Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A2.1 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes de compliment obligat (G6) |
| A4.8 |
Coneixement i utilització dels principis de la resistència de materials (RI8) |
| A5.4 |
Coneixements i capacitats per aplicar els fonaments de l'elasticitat i resistència de materials al comportament de sòlids reals (M4) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica els fonaments de l'elasticitat i resistència de materials al comportament de sòlids reals.
| | A2.1 |
Dissenya elements estructurals segons codis adequats.
| | A4.8 |
Determina tensions i deformacions en camp elàstic generades en un sòlid com a conseqüència de les solicitacions exteriors.
| | A5.4 |
Identifica i analitza les solicitacions i estats tensionals als quals estan sotmesos les estructures i els sistemes mecànics.
Analitza i calcula elements estructurals segons criteris de rigidesa i resistència.
Analitza l'estat tensional i de deformació mitjançant mètodes numèrics.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
T1. Teoria General de la Flexió: anàlisi de tensions. |
Definicions. Diagrames en flexió. Llei de Navier per al càlcul de les tensions normals en flexió pura. Tensions en flexió simple. Tensions tangencials: fórmula de Colignon. Tensions principals en flexió simple. Dimensionat de barres en flexió simple. Anàlisi de seccions compostes. |
T2. Teoria General de la Flexió: anàlisi de deformacions. |
Definicions. Mètode de la doble integració per al càlcul de les deformades. Efecte del esforç tallant. Aplicació al càlcul de bigues hiperestàtiques. |
T3. Flexió Desviada i Flexió composta |
Definicions. Flexió desviada i flexió composta |
T4. Torsió |
Torsió en barres rectes i de secció circular. Distribució de les tensions tangencials. Diagrames. Càlcul d’eixos de transmissió de potencia. Torsió hiperestàtica. |
T5. Inestabilitat elàstica i vinclament. |
Definicions. Mètode d’Euler. Limitacions. Mètode X. Altres mètodes. Compressió excèntrica. |
T6. Accions combinades |
Càlcul i disseny d’elements sotmesos a accions combinades. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
14 |
28 |
42 |
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
14 |
28 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
12 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
12 |
16 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Descripció general de l'organització de l'assignatura, mètodes de treball i mètodes d'avaluació. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del principals conceptes teòrics mitjançant tècniques TIC i pissarra. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exposició pràctica dels conceptes adquirits a les classes magistrals mitjançant la resolució de problemes pràctics. |
Pràctiques a través de TIC |
Resolució per part de l'alumne de problemes simples aplicant els conceptes més bàsics teòrics i pràctics. Es realittzarà amb plataformes virtuals tipus Moodle. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i explicació de conceptes no entesos. |
descripción |
Les consultes presencials es realitzaran al despatx 114. L'horari de consultes del professor es definira a principi de curs. Es recorda a l'alumne la conveniència d'aprofitar aquestes hores.
Tota l'informació de l'assignatura es publicarà via Moodle.
L’atenció a l’estudiant també es podrà
realitzar mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament
per correu electrònic (correu estudiants@urv.cat), o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable. |
15-20% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes simples aplicant els conceptes més bàsics teòrics i pràctics. Es realitzarà on-line amb plataforma tipus Moodle. |
0-10% |
Proves de desenvolupament |
|
Dos exàmens parcials amb resolució de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes apresos a clase. |
75-80% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La nota mínima de la segona prova de desenvolupament (segon examen parcial) és un 3 per poder fer mitja amb les altres proves de l'avaluació continua. Per poder aprovar l'assignatura (avaluació continua), l'alumne haurà d'haver fet totes les proves avaluatives demanades durant el curs. També és necessari una nota mitjana igual o superior a 4 entre les dues proves de desenvolupament (també anomenats exàmens parcials). SEGONA CONVOCATÒRIA: En la 2º convocatòria l'alumne s'examinarà del contingut global de l'assignatura en un únic exàmen (100 % de la nota). En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continua i sempre a criteri del professor, els resultats obtinguts de les proves d'avaluació durant el curs comptaran, si li són favorables, en la nota final de la segona convocatòria. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
L.Ortiz Berrocal, Resistencia de Materiales, Mc.Graw-Hill, 2002
Timothy A. Philpot, Mechanics of Materials. An integrated learning system, Wiley, 2008
, , ,
S. De la Flor López, Apunts docents de ELAR II, Interna URV, 2012
S. De la Flor López, Problemes Docents de ELAR II, Interna URV, 2012
S. De la Flor López, Col·lecció de Problemes d'exàmens de ELAR II, Interna URV, 2021
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
TEORIA I DISSENY D'ESTRUCTURES/20224118 | DISSENY DE MÀQUINES/20224122 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
LABORATORI D'ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS/20224105 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA I/20224006 | FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA I/20224004 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|