, presentació dels objestius, programa, metodologia i procediment d'avaluació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts de l'assignatura utilitzant el material docent més adient en cada cas. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució per part dels alumnes de problemes i exercicis seleccionats amb l'ajut del professor. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes de teoria i sorgits de la resolució de problemes i exercicis. |
Description |
Prof Joan Carles Bruno
Dep. Enginyeria Mecànica, Despatx 112
Tel: 977 297068
juancarlos.bruno@urv.cat
Si la situació ho requereix o l'alumne ho necessita, es farà l'atenció personalitzada a través del MS Teams amb cita prèvia feta per correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolució de problemes o exercicis. |
15% |
Proves pràctiques |
|
Resolució de problemes i exercicis sobre aspectes pràctics i teòrics. |
70 % |
Proves pràctiques |
|
Encàrrec de predisseny d'una planta de procés |
15% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'examen de la segona convocatòria serà equivalent a les proves pràctiques i resolució de problemes i exercicis, per tant, equival al 85 % de la nota de l'assignatura. |
Bàsica |
Y. Cengel, M. Boles, Termodinàmica, Novena, 2019
|
|
Complementària |
M. Moran, H. Shapiro, Fundamentos de Termodinámica Técnica, Quarta, 2004
J. Agüera, Termodinámica Lógica y Motores Térmicos, Sisena, 1999
, Moodle- Assignatura Termodinàmica Tècnica, ,
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|