Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A4.7 |
Coneixement dels principis de teoria de màquines i mecanismes (RI7) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica els principis de teoria de màquines i mecanismes.
| | A4.7 |
Reconeix i identifica les condicions d'equilibri d'un sòlid o conjunt de sòlids en el plànol i en l'espai
Compren i utilitza els diferents mètodes d'anàlisi Cinemàtica i ho aplica a un mecanisme pla
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
0. Introducció |
Presentació de l'assignatura. Estàtica del sòlid rígid, revisió de Fonaments de Física I. |
1. Estàtica del sòlid rígid en 3 dimensions |
Aplicar els principis d'equilibri estàtic a l'espai. |
2. Estàtica de màquines i mecanismes |
Estudi de l'equilibri d'un conjunt de sòlids. Màquines en equilibri. |
3. Adherència i Fricció en màquines |
Estudi de l'equilibri en màquines considerant el fregament. |
4. Cinemàtica de mecanismes. Posicions |
Terminologia. Mètodes gràfics. |
5.Cinemàtica de mecanismes. Velocitats. Potències virtuals |
Mètodes gràfics. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
19 |
49 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
18 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
1 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
12 |
16 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura
Repàs dels conceptes d'Estàtica del sòlid rígid |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels principals conceptes teòrics mitjançant tècniques TIC i pissarra |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exposició pràctica dels conceptes adquirits a les classes magistrals mitjançant la resolució detallada de problemes pràctics |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució d'un treball mitjançant metodologia Agile durant tot el quadrimestre i per equips de 5 alumnes. |
Presentacions / exposicions |
L'equip d'alumnes exposarà el treball realitzat per metodologia Agile. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i explicació de conceptes no assolits en suficiència. |
descripción |
Les consultes es
realitzaran per video-conferència (Teams), i/o presencials, en horaris convinguts entre alumne i
professora. Per demanar hora d'atenció personalitzada s'enviarà un mail al professor de
l'assignatura.
Es recorda la
conveniència d'utilitzar aquestes hores per part de l'alumne. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant el conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà avaluat. |
35 |
Proves de desenvolupament |
|
Dos examens amb resolució de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes teòrics apresos a les sessions magistrals
Primer examen, 25%
Segon examen, 40%
|
65 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Primera convocatòria: La mitja de les dues notes de les 2 proves de desenvolupament ha de ser igual o major que 4 per poder fer mitja amb la resta de notes de l'assignatura d'avaluació continua. A més, la nota mínima de la segona prova de desenvolupament ha de ser superior o igual a 3,5 per poder fer mitja amb les altres notes d'avaluació continua. El segon parcial de l'assignatura compren tot el temari. Segona convocatòria: En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continua (resultat de PBL>6,5), els resultats obtinguts de les proves d'avaluació durant el curs comptaran, si li son favorables, en la nota final de la segona convocatòria. Durant les proves, els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. Alumnes repetidors: En el cas de que un /una alumne obtingui un resultat de PBL>6.5, podrà optar a convalidar aquesta part el curs a repetir. |
Bàsica |
Beer, P. Ferdinand, Mecanica vectorial para ingenieros, Dècima Edicio, 2017
A. Simon, Fundamentos de teoria de maquinas, Segona, 2005
A. Simon, Winmecc, 4.6.0,
C. Urbina, La professora de l’assignatura proporcionarà al campus virtual TOTS els documents:Teoria i problemes a resoldre, ,
C. Urbina, Mecànica i Teoria de Mecanismes, segona, 2020
jaime Dominguez, Teoría de màquinas i mecanismos, primera, 2017
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
LABORATORI DE MÀQUINES I MECANISMES/20224102 | LABORATORI D'ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS/20224105 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005 | FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA I/20224004 | EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR II/20224002 | EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR I/20224001 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|