IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) FINAL PROJECT II Code 20224126
Study programme
Bachelor's Degree in Mechanical Engineering (2010)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Second 2Q single exam
Language
Català
Department Mechanical Engineering
Coordinator
LÓPEZ DE ZAMORA ENRICH, LUIS MARCOS
E-mail lluis.lopezdezamora@urv.cat
franciscojavier.zamora@urv.cat
Lecturers
LÓPEZ DE ZAMORA ENRICH, LUIS MARCOS
ZAMORA FERNÁNDEZ, FRANCISCO JAVIER
Web
General description and relevant information <div>DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA:</div><div>Desenvolupament de la intuició al món de l'enginyeria estructural i coneixement de les principals tipologies resistents. <br /></div><div><br /></div><div><br /></div>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1.1 Consistently apply knowledge of basic scientific and technological subjects pertaining to engineering
 A1.6 Project machine elements and structures based on calculation methods, materials, functionality and manufacturing constraints
Type B Code Competences Transversal
 B1.2 Adapt to a changing environment.
 B2.3 Influence and guide others to improve performance.
 B2.5 Provide guidelines for defining and achieving objectives.
 B3.1 Ability to work in a multilingual and multidisciplinary environment (G10).
 B3.3 Work autonomously and as part of a team with responsibility and initiative. (CT4)
 B3.4 Resolve conflicts in a constructive way.
 B4.1 Learn effective ways to assimilate knowledge and behaviour.
 B5.2 Take on entrepreneurial positions.
 B6.2 Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and as a professional (CT7)
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1.1 Defineix la tipologia d'una estructura per a una aplicació estructural
 A1.6 Aplica els conceptes de síntesi i anàlisi estructural al projecte d'un conjunt d'elements resistents
Type B Code Learning outcomes
 B1.2 Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el desenvolupament dels estudis.
 B2.3 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat.
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip.
 B2.5 Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte.
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius.
Proposa al grup metes adequades i clarament definides.
 B3.1 Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
 B3.3 Participate actively and share information, knowledge and experience.
Finish the tasks assigned to them in the time allowed and with the resources available.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col·labora activament en la planificació de la feina en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
 B3.4 Desenvolupa estratègies i mètodes per tal de solucionar els conflictes interpersonals de manera constructiva.
 B4.1 Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions.
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines.
 B5.2 Mostra un criteri correcte per a prendre decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible, en un entorn de relativa incertesa
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
 B6.2 Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i en comprèn les causes. (Igualtat)
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
1. Presentació, introducció i objectius de l'assignatura
2. Tècniques d'expressió oral i escrita 2.1. Tècniques d'expressió oral
2.2. Tècniques d'expressió escrita
3. Materials estructurals moderns 3.1. Acer
3.2. Formigó armat
4. Tipologia estructural 4.1. Estructures de barres articulades
4.2. Cables sotmesos a tracció
4.3. Bigues
4.4. Pòrtics i arcs
5. L'error en enginyeria estructural 5.1. Aspectes generals de l'error
5.2. Causes d'error
5.3. Estudi de casos reals

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
0.5 0 0.5
Lecture
A1.1
A1.6
B2.5
14 14 28
Preliminary project
A1.1
A1.6
B1.2
B2.3
B2.5
B3.1
B3.3
B4.1
B5.2
30 60 90
Personal attention
A1.1
0.5 0 0.5
 
Extended-answer tests
A1.1
A1.6
3 6 9
Practical tests
A1.1
A1.6
B1.2
B2.3
B2.5
B3.1
B3.3
B4.1
B5.2
9 13 22
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities S'exposen els objectius de l'assignatura i l'organització de la mateixa quant a mètodes i avaluació.
Lecture Exposició del contingut teòric de l'assignatura. És necessari portar al dia els coneixements d'Estàtica i Resistència de Materials per a la correcta comprensió d'aquesta part de l'assignatura.
Preliminary project Resolució per part de l'alumne de pràctiques que involucren la posada en pràctica dels coneixements adquirits, la intuïció i creativitat i el treball en equip. Es farà èmfasi a la participació a classe i la seva relació amb la posterior presentació pública dels treballs.
Personal attention Tot i que el plantejament de l'assignatura és eminentment pràctic, en començar el curs s'establirà el mecanisme per resoldre els dubtes dels alumnes que ho requereixin.

