Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.8 |
Projectar i gestionar el manteniment de transport de fluids, sistemes oleohidràulics i pneumàtics |
| A4.2 |
Coneixements dels principis bàsics de la mecànica de fluids i la seva aplicació a la resolució de problemes en el camp de l'enginyeria. Càlcul de canonades, canals i sistemes de fluids (RI2) |
| A5.6 |
Coneixement aplicat dels fonaments dels sistemes i màquines fluïdomecàniques (M6) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica els fonaments dels sistemes i màquines fluidomecàniques.
| | A1.8 |
Coneix el funcionament i paràmetres d'una instal•lació pneumàtica i oleohidràulica.
| | A4.2 |
Planteja i resol problemes de sistemes de canonades.
Fa el dimensionament i càlcul bàsic dels paràmetres fonamentals que caracteritzen un sistema de transport i distribució de fluids.
| | A5.6 |
Coneix la classificació, el funcionament i teoria bàsica de les màquines hidràuliques.
Dimensiona les parts funcionals de màquines hidràuliques.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1 Mesura del flux.
|
1.1 Tipus d’aparells i factors de selecció de dispositius de mesura del flux.
1.2 Mesura del flux promig.
1.2.1 Venturímetre, placa d’orifici i tobera.
1.2.2 Rotàmetre, mesuradors de vòrtex i de turbina.
1.2.3 Altres: Magnètics i ultrasònics
1.2.4 Mesuradors de desplaçament positiu.
1.2.5 Mesura del flux màssic
1.3 Sondes per la mesura de la velocitat: tub de Pitot i de Prandtl, anemòmetres. |
2 Sistemes de conducció de fluids. |
2.1 Tipus de problemes de conducció: sistemes en sèrie i en paral•lel.
2.2 Sistemes en sèrie.
2.2.1 Sistemes de classe I. Càlcul de la càrrega incògnita. Casos pràctics.
2.2.2 Sistemes de classe II. Càlcul del cabal.
2.2.3 Sistemes de classe III. Valor limitant de les pèrdues i càlcul del diàmetre del tub.
2.3 Sistemes en paral•lel (2 o més branques). |
3 Selecció i aplicació de bombes.
|
3.1 Tipus de bombes. Bombes de desplaçament
positiu i bombes cinètiques.
3.2 Equacions fonamentals per a les turbomàquines.
3.3 Potència i rendiment.
3.4 Corba característica d’una bomba.
3.5 Càrrega d’aspiració positiva (NPSH).
3.6 NPSH disponible i NPSH requerit. Cavitació.
3.7 Punt d’operació d’una bomba.
3.8 Lleis d’afinitat per a bombes centrífugues
3.9 Especificació de bombes centrífugues.
3.10 Efecte de la viscositat del fluid.
3.11 Criteris de selecció de bombes centrífugues. Requeriments per a la línia d’aspiració i per a la línia de descàrrega. Aplicacions.
3.12 Bombes de desplaçament positiu. Aplicacions. Principis d'oleohidràulica. |
4 Flux d’aire.
|
4.1 Característiques del flux de gasos.
4.2 Flux d’aire en ductes. Pèrdues d’energia.
4.3 Ventiladors, bufadors i compressors. Classificació.
4.4 Equacions dels ventiladors, lleis d’afinitat i corbes característiques.
4.5 Disseny d’instal.lacions. Exemples. |
5 Flux en canal obert
|
5.1 Característiques
5.2 Classificació. Número de Froude.
5.3 Flux uniforme. Fórmules de Chezy. Correlació de Manning
5.4 Determinació de la profunditat. Canals rectangulars i circulars. Concepte de canal eficient. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
15 |
45 |
Sessió Magistral |
|
30 |
45 |
75 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
0 |
24 |
24 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció a la matèria i facilitació de la planificació general: fonts d'informació, calendari d'avaluacions, estàndards requerits per al seguiment de la matèria i bon aprofitament de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
del llistat que es facilita per preparar la matèria |
Sessió Magistral |
Sobre els continguts específics de la matèria (desenvolupament del temari). S'incidirà en aspectes pràctics |
Atenció personalitzada |
Per facilitar el seguiment de l'assignatura, es donarà retroalimentació'particular a cada alumne a través dels exercicis corregits i la resolució de dubtes. |
Description |
Per assessorar l'alumne en el desenvolupament de la seva feina,
les hores de consulta es faran de forma presencial o online, a conveniència de les dues parts. Cal demanar cita amb antelació a través de moodle. No es resoldran dubtes per correu electrònic. Per als horaris de disponibilitat dels professors, consulteu el moodle de l'assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Problemes d'entrega telemàtics (moodle), són exercicis setmanals sobre el que es fa a classe i són puntuables |
50% |
Proves de desenvolupament |
|
Prova individual global al final del periode lectiu
NOTA MÏNIMA per promitjar amb els entregables: 3.5 |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Els exercicis d'avaluació continuada són exercicis telemàtics per treballar individualment, i avaluaran les habilitats de resolució de problemes i aplicació dels procediments practicats a les classes magistrals. En segona convocatòria, l'examen valdrà el 80% i els entregables comptaran el 20% restant. |
Bàsica |
Mott, R. L. , Applied Fluid Mechanics , Prentice Hall, New Jersey
White, F.M., Mecánica de Fluidos, McGraw-Hill, New York
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
LABORATORI D'HIDRÀULICA/20224115 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
ENGINYERIA FLUÏDOMECÀNICA/20224114 |
|
|
Other comments |
ÉS IMPRESCINDIBLE haver cursat l'assignatura d'Enginyeria Fluidomecànica del 1er Quadrimestre de 3er curs |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|