Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A1.2 |
Design, execute and analyse experiments related to engineering
|
| A4.8 |
Knowledge and use of the principles of strength of materials (RI8)
|
| A5.4 |
Knowledge of and ability to apply the fundamentals of elasticity and strength of materials to the behaviour of real solids (M4)
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.1 |
Communicate information clearly and accurately to diverse audiences. (CT5)
|
| B3.3 |
Work autonomously and as part of a team with responsibility and initiative. (CT4)
|
| B5.3 |
Ability to solve problems with initiative, decision-making, creativity and critical reasoning, and to communicate and transmit knowledge, skills and abilities in the field of Industrial Technical Engineering, specialised in Mechanics. (G4) (CT3) |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica els fonaments de l'elasticitat i resistència de materials al comportament de sòlids reals.
| | A1.2 |
Aplica les tècniques experimentals als sòlids estructurals
| | A4.8 |
Determina tensions i deformacions en camp elàstic generades en un sòlid com a conseqüència de les solicitacions exteriors.
| | A5.4 |
Caracteritza i analitza materials estructurals mitjançant assajos destructius i no-destructius.
Determina les tensions i deformacions generades en un sòlid mitjançant tècniques extensométriques.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant, amb un llenguatge apropiat a la situació.
Plan their communications: generate ideas, search for information, select and order the information, make schemes, determine the type of audience and the objectives of the communication, etc.
Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc.
Prepare their presentations and use a variety of presentation strategies (audiovisual support, eye contact, voice, gesture, time, etc.).
| | B3.3 |
Participate actively and share information, knowledge and experience.
Finish the tasks assigned to them in the time allowed and with the resources available.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col·labora activament en la planificació de la feina en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Provide alternative solutions to a problem and evaluate risks and advantages.
Draw up strategies to solve problems.
Obtain the support they need from others for their decisions to be successful.
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
BLOC 1. caracterització, anàlisi i inspecció de materials mitjançant assajos destructius i no destructius. |
Introducció als diferents tipus de tècniques de caracterització i assajos destructius i no destructius. Presentació i interpretació de l’assaig a tracció per a materials plàstics i/o metàl·lics: destructiu i no-destructiu. |
BLOC 2. caracterització, anàlisi i inspecció de materials mitjançant tècniques d'Extensometria |
Presentació de les tècniques extensometriques: us, connexionats, aplicacions. Medicions extensometriques amb diferents estats tensionals i diferents configuracions: tracció, flexió, recipients a presió.... |
BLOC 3. caracterització i anàlisi resistent mitjançant el Mètode dels Elements Finits |
Introducció al Mètode dels Elements Finits (MEF). Descripció del programa, funcionament general. Aplicació a càlculs de elements estructurals amb diferent complexitat en càrregues i restriccions. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
7 |
10 |
17 |
Laboratory practicals |
|
21 |
6 |
27 |
Personal attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
Oral tests |
|
0.5 |
7.5 |
8 |
Short-answer objective tests |
|
2 |
8 |
10 |
Mixed tests |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Descripció general de l'organització de l'assignatura, mètodes de treball i mètodes d'avaluació. |
Lecture |
Desenvolupament del contingut teòric de la pràctica corresponent i explicació de com es desenvoluparà la pràctica de manera presencial. L'alumne haurà de venir al laboratori amb aquests continguts assimilats per poder fer la pràctica correctament. |
Laboratory practicals |
Els alumnes desenvoluparan al laboratori de manera presencial la pràctica corresponent segons el guió i hauran de presentar un informe detallant els resultats i les conclusions.
És fonamental que l'alumne vingui amb l'informe llegit i analitzat i amb el video You-tube de la pràctica visualitzat. |
Personal attention |
Resolució de dubtes i explicació de conceptes no entesos. |
Description |
Les consultes presencials es realitzaran al despatx 114. L'horari
de consultes del professor es definira a principi de curs. Es recorda a
l'alumne la conveniència d'aprofitar aquestes hores.
