Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A4.7 |
Coneixement dels principis de teoria de màquines i mecanismes (RI7) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica els principis de teoria de màquines i mecanismes.
| | A4.7 |
Sap utilitzar programes de simulació de la cinemàtica i dinàmica de mecanismes així com comprendre els resultats obtinguts
Aplica l'equilibri dinàmic a l'estudi d'un sistema d'un grau de llibertat
Compren i aplica la reducció de paràmetres dinàmics en sistemes d'un grau de llibertat
Calcula correctament els paràmetres intrínsecs d'una roda dentada
Dissenya mecanismes de lleves mitjançant programes informàtics
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Introducció |
Organització de l'assignatura |
2. Acceleració en mecanismes plans. |
Mètodes gràfics i analítics |
3. Equilibri dinàmic d'Alembert. Aplicació de les potencies virtuals. |
Equilibri dinàmic de màquines |
4. Reducció dinàmica |
Equilibri dinàmic en màquines |
5. Disseny de lleves |
Introducció al dissenye de lleves per ordinador |
6. Trens d'engranantge |
Trens fixos. Trens epicicloïdals. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
19 |
49 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
17 |
34 |
51 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura
|
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels principals conceptes teòrics mitjançant tècniques TIC i pissarra
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exposició pràctica dels conceptes adquirits a les classes magistrals mitjançant la resolució detallada de problemes pràctics
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant el conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà avaluat.
Resolució d'un treball mitjançant metodologia Agile durant tot el quadrimestre i per equips de 5 alumnes.
|
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i explicació de conceptes no assolits. |
descripción |
Les consultes es realitzaran per video-conferència (Teams), i/o presencials, en horaris convinguts entre alumne i professor. Per demanar hora d'atenció personalitzada s'enviarà un mail al professor de l'assignatura. Es recorda la conveniència d'utilitzar aquestes hores per part de l'alumne. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant el conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà avaluat. |
35 |
Proves de desenvolupament |
|
Dos examens amb resolucio de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes teòrics apresos a les sessions magistrals
Primer examen, 25%
Segon examen, 40%
|
65 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Primera convocatòria: La mitja de les dues notes de les 2 proves de desenvolupament ha de ser igual o major que 4 per poder fer mitja amb la resta de notes de l'assignatura d'avaluació continua. A més, la nota mínima de la segona prova de desenvolupament ha de ser superior o igual a 3,5 per poder fer mitja amb les altres notes d'avaluació continua. El segon parcial de l'assignatura compren tot el temari. Segona convocatòria: En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continua (resultat de PBL>6,5), els resultats obtinguts de les proves d'avaluació durant el curs comptaran, si li son favorables, en la nota final de la segona convocatòria. Durant les proves, els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. Alumnes repetidors: En el cas de que un /una alumne obtingui un resultat de PBL>6.5, podrà optar a convalidar aquesta part el curs a repetir. |
Bàsica |
A. Simon, Fundamentos de Teoria de maquinas, Quarta, 2015
Robert L. Norton, Diseno de maquinaria, Cuarta, 2009
R.C. Hibbeler, Dinamica, Decima, 2004
C. Urbina, El professor aportarà al campus virtual tota la teoria bàsica específica de cada assignatura. Recull de problemes per resoldre, ,
C. Urbina, Mecànica i teoria de Mecansmes, segona, 2020
Jaime Domínguez, Teoria de Màquinas y mecanismos, primera, 2017
Inventor, Autodesk Inventor, ,
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
PROJECTE INTEGRADOR III/20224127 | DISSENY DE MÀQUINES/20224122 | DINÀMICA DE SISTEMES MECÀNICS/20224123 | LABORATORI D'ASSAIG DE MÀQUINES/20224124 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
LABORATORI DE MÀQUINES I MECANISMES/20224102 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005 | EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR II/20224002 | EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR I/20224001 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|