Personalized attention
Description

La via de comunicació serà el correu electrònic (lluis.lopezdezamora@urv.cat), mitjançant el qual es canalitzaran les consultes, les  quals també podran ser plantejades després de les classes.


Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Extended-answer tests
A1.1
A1.6
Exàmens d'avaluació dels conceptes exposats a les sessions teòriques. S'exigirà a l'alumne acreditar una nota mínima mitjana de 3,00 punts a l'avaluació de la part teòrica per a poder optar a aprovar l'assignatura. 35%
Practical tests
A1.1
A1.6
B1.2
B2.3
B2.5
B3.1
B3.3
B4.1
B5.2
*Realització de 1 a 3 Proves pràctiques individuals, número que es concretarà en funció del calendari de cada curs. No es requereix nota mínima.
*Realització de 4 treballs de curs en grup, que consisteixen cadascun d'ells a concebre una estructura, assajar-la, presentar un informe i realitzar l'exposició pública del mateix. Es requereix una nota mínima mitjana de 4,00 punts a la part de treballs de curs.
65%
Others  
 
Other comments and second exam session

Per optar a aprovar l'assignatura és necessari haver assistit a les sessions pràctiques de l'assignatura, tot i que es permet la no assistència a un màxim de dos sessions, justificades o no. Superar aquest número, de forma justificada o no, implicarà la no superació de l'assignatura, per tractar-se d'una assignatura eminentment pràctica.

Malgrat que la part teòrica té una menor ponderació que la part pràctica en la composició de la nota final, el rang jeràrquic d'aquesta part és el mateix que el de la part pràctica i es requereix obtenir una nota mitjana mínima en aquesta part, sense la qual no podrà optar-se a aprovar l'assignatura. Els estudiants que es matriculin d'aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens.

Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la taula.


Sources of information

Basic Mario Salvadori i Robert Heller, Estructuras para arquitectos, Nobuko, Última edición disponible
J. E. Gordon, Estructuras o por qué las cosas no se caen, Calamar Ediciones, Última edición disponible

Complementary Eduardo Torroja Miret, Razón y ser de los tipos estructurales, CSIC, Última edición disponible
Florentino Regalado Tesoro, Breve introducción a las estructuras y sus mecanismos resistentes, CYPE Ingenieros, Última edición disponible
Heino Engel, Sistemas de estructuras, Gustavo Gili, Última edición disponible
Henry Petroski, La ingeniería es humana, Cinter Divulgación Técnica, Última edición disponible
Matthew Wells, Engineers. A history of engineering and structural design, Routledge, Última edición disponible

Recommendations

Subjects that continue the syllabus
THEORY AND DESIGN OF STRUCTURES/20224118
FINAL PROJECT III/20224127

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
MACHINES AND MECHANISMS LABORATORY/20224102
ELASTICITY AND STRENGTH OF MATERIALS LABORATORY/20224105
ELASTICITY AND STRENGTH OF MATERIALS II/20224107
MECHANICS AND THEORY OF MECHANISMS II/20224104

Subjects that it is recommended to have taken before
FUNDAMENTALS OF PHYSICS IN ENGINEERING II/20224005
FUNDAMENTALS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING I/20224006
FINAL PROJECT I/20224125
FUNDAMENTALS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING II/20224007
MECHANICS AND THEORY OF MECHANISMS I/20224103
ELASTICITY AND STRENGTH OF MATERIALS I/20224106
SCIENCE AND TECHNOLOGY OF MATERIALS/20224112
 
Other comments
Donada l'orientació al món estructural que té l'assignatura i el seu carácter integrador dels coneixements rebuts per l'alumne a segon curs del Grau, l'assignatura involucra en especial conceptes d'Estàtica i Resistència de Materials. Per tant, es recomana molt especialment que durant el desenvolupament del curs l'alumne porti al dia els coneixements relatius a aquestes dues matèries per tal d'assolir una bona comprensió dels conceptes teòrics.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.