Tota l'informació de l'assignatura es publicarà via Moodle. L’atenció a l’estudiant també es podrà
realitzar mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament
per correu electrònic (correu estudiants@urv.cat), o mitjançant altres eines virtuals. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Laboratory practicals |
|
Realització de guions a les pràctiques. En algunes pràctiques es pot demanar un informe previ a la pràctica que formarà part de la nota de la mateixa. Per optar a l'Opció A d'avaluació és necessari treure un mínim de 5 de nota mitjana a aquesta part. |
OPCIÓ A: 40%.
OPCIÓ B: 20% |
Oral tests |
|
Exposició individual d’una de les pràctiques on es valorarà la comprenssió per part de l'alumne de les pràctiques de laboratori.
NOTA MÍNIMA DE LA PROVA: 3.5 punts PER PODER APROVAR L'ASSIGNATURA |
OPCIÓ A: aquesta prova no és necessari en la Opció A.
OPCIÓ B: 40% |
Mixed tests |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. Per poder optar a l'OPCIÓ A d'avaluació, és necessari treure una nota mitjana mínima de 5 i un 4 de nota mínima en cada prova si n'hagués més d'una. |
OPCIÓ A: 45%.
OPCIÓ B: 25%. |
Short-answer objective tests |
|
Autoavaluacions prèvies i/o posteriors a cada pràctica amb una valoració del 10% total. Per poder optar a l'Opció A d'avaluació és necessari una nota mitjana mínima de 5 en aquesta part. |
OPCIÓ A & B: 15%.
|
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
NORMES DE SEGURETAT: ÉS OBLIGATORI L'ÚS DELS EPI NECESSARIS PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES. Per aprovar l'assignatura amb l'OPCIÓ A, els alumnes han de treure una nota mitjana mínima de 5 en les pràctiques de laboratori, en les proves objectives de preguntes curtes i en les proves mixtes (amb un minim de 4 a cada prova mixta si n'hagués més d'una). Per aprovar l'assignatura amb l'OPCIÓ B, la nota mínima de l'examen final oral ha de ser superior o igual a 3,5 punts i els alumnes hauran d'haver fet totes les altres proves d'avaluació demandes durant el curs. Per a tots els alumnes: La assistència a TOTES les pràctiques és obligada. Només es permet una falta injustificada a les pràctiques. Les faltes justificades segueixen la normativa de l'ETSEQ. En tots els casos, els alumnes que no assisteixin a una pràctica hauran de posar-se en contacte amb el professor responsable en un termini màxim de 5 dies a comptar des del dia de realització de la pràctica per a poder recuperar la pràctica segons les indicacions del professor. EN AQUESTA ASSIGNATURA NO HI HA SEGONA CONVOCATÒRIA degut al seu caràcter eminentment pràctic només disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens. LA NO RECUPERACIÓ DE ALGUNA PRÀCTICA DINS DEL TERMINI ESTABLERT IMPLICA DIRECTAMENT UN SUSPENS DE L'ASSIGNATURA. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.
|
Basic |
S.De la Flor et al., Laboratoris 2.0: Material Docent.Elasticitat i Resistència de Materials, Edicions URV, 2018
S.De la Flor et al., Video-Clips (anglès) Laboratory of Elasticity and Strength of Materials., URV-Canal Youtube, 2020
S.De la Flor et al., Video-Clips (catalán) Pràctiques Laboratori dElasticitat i Resistència de Materials., URV-Canal Youtube, 2020
S.De la Flor et al., Video-Clips (Español) Prácticas Laboratorio de Elasticidad y Resistencia de Materiales., URV-Canal Youtube, 2020
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
THEORY AND DESIGN OF STRUCTURES/20224118 | MACHINE DESIGN/20224122 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
ELASTICITY AND STRENGTH OF MATERIALS II/20224107 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF PHYSICS IN ENGINEERING II/20224005 | FUNDAMENTALS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING I/20224006 | FUNDAMENTALS OF PHYSICS IN ENGINEERING I/20224004 | FUNDAMENTALS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING II/20224007 | MECHANICS AND THEORY OF MECHANISMS I/20224103 | ELASTICITY AND STRENGTH OF MATERIALS I/20224106 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|