Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A3.3 |
Basic knowledge of the use and programming of computers, operating systems, databases and software for engineering applications (FB3)
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.5 |
Use ICT to efficiently manage information and knowledge. (CT2)
|
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica la programació dels ordenadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics a la enginyeria.
| | A3.3 |
Coneix els aspectes bàsics del hardware i el software
Enten el funcionament elemental dels diferents sistemes operatius.
Compren els entorns de bases de dades relacionals.
S'introdueix en el món de les xarxes d’ordenadors
Analitza un problema i dissenya un algoritme que el resolgui.
Enten i aplica les diferents estructures de control algorítmiques.
Treballa amb fitxers capaços d’emmagatzemar gran quantitat de dades.
Aconsegueix un primer pas d'abstracció a través del disseny descendent.
Representa dades de forma gràfica i les manipula de forma eficaç.
Dissenya processos per a la solució numèrica de problemes amb sistemes d’equacions lineals i no lineals
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.5 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. (Ser digital)
Cerca i obtè informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. (Cercar)
Organitza la informació amb eines adequades, ja sigui en línia o presencials, que permetin el desenvolupament de les seves activitats acadèmiques (Organitzar).
Elabora informació amb les eines i formats adequats a la situació comunicativa i ho fa de manera honesta (crear).
Utilitza les TIC per a compartir e intercanviar informació (compartir).
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introducció a un entorn de programació estructurat |
Introducció a MATLAB
Variables, operacions i funcions
Vectors i matrius
Estructures de control: bucles i bifurcacions |
Representació gràfica de dades |
Gràfics en dos dimensions
Gràfics en tres dimensions |
Errors i propagació |
|
Resolució de sistemes d'equacions lineals |
Mètodes matricials de resolució de sistemes d'equacions lineals
Mètodes iteratius de resolució de sistemes d'equacions lineals |
Resolució numèrica d'equacions i sistemes d'equacions no lineals |
Mètodes de punt fix i mètodes de localització en la resolució d'equacions no lineals
Mètode de Nerwton i de la secant en la resolució d'equacions no lineals
Mètode de Newton Raphson per a la resolució de sistemes d'equacions no lineals |
Regressió |
Regressió lineal
Regressió polinòmica |
Interpolació |
Interpolació lineal
Interpolació polinòmica |
Derivació i integració numèrica |
Diferents tipus de derivades numèriques
Mètodes d'integració numèrica |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
28 |
23 |
51 |
IT-based practicals |
|
20 |
29 |
49 |
Seminars |
|
8 |
22 |
30 |
Problem solving, exercises |
|
7 |
7 |
14 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
2 |
0 |
2 |
Mixed tests |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introducció de l'assignatura i planificació dels seus continguts.
Descripció de l'avaluació de l'assignatura |
Lecture |
Introducció a la programació computacional
Estudi dels diversos mètodes de resolució de problemes usant els mètodes numèrics.
Introducció al coneixement dels ordinadors |
IT-based practicals |
Elaboració de programes computacionals
Resolució de problemes amb l'ús de programes informàtics |
Seminars |
Treball en grup més reduït sobre aspectes puntuals de l'assignatura |
Problem solving, exercises |
Resolució de problemes amb l'elaboració i ús de programes informàtics |
Personal attention |
Anàlisi dels punts febles de l'alumne en la utilització dels mètodes numèrics. Aquesta atenció es farà a l'aula mentre els alumnes resolguin problemes o a les hores d'atenció als alumnes |
Description |
L'atenció a l'estudiant es realitzarà en el despatx 111 de l'DEM en l'horari definit en moodle, en cas d'emergència sanitària, es podrà realitzar mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
IT-based practicals |
|
Els treballs de laboratoris es resoldran setmanalment.
Per superar l'avaluació contínua l'alumne ha de lliurar el 90% dels laboratoris en els terminis indicats a classe |
20% |
Mixed tests |
|
Primer parcial (nota minima 3.5) |
35% |
Mixed tests |
|
Segon parcial (nota mínima 3.5) |
45% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Avaluació contínua: La nota mínima en cadascuna de les proves d'avaluació continuada ha de ser superior a 3.5 i és obligatori lliurar les activitats de laboratoris dins dels terminis indicats a classe i en Moodle. Segona convocatoria: L'examen serà sobre tot el contingut de l'assignatura i tindrá un pes del 100% |
Basic |
Chapra, S. C., Canale, R. P., Métodos numéricos para ingenieros, McGraw Hill Education, 2015
García, J., Rodríguez, J.I., Vidal, J., Aprenda MATLAB 7.0 como si estuviera en primero, Universidad Politécnica de Madrid, 2005
|
|
Complementary |
Numerical Methods for Engineers and Scientists, Hoffman, J.D., , MacGraw Hill Inc.
Mathews, John H., Fink, Kurtis D., Métodos Numéricos con MATLAB, Prentica Hall, 20090
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|