Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A1.6 |
Project machine elements and structures based on calculation methods, materials, functionality and manufacturing constraints |
| A2.1 |
Ability to manage specifications, regulations and mandatory standards (G6)
|
| A5.1 |
Knowledge of and ability to apply graphic engineering techniques (M1) |
| A5.2 |
Knowledge of and ability to calculate, design and test machines (M2)
|
| A5.7 |
Knowledge of and ability for the application of materials engineering (M7)
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica les tècniques d'enginyeria gràfica.
Calcula, dissenya i fa assaigs de màquines.
| | A1.6 |
Dimensiona elements de màquines sobre la base de criteris resistents i de funcionalitat, mitjançant tècniques manuals i programes informàtics específics.
| | A2.1 |
Coneix i aplica els reglaments de seguretat en màquines.
| | A5.1 |
Defineix elements de màquines.
| | A5.2 |
Avalua les càrregues en màquines a partir d'estimacions racionals, simulacions i anàlisi experimental.
Selecciona els accionaments més adequats per als grups mecànics.
Selecciona i aplica la informació dels fabricants d'elements de màquines al disseny mecànic.
| | A5.7 |
Aplica els coneixements de materials i fabricació al disseny d'elements mecànics.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema1. Bases del projecte de màquines |
1.1 Determinació de càrregues en màquines
1.2 Càlcul estàtic de màquines. Resistència i rigidesa
1.3 Càrregues cícliques. Fatiga i Mecànica de la fractura. Creep
|
Tema 2. Càlcul d' elements de màquines |
2.1 Unions cargolades, reblades i soldades.
2.2 Mecanismes de fricció. Frens, embragatges. Unions per serratge.
2.3 Elements de transmissió. Arbres,Cadenes i engranatges.
2.4 Rodaments i coixinets de fricció
2.5 Lleves. Presions de contacte i fatiga superficial
2.6 Disseny i càlcul de molles
2.7 Selecció d' accionaments
2.8 Equilibrat de mecanismes i motors
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
Lecture |
|
29 |
29 |
58 |
PBL (Problem Based Learning) |
|
29 |
30 |
59 |
Problem solving, exercises |
|
0 |
12 |
12 |
Personal attention |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Extended-answer tests |
|
4 |
12 |
16 |
Short-answer objective tests |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Descripció general de l'organització de l'assignatura, mètodes de treball i mètodes d'avaluació. |
Lecture |
Desenvolupament del principals conceptes teòrics a l' aula. |
PBL (Problem Based Learning) |
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. |
Problem solving, exercises |
Resolució per part de l' alumne de problemes de lliurament. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà avaluable. |
Personal attention |
Atenció a l'alumne en horaris de consulta al despatx del professor |
Description |
Consultes personalitzades al despatx del professor. Les hores de consulta es definiran a principi de curs. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises |
|
L' alumne lliurarà a traves de Moodle una serie de problemes que es proposaran durant el curs |
25% |
Extended-answer tests |
|
Dos exàmens parcials amb resolució de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes apresos a clase. Primer examen: 20%.
Segon examen: 20% |
40% |
Short-answer objective tests |
|
Resolució de qüestions relatives a conceptes bàsics de l'assignatura. Pot incloure algun desenvolupament teòric Es realitzaren juntament amb les proves de desenvolupament |
35% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Durant el curs es fan dos examens parcials que incorporen les proves de desenvolupament i les de preguntes. La nota mínima de la segona prova de desenvolupament (segon examen parcial) és un 3 per poder fer mitja amb les altres proves de l'avaluació continua. Per poder aprovar l'assignatura és necessari una nota mitjana igual o superior a 4 entre les dues proves de desenvolupament. En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continuada, en la segona convocatòria un 25% de la nota correspondrà als exercicis de lliurament del curs en el cas que li resulti favorable. |
Basic |
Shigley, Diseño en Ingeniería Mecánica, , McGraw-Hill
Bigorda, Fenollosa, La fatiga dels elements mecànics, , TEM UPC
Carles Riba i Romeva , Disseny i càlcul de molles , 1993, Servei de Publicacions de la UPC
Fenollosa, Unions cargolades, , TEM UPC
Carles Riba i Romeva, Mecanismes I Màquines I el Frec en les Màquines, 2009, Edicions de la UPC, S.L
Carles Riba i Romeva, Mecanismes i màquines III. Dinàmica de màquines, 2004, Edicions de la UPC, S.L
|
El professor facilitara a traves de Moodle la documentació pròpia per al seguiment dels principals temes del curs. |
Complementary |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
FINAL PROJECT III/20224127 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
MECHANICS AND THEORY OF MECHANISMS I/20224103 | ELASTICITY AND STRENGTH OF MATERIALS I/20224106 | ELASTICITY AND STRENGTH OF MATERIALS II/20224107 | MECHANICS AND THEORY OF MECHANISMS II/20224104 |
|
|
Other comments |
L' assignatura Projecte Integrador III desenvolupa els aspectes practics del disseny de màquines. Estan previstes per a que es cursin de manera simultania. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|