Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A3.6 |
Adequate knowledge of the concept of company and its institutional and legal framework. Business organisation and management skills. (FB6)
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.5 |
Use ICT to efficiently manage information and knowledge. (CT2)
|
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica correctament el concepte d’empresa, el seu marc institucional i jurídic, així com els principis d’organització i gestió d’empreses.
| | A3.6 |
Utilitza les eines conceptuals bàsiques per a comprendre el món de les organitzacions empresarials i les seves necessitats estratègiques.
Coneix els principis econòmics bàsics i analitza el context socioeconòmic de les organitzacions empresarials.
Descriu el sistema empresarial en termes d'inputs, processos, productes, fluxos d'informació, proveïdors, clients i entorn.
Aplica el llenguatge empresarial per interactuar en equips interdisciplinaris.
Enten el paper del professional de l'enginyeria dins de les organitzacions empresarials
Realitza l'anàlisi de la viabilitat econòmica dels projectes d'inversió.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.5 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. (Ser digital)
Cerca i obtè informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. (Cercar)
Organitza la informació amb eines adequades, ja sigui en línia o presencials, que permetin el desenvolupament de les seves activitats acadèmiques (Organitzar).
Elabora informació amb les eines i formats adequats a la situació comunicativa i ho fa de manera honesta (crear).
Utilitza les TIC per a compartir e intercanviar informació (compartir).
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Módulo 1. Empresa y entorno.
En este primer bloque se tratan los conocimientos básicos sobre el mundo empresarial y su entorno, con especial referencia al entorno económico.
Se explora el concepto de sistema
económico, la influencia de los mercados, el entorno competitivo y la oferta y la demanda en la actividad empresarial.
Se analizan temas de micro y
macroeconomía desde una vertiente práctica que permite al alumnado ser
capaz de entender la información que aparece en la prensa económica y sus
implicaciones en la toma de decisiones en el seno de las organizaciones
empresariales. |
|
Módulo 2. El sistema económico-financiero de la empresa.
En este módulo se aborda el estudio de los documentos que reflejan el estado económico financiero de la empresa para poder analizar y valorar los diferentes parámetros que refleja la contabilidad de la misma.
El objetivo es capacitar al alumno a evaluar la situación económica de una empresa mediante el análisis de los estados financieros. |
|
Módulo 3. Fundamentos de análisis de inversiones, cálculo de costes y
sistemas de financiación de la empresa.
Se trata el análisis de inversiones;
se estudian tanto técnicas como aplicaciones informáticas de análisis de
análisis económico.
Se dota al alumnado de conceptos financieros básicos a tener en cuenta en el proceso de evaluación de inversiones productivas.
|
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
1 |
3 |
Lecture |
|
42 |
42 |
84 |
Seminars |
|
26 |
26 |
52 |
Assignments |
|
1 |
0 |
1 |
Personal attention |
|
1 |
1 |
2 |
|
Multiple-choice objective tests |
|
2 |
2 |
4 |
Short-answer objective tests |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminars |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Assignments |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Personal attention |
Resolució de dubtes sobre els continguts de la matèria. |
Description |
<p>Suport
docent al treball autònom de l'alumnat. El professorat indicarà a l'inici de
les classes el seu horari d'atenció a l'alumnat, temps en el qual els alumnes
poden resoldre dubtes que se'ls plantegin al llarg de les classes.</p><p>A causa
de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar
mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament per correu
electrònic, o mitjançant altres eines virtuals.</p> |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
|
30% |
Multiple-choice objective tests |
|
|
35% |
Short-answer objective tests |
|
|
35% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Avaluació continua La nota mínima en cadascuna de les proves d'avaluació continuada ha de ser igual o superior a 4. Segona convocatòria La
segona convocatòria és independent de la primera. En conseqüència
l'alumne que no superi la primera convocatòria haurà d'examinar-se de
tot el contingut del curs (modalitat examen tipus test, 100% de la nota) No es permetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. Els
exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència
sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les
activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien on line en les
dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu
consultar la informació actualitzada. |
Basic |
Koontz, Administración, una perpectiva global, 1994, McGraw Hill
E. Bueno Campos, Curso básico de economía de la empresa, 1993, Piramide
Torres Coronas, T. i Vallet Plana, Manuel, Gestió d'Empreses per a enginyers, 2006, URV
Nickels, McHugh, Introducción a los negocios, 1997, McGraw Hill Irwin
Brealey R., Myers S., Fundamental of Corporate Finance, 2007, McGraw Hill
Heizer J., Render B., Operations Management, 2008, Prentice Hall
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|