Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A1.2 |
Design, execute and analyse experiments related to engineering
|
| A3.2 |
Comprehension and dexterity in the application of the fundamentals and the general laws of mechanics, thermodynamics, fields, waves, electromagnetism and their application to solve engineering problems (FB2) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3.1 |
Ability to work in a multilingual and multidisciplinary environment (G10). |
| B3.2 |
Contribute effectively to achieving the team's objectives through cooperation, participation and commitment to the shared vision and goal. |
| B3.3 |
Work autonomously and as part of a team with responsibility and initiative. (CT4)
|
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica correctament els conceptes bàsics sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica, camps i ones i electromagnetisme per a la resolució de problemes propis de la enginyeria.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A3.2 |
Coneix els fonaments bàsics del càlcul vectorial.
Compren la teoria de la mecànica newtoniana.
Aplica els conceptes del càlcul vectorial a la resolució de problemes de mecànica newtoniana i del sòlid rígid.
Enuncia la Primera i la Segona llei de la Termodinàmica i explica les seves implicacions físiques
Identifica els fonaments teòrics aplicats a la resolució de problemes.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3.1 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B3.2 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva.
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip.
Amb la seva forma de comunicar-se i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup.
| | B3.3 |
Participate actively and share information, knowledge and experience.
Finish the tasks assigned to them in the time allowed and with the resources available.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col·labora activament en la planificació de la feina en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Vectors. |
Operacions amb vectors. Reducció de sistemes de vectors. Torsor. |
Forces |
Introducció. Tipus.Principi d'acció i reacció. |
Estàtica de la partícula. Equilibri del punt |
Introducció. Estudi de forces en el pla. Estàtica de la partícula. |
Sistemes de forces i moments |
Introducció. Principi de transmisibilitat. Moment de una força respecte un punt. Moment de una força respecte un eix. Moment de un parell. Reducció de un sistema de forces a una força y un parell. Sistemes equivalents |
Equilibri del sòlid rígid |
Introducció. Diagrama del sòlid lliure. Equilibri en el pla. Sòlids sotmesos a carregues repartides. Sòlids estàticament indeterminats. Equilibri en tres dimensiones. |
Cinemàtica de la partícula |
Moviment rectilini. Moviment de varies partícules. Moviment relatiu. Moviments holònoms. Moviment curvilini. Components tangencial i normal de l’acceleració. Coordenades polars i cilíndriques. |
Cinètica de la partícula |
Lleis de Newton. Moment lineal de una partícula. Equilibri dinàmic. Moment angular de una partícula. Moviment sota l’acció de una força central. Conservació del moment angular Llei de gravitació de Newton. |
Treball i energia |
Treball d’una força. Energia cinètica. Teorema de la força viva. Aplicació del teorema de la força viva. Potencia i Rendiment. Energia potencial. Forces conservatives. Conservació de l’energia. Moviment sota l’acció d’una força central conservativa. Teorema del moment lineal. Moviment impulsiu. Xocs. |
Sistemes de partícules |
Aplicació de les Lleis de Newton a un sistema de partícules. Moments lineal i angular d’un sistema de partícules. Moviment del centre de masses d’un sistema de partícules. Moment angular d’un sistema de partícules respecte al seu centre de masses. Conservació dels moments lineal i angular en un sistema de partícules. Energia cinètica de un sistema de partícules. Teorema de la força viva. Conservació de l’energia en un sistema de partícules. Teorema del moment lineal per un sistema de partícules. Teorema del moment angular. Sistemes de massa variable. Corrent estacionaria de partícules. Sistemes que guanyen o perden massa. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Lecture |
|
26 |
39 |
65 |
Laboratory practicals |
|
30 |
6 |
36 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Practical tests |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Laboratory practicals |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Personal attention |
|
Description |
En aquestes hores el professor aten i resol dubtes als alumnes al despatx 207. En el període excepcional es faran tutories online mitjançant mail i videoconferències. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Laboratory practicals |
|
Avaluació de les pràctiques
Condició indispensable, però no suficient, per superar l'assignatura haver realitzat i aprovat les pràctiques de laboratori. |
10 % |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
Problemes/exercicis realitzats individualment/grup lliurats al final de una sessió d’exercicis a l’aula/moodle. |
10 % |
Practical tests |
|
Prova a mitat de quadrimestre
Prova al final de quatrimestre |
30 %
50 % |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
|