Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A1.3 |
Ability to analyse and assess the social and environmental impact of technical solutions (G7)
|
| A1.5 |
Project and manage the maintenance of different industrial energy supply and HVAC
|
| A1.8 |
Project and manage the maintenance of fluid distribution systems, oleo-hydraulic and pneumatic systems
|
| A2.1 |
Ability to manage specifications, regulations and mandatory standards (G6)
|
| A2.2 |
Knowledge to perform measurements, calculations, assessments, appraisals, surveys, studies, reports, work plans and analogous work (G5) |
| A2.3 |
Ability to write, sign off and develop industrial engineering projects in the field of mechanical engineering for the construction, refurbishment, repair, conservation, demolition, manufacture, installation, assembly and operation of structures, mechanical equipment, energy facilities, electrical and electronic systems, industrial facilities and plants, and manufacturing and automation processes (G1)
|
| A2.4 |
Knowledge and ability to apply the mandatory standards and legislation to practise professionally as a qualified “ingeniero técnico industrial, especialidad mecánica” (G11)
|
| A4.10 |
Basic knowledge and application of environmental technologies and the principles of sustainability (RI10)
|
| A4.11 |
Applied knowledge of business organisation (RI11)
|
| A4.12 |
Knowledge and ability to organise and manage projects: understanding the organisational structure and functions of a project office (RI12) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2.1 |
Ability to organise and plan in the company and in other institutions and organisations. (G9) |
| B2.2 |
Ability to manage the activities of engineering projects related to the profession of Industrial Technical Engineering, specialised in Mechanics. (G2) |
| B6.1 |
Show ethical behaviour towards members of the university community and society in general. (CT7) |
| B6.2 |
Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and as a professional (CT7) |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Avalua els aspectes econòmics del desenvolupament del producte
| | A1.3 |
Realitza l'anàlisi del cicle de vida
Avalúa les conseqüències ambientals i de sostenibilitat dels diferents projectes industrials.
| | A1.5 |
Projecta instal·lacions industrials de subministraments.
| | A1.8 |
Projecta instal·lacions hidràuliques i neumàtiques.
| | A2.1 |
Aplica el marc legal en la realització i execució de projectes.
| | A2.2 |
Elabora informes tècnics.
| | A2.3 |
Realitza avantprojectes dins de l'àmbit de la seva especialitat
| | A2.4 |
Coneix l'àmbit d'actuació i les limitacions de l'enginyeria tècnica industrial en mecànica.
| | A4.10 |
Aplica tecnologies mediambientals i sostenibilitat.
| | A4.11 |
Aplica coneixements d'organització d'empreses i gestió de la producció
| | A4.12 |
Organitza i gestiona projectes. Coneix l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2.1 |
Defineix les tasques que permetran assolir els objectius del projecte.
Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació.
Identifica possibles riscos inherents al projecte.
Estableix objectius clars pel projecte.
| | B2.2 |
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes.
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes.
Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte.
| | B6.1 |
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i fa un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. (Ètica)
| | B6.2 |
Identifica els principals problemes ambientals. (Medi ambient)
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s'implica en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
El ingeniero y sus atribuciones.
Aspectos básicos de los proyectos de Ingeniería
|
|
Metodología y formulación: Definición de objetivos. Estudio de
condicionantes. Estudio de alternativas. Ingeniería del proceso. Ingeniería de
las instalaciones.
|
|
Morfología de proyecto: Memoria. Planos. Pliego de condiciones.
Presupuesto.
|
|
Evaluación del proyecto: Evaluación económica y financiera. Evaluación
ambiental.
|
|
Desarrollo del proyecto: Tramitación. Contratación. Dirección ejecutiva y
ambiental.
|
|
Seguimiento y control: Planificación temporal. Gestión de recursos.
