Type A
|
Code |
Competences Specific |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introduction |
Fourier's law. Heat transfer mechanisms. conduction, convection and radiation Global balance of energy and matter. Integral and differential balance of heat and matter. |
Conduction Heat Transfer in Steady-state |
Heat conduction in solids of different geometries with different boundary conditions. Applications in cylindrical and spherical configurations. Extended surfaces. |
Transient Heat Transfer |
Biot number. Solution of non-stationary problems without spatial dependence. Series solution of conduction in one-dimensional systems with Cartesian, cylindrical or spherical geometry. |
Convective Heat Transfer |
Characteristics of convection. Dimensional analysis. Use of correlations for the calculation of transfer coefficients. |
Heat Transfer in Internal Flows |
Analysis of double pipe and shell and tube heat exchangers. |
Heat Transfer in external flows. |
Analysis of flows over flat plate |
Natural or Free Convection Heat Transfer |
Characteristics of natural convection. Dimensional analysis. Use of correlations for the calculation of transfer coefficients. |
Radiation Heat Transfer |
Radiation Heat Transfer. Processes and properties. Radiation exchange between surfaces |
Mass Transfer |
Mass Transfer. Definitions: composition, mass and molar velocities. Fick's law |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1 |
2 |
Lecture |
|
37 |
62 |
99 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
13 |
24 |
37 |
Personal attention |
|
1 |
1 |
2 |
|
Practical tests |
|
2 |
3 |
5 |
Practical tests |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Personal attention |
Atenció a l'alumne sobre dubtes, tant a la oficina del professor com per correu electrònic. |
Description |
Les qüestions sobre l'assignatura es vehicularan preferiblement mitjançant consultes presencials en horari d'atenció. En casos excepcionals es podrà concertar una reunió telemàtica amb un/a o més assistents. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises in the classroom |
|
Resolució de problemes o exercicis dins o fora de l'aula i la seva posterior avaluació |
15% |
Practical tests |
|
Examen de problemes de la primera meitat de temari. (midterm test) |
40% |
Practical tests |
|
Examen de problemes de la segona meitat de temari. |
45% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En segona convocatòria, l'alumne tindrà opció a realitzar qualsevol de les dues proves pràctiques (examens) amb un valor del 40% la primera part i del 45% la segona. El 15% restant prové de les proves curtes i pràctiques a l'aula fetes durant el curs i no són objecte de reavaluació. La qualificació màxima possible en segona convocatòria serà 8,0 NOTABLE. Qualificacions d'Excel.lent o Matrícula d'Honor només son possibles en primera convocatòria i com a resultat d'un rendiment molt alt durant tot el curs. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La partcipació en l'avantprojecte integrat de 2n curs, o exercici alternatiu definit ex-profeso, pot genera un factor multiplicador comprés entre 1,0 i 1,1 sobre la qualificació global del curs en funció de la qualitat del treball realitzat. |
Basic |
Frank P. Incropera, David P. DeWitt, Fundamentals of heat and mass transfer, última, John Wiley & Sons, cop. 1996
Çengel, Yunus A., Heat and mass transfer : fundamentals & applications , última, McGraw-Hill
|
|
Complementary |
R. Byron Bird, Warren E. Stewart, Edwin N. Lightfoot, Transport phenomena, 2, New York [etc.] : Wiley, 2007
Christie J. Geankoplis, Mass transport phenomena, 1, New York [etc.] : Holt, Rinehart and Winston, cop.
R. Welty ... [et al.], Fundamentals of momentum, heat, and mass transfer, 4, New York : John Wiley, cop. 2001
|
|
Subjects that continue the syllabus |
DESIGN OF SEPARATION OPERATIONS/20204122 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
TRANSPORT PHENOMENA AND FLUID MECHANICS LABORATORY/20204119 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF PROCESS ENGINEERING/20204116 | FLUID MECHANICS ENGINEERING/20204110 | MATHEMATICS I/20204005 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|