Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT6 |
Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge)
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris)
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Mòdul 0: Introducció i primeres experiències emprenedores |
-Exposició de la dinàmica del curs
-Primers inputs d'emprenedoria i innovació
-Experiències reals de projectes emprenedors |
Mòdul 1: Treball en equip i gestió de persones |
-Aspectes teòrics clau
-Taller: Creació d'equips |
Mòdul 2: Creativitat i innovació |
-Creativitat: Contextualització, generació i validació d'idees, definició del projecte a desenvolupar
-Innovació: idea Vs innovació, prototipatge. |
Mòdul 3: De la idea al negoci |
-De la idea a la facturació del primer milió d'euros
-Business model canvas |
Mòdul 4: Més experiències emprenedores |
-Exposició d'experiències
-Debat amb els emprenedors |
Mòdul 5: Eines de comunicació |
-Exposició d'un primer pitch
-Tècniques per millorar-lo
-Taller: Pitch elevator del projecte |
Mòdul 6: Vendes i estratègies de comercialització |
-Proposta de valor
-Estratègia comercial
-Cultura CRM |
Mòdul 7: Fonaments financers |
-Estats comptables i cicles financers
-Finançament i valoració de projectes emprenedors |
Mòdul 8: Aspectes jurídics |
-Formes jurídiques de l'empresa
-Fiscalitat i obligacions legals
-Patents i marques
-Protecció de dades |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Seminaris |
|
46 |
85 |
131 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
11 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
S'introduirà la dinàmica, funcionament i avaluació de l'assignatura i es contextualitzarà l'emprenedoria i el ecosistema emprenedor del territori. |
Seminaris |
A cada sessió s'impartiran diferents mòduls amb un format taller, molt participatiu on els estudiants treballaran en equip tot desenvolupant la seva pròpia proposta de projecte emprenedor. |
Presentacions / exposicions |
A l'última sessió els diferents equips exposaran el resultat final del projecte emprenedor desenvolupat durant el curs |
Atenció personalitzada |
Els estudiants podran adreçar-se al coordinador de l'assignatura per tal de rebre atenció personalitzada |
descripción |
El professor mantindrà contacte setmanal amb tots els grups per orientar la trajectòria dels treballs i atendre els dubtes que sorgeixin. Cas que les circumstàncies ho facin necessari, aquesta atenció es farà mitjançant MsTeams |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
A l'última sessió els equips exposaran el resultat final del projecte emprenedor desenvolupat en les diferents sessions del curs. La nota final sorgirà de combinar els següents aspectes:
Valoració individual de cada estudiant (es tindran en compte les faltes d'assistència no justificades adequadament)
Valoració per part de la resta de membres del grup de treball
Valoració per part d'un tribunal format per 3 professors de l'assignatura |
100% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Cas que algun estudiant no hagi superat l'assignatura en primera convocatòria, haurà de presentar oralment i per escrit la seva proposta de projecte emprenedor on exposi clarament les diferents parts treballades durant el curs. |
Bàsica |
Eric Ries, El método Lean Startup: Cómo crear empresas de éxito utilizando la innovación continua, , 2012
Fernando Trias de Bes, El libro negro del emprendedor, ,
Alexander Osterwalder e Yves Pigneur, Generación de modelos de negocio : un manual para visionarios, revolucionarios y retadores, , 2011
Steve Blank y Bob Dorf, El manual del emprendedor, ,
Jon Hoyos Iruarrizaga, Plan financiero para start-ups, , 2022
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|