Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic, scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A5.1 |
Knowledge of material and energy balances, biotechnology, mass transfer, separation operations, chemical reaction engineering, reactor design and valorisation and transformation of raw materials and energy resources (QI1)
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica correctament els balanços de matèria i energia, biotecnologia, transferència de matèria, operacions de separació, enginyeria de la reacció química, disseny de reactors, i valorització i transformació de matèries primeres i recursos energètics.
| | A5.1 |
Descriu les operacions d'etapes d'equilibri més típiques, els equips necessaris i el concepte d'etapa d'equilibri. Calcular el balanç de matèria, línies d'operació, nombre d'etapes d'equilibri mitjançant mètodes gràfics.
Descriu l'equip necessari per a sistemes de contacte continu. Càlcul del balanç de matèria diferencial i el Nombre d'Unitats de Transferència (NTU).
Descriu els diferents tipus de destil·lació: flaix, destil·lació amb reflux, i els seus equips. Calcula les línies d'operació, el nombre d'etapes pel mètode de McCabe-Thiele i la relació de reflux mínima.
Troba en la literatura els valors de les propietats físiques i termodinàmiques.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introducció |
Característiques i tipus d'operacions de separació. |
Operacions d'etapes d'equilibri |
Equip. Etapa d'equilibri. Balanç de matèria. Línies d'operació. Càlculs per mètodes gràfics. El mètode del factor d'absorció (Kremser). |
Destil·lació binària |
Destil·lació flash (vaporitzador). Destil·lació amb reflux. Equip. Línies d'operació. Càlcul del nombre d'etapes per el mètode del McCabe-Thile. Concepte i avaluació d'eficàcia d'etapa. L'equació de Fenske (nombre mínim d'etapes). Relació de reflux mínim. Altura d'una unitat de transferència (HETP). Destil·lació discontínua (batch). |
Destil·lació multicomponent |
Components clau. Selecció de la pressió d'operació. Mètodes "short-cut". Mètodes rigorosos. Aplicació de simuladors. Separacions difícils: destil·lació extractiva/azeotròpica. Síntesis de seqüencies de separació. |
Hidrodinàmica de columnes de contacte gas-líquid |
Descripció i disseny de plats de campana, vàlvules i perforats. Disseny de columnes de rebliment. Disseny de columnes de contacte gas-líquid: Dimensionat, elecció i dimensionat dels elements interns. |
Extracció líquid-líquid |
Diagrames ternaris, equips, extracció contracorrent sense reflux ens sistemes immiscibles o parcialment miscibles. |
Separació amb membranes |
Producció i caracterització
Definicions d'operació
Aplicacions
Exemples d'utilització |
Principis bàsics d'operacions de transferència de matèria |
Models teòrics i avaluació de coeficients de transferència mitjançant correlacions empíriques. |
Separadors gas-líquid-sòlid |
Separadors líquid-sòlid, líquid-líquid, gas-líquid, gas-sòlid: Tipus i aplicacions. Selecció i dimensionat. |
Absorció de gasos |
Equips de contacte continu. Balanç de matèria diferencial. Nombre d'unitats de transferència (NTU): correlacions empíriques i models |
Extracció supercrítica |
Extracció d'un solut aprofitant les propietats supercrítiques dels solvents utilitzats.
El CO2 com a solvent en l'extracció supercrítica
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0.75 |
1.25 |
Lecture |
|
48.5 |
72.75 |
121.25 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
15.5 |
24 |
39.5 |
Personal attention |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Practical tests |
|
14 |
21 |
35 |
Short-answer objective tests |
|
10 |
15 |
25 |
Practical tests |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Personal attention |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
Atendre als alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials. Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor. L'horari i el lloc d'atenció a l'alumne s'establirà al començament del curs. És recomanable concertar cita per correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practical tests |
|
Exercicis a entregar.
Freqüència: de tres a quatre exercicis al llarg de cada quadrimestre |
15% |
Short-answer objective tests |
|
Dues proves d'avaluació generals (una per quadrimestre) amb el mateix pes en l'avaluació (42.5% cada prova).
Existeix la possibilitat que aquestes dues proves d'avaluació generals (una per quadrimestre) es divideixin en dues proves parcials per quadrimestre.
|
85% |
Practical tests |
|
|
|
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per fer mitja de les diferents parts en el procés d'avaluació contínua cal: 1) Obtenir almenys un 3.5 sobre 10 en la part d'exercicis a entregar (corresponent a cada quadrimestre) i en l'encàrrec de predisseny d'una planta de procés (Avantprojecte integrat). 2) Obtenir una mitja de 4.0 sobre 10 entre les dues proves d'avaluació generals corresponents a cada quadrimestre. Segona convocatòria: Es realitzarà una prova d'avaluació amb un pes del 85% que substituirà les dues proves d'avaluació generals realitzades durant el procés d'avaluació contínua. Es mantindran les avaluacions dels exercicis a entregar però caldrà obtenir una mitja de 4.5 sobre 10 en la prova d'avaluació per fer mitja. En segona convocatòria la nota a obtenir no pot superar el 70% de la màxima. |
Basic |
Seader, J.D., Henley, E.J., Roper D.K., separation Process Principles. Chemical and Biochemical Operations, John Wiley & Sons, Inc., 2011
McCABE, W.L., SMITH, J.C. HARRIOTT, P., Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill, 1993
M. Mulder, Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht (Netherlands), 1997
|
|
Complementary |
HINES, A.L., MADDOX, R.N., Mass Transfer. Fundamentals and Applications, Prentice-Hall, 1985
PERRY, H.R., CHILTON, C.H.,, Chemical Engineers Handbook, McGraw Hill, 1997
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
UNIT OPERATIONS LABORATORY/20204121 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF PROCESS ENGINEERING/20204116 | CHEMICAL THERMODYNAMICS AND KINETICS LABORATORY/20204120 | COMPUTING IN PROCESS ENGINEERING/20204002 | TRANSPORT PHENOMENA AND FLUID MECHANICS LABORATORY/20204119 | CHEMICAL PROCESSES AND PRODUCTS/20204117 | MATHEMATICS II/20204006 | MATHEMATICS III/20204007 | CHEMICAL KINETICS AND REACTOR DESIGN/20204124 | TRANSPORT PHENOMENA/20204125 | FLUID MECHANICS ENGINEERING/20204110 | MATHEMATICS I/20204005 | THERMODYNAMICS/20204114 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|