Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A1.4 |
Capacitat per aplicar els principis i mètodes de la qualitat (G8) |
| A5.3 |
Coneixements aplicats d'enginyeria tèrmica (M3) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1.1 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
|
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa.
|
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis de l'enginyeria tèrmica.
| | A1.2 |
Aprèn a planificar una experimentació, la realitza, la interpreta i valora els resultats de manera crítica. Planifica racionalment l'execució d'una sèrie de tasques a dur a terme en grup i en un temps limitat. Treballa en equip amb plena responsabilitat individual. Treballa seguint sempre les normes de seguretat.
| | A1.4 |
Aplica els criteris de qualitat a la selecció i operació de sistemes de refrigeració industrial.
| | A5.3 |
Obté correlacions dels coeficients de convecció i dels coeficients de fricció a partir de les mesures experimentals realitzades en un bescanviador de calor.
Descobreix, comprova i aplica experimentalment els coneixements teòrics dels processos. Fomenta les habilitats d'observació i interpretació del funcionament de les instal·lacions i dels fenòmens que tenen lloc.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant, amb un llenguatge apropiat a la situació.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col·labora activament en la planificació de la feina en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Pràctica 1 |
Transferència de calor per conducció, convecció i radiació
• Determinació de la conductivitat d’un material aïllant.
• Estudi d’un procés de transferència de calor per convecció natural i radiació actuant en paral•lel.
• Obtenció de la correlació de convecció natural en una paret plana.
• Determinació de l’emissivitat d’una superfície brillant.
|
Pràctica 2 |
Banc de Bescanviador
• Càlcul de la calor intercanviada.
• Càlcul de l’eficiència dels bescanviadors.
• Càlcul del coeficient global experimental de transferència de calor.
• Càlcul dels coeficients de convecció a partir de correlacions i comparació dels coeficients globals.
|
Pràctica 3 |
Bescanviador de plaques
• Obtenció de la correlació del factor de fricció en funció del nombre de Reynolds.
• Obtenció de la correlació del nombre de Nusselt en funció dels nombres de Reynolds i Prandtl.
|
Pràctica 4 |
Refrigeració per compressió mecànica de vapor
• Determinació experimental de la calor intercanviada al condensador i a l’evaporador i del treball del compressor.
• Representació del cicle en un diagrama P-h.
• Avaluar les influències de cada un dels paràmetres de funcionament.
|
Pràctica 5 |
Compressió d’aire en simple i doble etapa
• Estudi del funcionament dels compressores de pistó.
• Calcular les magnituds típics necessàries para entendre el seu funcionament.
• Comprovar experimentalment les condiciones òptimes de treball, podent escollir entre treballar en una o dues etapes i la incorporació de refrigeració intermitja.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
18 |
45 |
63 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves orals |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de les experiències, registre i anàlisi de les dades experimentals i elaboració d'informes. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes sobre els mètodes de càlcul a utilitzar i els resultats obtinguts. |
descripción |
Les tutories es realitzaran en línia, per correu electrònic o via reunions de Teams. E-mail: mahmoud.bourouis@urv.cat |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Avaluació dels resultats i informes de les pràctiques.
|
45% |
Proves orals |
|
Exposició individual o en grup d'una o diverses de les pràctiques realitzades al laboratori.
|
40% |
Proves pràctiques |
|
Treball en el laboratori (Actitud, puntualitat, modo de desenvolupament de la pràctica, i preparació prèvia de la mateixa). |
15% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
1. Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. 2. Els estudiants que se matriculin en aquesta assignatura no podran sol•licitar la convocatòria addicional d'exàmens. 3. La puntuació final de l'assignatura inclourà el requisit d'assistència. |
Bàsica |
Mahmoud Bourouis, Laboratorio de Máquinas Térmicas, Universitat Rovira i Virgili, 2023
Incropera, F.R.; DeWitt, D.P. , Fundamentos de transferencia de calor , Prentice Hall; 4a Ed., Mèxic 1999
Çengel, Y.A.; Boles, M.A., Termodinámica, McGraw-Hill,
|
|
Complementària |
Moran, M.J.; Shapiro, H.N., Fundamentos de Termodinámica Técnica, Editorial Reverté S.A.,
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ENGINYERIA TÈRMICA I/20224108 | ENGINYERIA TÈRMICA II/20224109 | CALOR I FRED INDUSTRIAL/20224110 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|