Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A2.1 |
Ability to manage specifications, regulations and mandatory standards (G6)
|
| A4.8 |
Knowledge and use of the principles of strength of materials (RI8)
|
| A5.4 |
Knowledge of and ability to apply the fundamentals of elasticity and strength of materials to the behaviour of real solids (M4)
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica els fonaments de l'elasticitat i resistència de materials al comportament de sòlids reals.
| | A2.1 |
Dissenya elements estructurals segons codis adequats.
| | A4.8 |
Determina tensions i deformacions en camp elàstic generades en un sòlid com a conseqüència de les solicitacions exteriors.
| | A5.4 |
Identifica i analitza les solicitacions i estats tensionals als quals estan sotmesos les estructures i els sistemes mecànics.
Analitza i calcula elements estructurals segons criteris de rigidesa i resistència.
Analitza l'estat tensional i de deformació mitjançant mètodes numèrics.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
T1. Teoria General de la Flexió: anàlisi de tensions. |
Definicions. Diagrames en flexió. Llei de Navier per al càlcul de les tensions normals en flexió pura. Tensions en flexió simple. Tensions tangencials: fórmula de Colignon. Tensions principals en flexió simple. Dimensionat de barres en flexió simple. Anàlisi de seccions compostes. |
T2. Teoria General de la Flexió: anàlisi de deformacions. |
Definicions. Mètode de la doble integració per al càlcul de les deformades. Efecte del esforç tallant. Aplicació al càlcul de bigues hiperestàtiques. |
T3. Flexió Desviada i Flexió composta |
Definicions. Flexió desviada i flexió composta |
T4. Torsió |
Torsió en barres rectes i de secció circular. Distribució de les tensions tangencials. Diagrames. Càlcul d’eixos de transmissió de potencia. Torsió hiperestàtica. |
T5. Inestabilitat elàstica i vinclament. |
Definicions. Mètode d’Euler. Limitacions. Mètode X. Altres mètodes. Compressió excèntrica. |
T6. Accions combinades |
Càlcul i disseny d’elements sotmesos a accions combinades. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
PBL (Problem Based Learning) |
|
14 |
28 |
42 |
Lecture |
|
24 |
24 |
48 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
14 |
14 |
28 |
IT-based practicals |
|
0 |
12 |
12 |
Personal attention |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Extended-answer tests |
|
4 |
12 |
16 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Descripció general de l'organització de l'assignatura, mètodes de treball i mètodes d'avaluació. |
PBL (Problem Based Learning) |
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable. |
Lecture |
Desenvolupament del principals conceptes teòrics mitjançant tècniques TIC i pissarra. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Exposició pràctica dels conceptes adquirits a les classes magistrals mitjançant la resolució de problemes pràctics. |
IT-based practicals |
Resolució per part de l'alumne de problemes simples aplicant els conceptes més bàsics teòrics i pràctics. Es realittzarà amb plataformes virtuals tipus Moodle. |
Personal attention |
Resolució de dubtes i explicació de conceptes no entesos. |
Description |
Les consultes presencials es realitzaran al despatx 114. L'horari de consultes del professor es definira a principi de curs. Es recorda a l'alumne la conveniència d'aprofitar aquestes hores.
Tota l'informació de l'assignatura es publicarà via Moodle.
L’atenció a l’estudiant també es podrà
realitzar mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament
per correu electrònic (correu estudiants@urv.cat), o mitjançant altres eines virtuals. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable. |
15-20% |
IT-based practicals |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes simples aplicant els conceptes més bàsics teòrics i pràctics. Es realitzarà on-line amb plataforma tipus Moodle. |
0-10% |
Extended-answer tests |
|
Dos exàmens parcials amb resolució de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes apresos a clase. |
75-80% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La nota mínima de la segona prova de desenvolupament (segon examen parcial) és un 3 per poder fer mitja amb les altres proves de l'avaluació continua. Per poder aprovar l'assignatura (avaluació continua), l'alumne haurà d'haver fet totes les proves avaluatives demanades durant el curs. També és necessari una nota mitjana igual o superior a 4 entre les dues proves de desenvolupament (també anomenats exàmens parcials). SEGONA CONVOCATÒRIA: En la 2º convocatòria l'alumne s'examinarà del contingut global de l'assignatura en un únic exàmen (100 % de la nota). En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continua i sempre a criteri del professor, els resultats obtinguts de les proves d'avaluació durant el curs comptaran, si li són favorables, en la nota final de la segona convocatòria. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Basic |
L.Ortiz Berrocal, Resistencia de Materiales, Mc.Graw-Hill, 2002
Timothy A. Philpot, Mechanics of Materials. An integrated learning system, Wiley, 2008
, , ,
S. De la Flor López, Apunts docents de ELAR II, Interna URV, 2012
S. De la Flor López, Problemes Docents de ELAR II, Interna URV, 2012
S. De la Flor López, Col·lecció de Problemes d'exàmens de ELAR II, Interna URV, 2021
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
THEORY AND DESIGN OF STRUCTURES/20224118 | MACHINE DESIGN/20224122 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
ELASTICITY AND STRENGTH OF MATERIALS LABORATORY/20224105 | MECHANICS AND THEORY OF MECHANISMS II/20224104 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF PHYSICS IN ENGINEERING II/20224005 | FUNDAMENTALS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING I/20224006 | FUNDAMENTALS OF PHYSICS IN ENGINEERING I/20224004 | FUNDAMENTALS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING II/20224007 | MECHANICS AND THEORY OF MECHANISMS I/20224103 | ELASTICITY AND STRENGTH OF MATERIALS I/20224106 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|