Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria. |
| A5.6 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de la seguretat alimentària i la microbiologia aplicada als bioprocessos alimentaris. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1.2 |
Adaptar-se a un entorn canviant. |
| B1.3 |
Desenvolupar el treball de forma efectiva i resistir a l'adversitat. |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa. |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador. |
| B5.3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora dins del seu àmbit professional. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup al laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
Utilitza les tècniques bàsiques de mesura en el laboratori i aplica les tècniques analítiques adequades per a cada problema
| | A5.6 |
Coneix els microorganismes involucrats en l'elaboració d'aliments fermentats
Coneix els ingredients i additius alimentaris produïts per bacteris i fongs.
Coneix els antibiòtics produïts per bacteris i fongs.
Coneix els ingredients i additius alimentaris produïts per enzims.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assignatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B3.2 |
S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema I. Microorganismes involucrats en l'obtenció d'aliments fermentats. Productes làctics, carnis, vegetals i fruita, pa i begudes alcohòliques |
|
Tema II. Ingredients i additius alimentaris produïts per bacteris i fongs |
|
Tema III. Antibiòtics produïts per bacteris i fongs |
|
Tema IV. Ingredients i additius alimentaris produïts per enzims |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
22 |
37 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
15 |
25 |
Treballs |
|
1 |
5 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs |
Sessió Magistral |
Sessió Magistral |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques en lab del DEQ |
Treballs |
Treball personal relacionat amb els continguts del curs |
Atenció personalitzada |
Moodle, despatx, e-mail |
descripción |
L'atenció personalitzada es farà concertant cita prèvia amb Sílvia de Lamo (silvia.delamo@urv.cat). |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Examen de pràctiques (24%)
Llibreta de laboratori (6%)
Nota mínima per fer mitjana 4
Assistència obligatòria (mínim 80% de les sessions)
|
30% |
Treballs |
|
Treball sobre un producte fermentat |
15% |
Proves mixtes |
|
2 examens parcials durant el curs
Nota mínima per fer mitjana 4 |
55% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Avaluació primera convocatòria Per fer la ponderació de la nota final s'ha de treure un mínim de 4 en els dos exàmens parcials, en l'examen de pràctiques, en la llibreta de laboratori i en el treball. Avaluació segona convocatòria - Examen final 55% (mínim de 4 per fer mitjana)
- Treball 15%
- Examen de pràctiques 24%
- Llibreta de laboratori 6%
Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Generalitat de Catalunya, Elaboració de Pa, 1999, Generalitat de Catalunya
Varnam, Alan H., Meat and Meat Products: Technology, chemistry and microbiology, Chapman & Hall, 1995
Kerry, J. and Ledward, D., Meat Processing: Improving Quality, Boca Rato, CRC Press, 2002
Minj, J., Sudhakaran V, A., Kumari, A., Dairy Processing: Advanced Research to Applications, Springer, 2020
Robinson, R. K., Dairy Microbiology Handbook: the Microbiology of Milk and Milk Products, John Wiley, 2002
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|