|
|
Seguridad en las obras: Marco legal
|
|
Elaboración de informes técnicos |
- Peritaciones
- Estudios de Seguridad en obras
- Código Técnico de la Edificación: Seguridad Estructural, Seguridad contra incendios, Seguridad de utilización, Salubridad y Ahorro Energético
- RITE
-ITE (Inspección Técnica de edificios |
Prácticas: |
- Estructuración de los documentos de un proyecto (Aplicación de normas)
-Informes técnicos
- Cálculo de elementos e instalaciones (gestión informática)
-Evaluación financiera (gestión informática)
-Pogramación de proyectos
-Mediciones y presupuestos(gestión informática) |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
15 |
15 |
30 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
15 |
0 |
15 |
IT-based practicals in computer rooms |
|
30 |
30 |
60 |
Preliminary project |
|
2 |
36 |
38 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Extended-answer tests |
|
3 |
0 |
3 |
Multiple-choice objective tests |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentanció |
Lecture |
Desenvolupaments teòrics i normatius |
Problem solving, exercises in the classroom |
Resolució de problemes i exercicis a l'aula d'aplicació de la teoria. |
IT-based practicals in computer rooms |
Realització d'informes i treballs parcials dels documents d'un projecte
|
Preliminary project |
Realització d'un avantprojecte, com a treball de grup |
Personal attention |
Els alumnes tindran atenció personalitzada a les hores de consulta |
Description |
Los alumnos disponen de tiempo de consultas individualizadas, además de la atención específica a lo largo de las clases; fundamentalmente las prácticas. Las consultas se realizarán, preferencialmente, mediante correo electrónico dirigido al profesor responsable de la asignatura. También se podrá habilitar otras alternativas telemáticas o presenciales, en función de la disponibilidad. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
IT-based practicals in computer rooms |
|
|
0.2 |
Preliminary project |
|
Pràctiques Avantprojecte |
0.2
|
Extended-answer tests |
|
|
0.3 |
Multiple-choice objective tests |
|
|
0.3 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
CRITERIS GENERALS D'AVALUACIÓ Les práctiques son obligatòries i no recuperables. Per fer la mitjana entre les diferents parts, caldrà tenir una nota mínima a totes les parts. Si una part no arriba a la nota mínima, l'assignatura restarà suspesa. Segona convocatòria i convocatòria addicional: - Se mantindrà la mateixa estructura i ponderacions que a la primera convocatòria - Les notes de pràctiques seran les obtingudes a la primera convocatòria, donat que no son recuperables fins al següent curs Desenvolupament de proves escrites: - No es permet la entrada de cap dispositiu electrònic al aula d'examen (inclòs els telèfons mòbils) - Les calculadores utilitzables seran NO PROGRAMABLES. L'assignatura s'avaluarà mitjançant: - Pràctiques de presencialitat obligatòria - Examen de problemes - Examen de teoria -Treball d'assignatura Cadascuna d'aquestes parts haurà d'aconseguir una nota mínima per fer mitjana. En cas de no aconseguir-se aquesta nota mínima en alguna de les parts, l'assignatura estarà suspesa. Els pesos i la nota mínima de cada part perquè es faci mitjana s'estableixen a començament de curs en funció de la planificació específica que el professor defineixi. |
Basic |
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; et al., Cuadernos de Ingeniería de Proyectos. Dirección, gestión y organización de proyectos, Servicio de publicaciones UPV, 2000
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; et al., Cuadernos de Ingeniería de Proyectos. I Diseño básico (anteproyecto) de plantas industriales, Servicio de publicaciones UPV, 1997
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; et al. , Cuadernos de Ingeniería de Proyectos. II Del diseño de detalle a la realización, Servicio de publicaciones UPV, 2000
|
|
Complementary |
|
HEREDIA , R., Arquitectura y Urbanismo Industrial, Servicio publicaciones ETSII de Madrid, 1981 HEREDIA, RAFAEL DE, Dirección Integrada del Proyecto –DIP-Project Management, Servicio publicaciones de la ETSII de Madrid, 1995 FEITO, A.; RUBIO,C et al., Estudio de Seguridad e Higiene, Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos de Madrid, 1991 GÓMEZ OREA, D., Evaluación de Impacto Ambiental, Editorial Agrícola Española S.A., Madrid, 1998 GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; CHINER DASI, M., Las fases del Proyecto y su Metodología, SPUPV-92-679, 1994 , RD. 1627/1997 de 24/10/97 . Estudio de Seguridad y Salud, Consejo Andaluz de Colegios Técnicos Industriales, 1997 , Reglament general de desplegament de la Llei 3/1998 de 27 de febrer, de la intervenció integral de l’administració ambiental. Quaderns de Legislació, Generalitat de Catalunya, 1998 ROMERO LÓPEZ, C., Técnicas de programación y control de proyectos, Ed. Pirámide S.A., Madrid, 1997 ROMERO C., Teoría de la decisión multicriterio. Conceptos, técnicas y aplicaciones, Alianza Universidad-Textos, 1993 DE COS CASTILO, M., Teoría General del Proyecto. Vol I, Ed.Síntesis, 2003 DE COS CASTILLO, M., Teoría general del Proyecto. Vol. I. Dirección de proyectos, Ed. Síntesis, 1995 DE COS CASTILLO, M., Teoría General del Proyecto. Vol. II. Ingeniería de Proyectos, Ed. Síntesis, 1997
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|